МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ТЕМА 1. ПОНЯТИЕ, ПРЕДМЕТ И МЕТОД ЭКОНОМИЧЕСКОГО АНАЛИЗАВисновки 1. Руйнування від втоми почмнається з поверхневого шару деталі і залежить від якості обробки деталі. Концентраторами напружень є шорсткість. 2. Руйнування деталі від втоми відбувається в результаті дії розтягальних напружень по поверхні деталі. Вони виникають при механічній обробці, утворенні електрохімічного покриття, дуговій та газовій наплавці та інших видах обробки деталей. Для підвищення втомлювальної міцності деталі застосовують технологіюж зміцнення поверхневого шару деталі – обдувкую дробом, обкатку рейками – це сприяє виникненню в поверхневих шарах металу напружень стиснення. 3. Підвищення температури знижує міцність від втоми. 4. При конструванні, виготовленні та поновленні деталі необхідно уникати появи концентраторів напруження (робити галтелі з більшими радіусами, застосовувати зміцнюючу технлогію та ін.). 5. Адсорбційна взаємодія поверхні деталі із зовнішнім середовищем знижує міцність від втоми – адсорбційна втомленість. 6. Ерозійне та кавітаційне зношування спричиняє руйнування від втоми. 7. Корозійне зношування знижує межу витривалості. 8. Межа витривалості знаходиться за допомогою лабораторних випробувань, тобто можна попередити руйнування деталі від втомленості. Руйнування від втоми явище ненормальне – аварійне, яке з’являється внаслідок конструктивних похибок, або порушення правил експлуатації. Хіміко-теплов пошкодження. До хіміко-теплових пошкоджень відносяться: корозія, утворення накипу, нагару, осадків, жолоблення. Корозія – це руйнування металів внаслідок хімічної або електохімічної взаємодії їх з корозійним середовищем. Процеси корозії в ряді випадків комбінують з процесами абразивного та кавітаційного зношування. Для захисту деталі від корозії застосовують різні засоби захисту, які ми розглянемь в наступних лекціях. Утворення накипу відбувається внаслідок осадження з води солей кальцію та магнію (СаСО3, МgСО3) в системі охолодження двигуна. Це погіршує умови охолодження двигуна і призводить до його перегріву, підвищеному зношуванню деталей. Нагар – тверді вуглецеві речовини, що відкладаються на деталях двигуна (клапанах, свічках запалювання, розпилювачах форсунок, головках циліндрів, поршнях). Погіршуються умови тепловіддачі – перегрів, падіння потужності двигуна. Осади у вигляді мазеподібної маси з’являються на стінках картера, у трубопроводі системи змащування та масляних фільтрах (продукти зносу, пил, продукти окиснення та ін). Осади забруднюють фільтри, ускладнюють роботу системи змащування. Жолоблення – поява внутрішніх напружень (головка блоку циліндрів двигуна) у результаті дії високих температур (перегріву), при порушенні правил експлуатації. Деформація та руйнування деталей. При наркшеннях, що перевищують межу пружності, у матеріалі виникають пластичні (залишкові) деформації, які призводять до зміни форми та розмірів деталі. Залишкова деформація проявляється у вигляді згину (рами машин, вали силових передач, деталі з листового мателіалу), закручування, зім’яття робочих поверхонь (деталі різьбових, шліцьових та шпонкових з’єднань та ін.). Руйнування деталі відбувається при напруженнях. Які перевищують межу міцності металу. Воно виявляється у вигляді повного руйнування деталі і має назву – злам (від статичного, динамічного або циклічного навантаження), або у вигляді тріщин та викришувань. Наприклад, викришування під дією значного ударного навантаження зубів шестерень коробок передач внаслідок неправильного переключення.
4. Запитання для самоперевірки по темі «Теоретичні основи ремонту машин» (лекції 1...3) 1. Назвіть основні положення теорії тертя та зношування. Які процеси відбуваються при терті деталей? 2. Дайте характеристику процесів тертя та зношування? 3. Класифікація видів зношування. Крива зношування. 4. Які дефекти та пошкодження деталей машин зустрічаються при ремонті машин? 5. Що таке «граничний стан» деталей машин та за якими методами його визначають? 6. Як визначається «граничнодопустимий» зазор в спряженні «вал - підшипник»? 7. Що таке «руйнування від втоми». Назвіть основні характеристики процесу втомлювалювального руйнування. 8. Які Ви знаєте специфічні особливості втомлювальних руйнцвань, теорії і гіпотези? 9. Які фактори впливають на підвищення опору втомлюванню деталей? Читайте також:
|
||||||||
|