Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Принципи надання адміністративних послуг

Принципи надання адміністративних послуг станом на даний час визначені як нормативно, так і доктринально.

Концепція проекту Закону України «Про адміністративні послуги» передбачала наступні принципи надання адміністративних послуг: законність, оперативність, загальнодоступність інформації, мінімізація необхідних для отримання послуг довідок та інших документів, а також процедурних дій, гарантії відповідальності суб'єктів, що надають адміністративні послуги.

Стаття 4 Закону «Про адміністративні послуги» від 6 вересня 2012 р. визначає, що державна політика у сфері надання адміністративних послуг базується на принципах:

- верховенства права, у тому числі законності та юридичної визначеності;

- стабільності;

- рівності перед законом;

- відкритості та прозорості;

- оперативності та своєчасності;

- доступності інформації про надання адміністративних послуг;

- захищеності персональних даних;

- раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій, що вимагаються для отримання адміністративних послуг;

- неупередженості та справедливості;

- доступності та зручності для суб’єктів звернень.

Надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування повинно здійснюватися на основі доктринально визначених принципів:

- результативності,

- своєчасності,

- доступності,

- зручності,

- відкритості,

- поваги до особи,

- професійності.

Результативність передбачає спрямованість діяльності адміністративного органу на позитивне вирішення справи, тобто на надання особі адміністративної послуги. Оцінка за критерієм результативності також передбачає орієнтацію на цілісність послуги, тобто отримання особою загального очікуваного результату.

Своєчасністьнадання адміністративної послуги передбачає дотримання установленого законом строку надання адміністративної послуги, з орієнтацією на якнайшвидше вирішення справи. Орган, що надає адміністративну послугу, повинен враховувати законні інтереси особи щодо прискореного надання адміністративної послуги.

Доступність передбачає фактичну можливість особи звернутися за отриманням адміністративної послуги. Доступність включає:

- наявність інформації про орган, який надає відповідні адміністративні послуги, її достатність (повноту) та коректність;

- різноманітність та доступність джерел такої інформації, в тому числі можливість отримання інформації телефоном;

- територіальну наближеність органу до споживачів послуг; наявність сполучення громадського транспорту, вказівних знаків, під’їзних шляхів та місць паркування для приватного транспорту;

- можливість вільного (безперешкодного) доступу споживачів послуг в приміщення адміністративного органу;

- наявність та безплатність бланків та інших формулярів, необхідних для звернення за адміністративною послугою, можливість отримання таких бланків з веб-сторінки адміністративного органу;

- справедливий (обґрунтований) розмір плати за адміністративну послугу (якщо послуга платна).

Зручність передбачає врахування інтересів та потреб споживачів послуг в організації надання адміністративних послуг. Зручність включає:

- можливість вибору способу звернення за адміністративною послугою, в тому числі забезпечення можливості звернення поштою, електронною поштою тощо;

- максимальний обсяг та зручність для споживачів часу особистого прийому громадян, чітку визначеність цього часу та його реальне дотримання; відсутність черг або впорядкованість (організованість) особистого прийому громадян, використання механізмів попереднього запису, прозорої (нумерованої) черги тощо;

- зручний порядок оплати адміністративної послуги (якщо послуга платна) - плата повинна бути визначеною у фіксованому розмірі по можливості прийматися безпосередньо в приміщенні органу.

Відкритістьпередбачає наявність та доступність інформації, необхідної для отримання адміністративної послуги:

- про процедуру надання адміністративної послуги;

- перелік документів, які потрібно подати для отримання послуги, зразки заповнення документів;

- про розмір та порядок оплати адміністративної послуги;

- про посадових осіб, відповідальних за надання адміністративних послуг.

Відкритість включає: наявність та якість довідкових ресурсів (інформаційних стендів, веб-сторінки органу тощо); можливість отримання інформації телефоном та в електронній формі; можливість отримання консультативної допомоги.

Повага до особи передбачає ввічливе (шанобливе) ставлення до особи, її честі та гідності. Цей критерій також включає: готовність працівників органу допомогти споживачеві послуги в оформленні звернення тощо; дотримання принципу рівності громадян; наявність побутових зручностей в органі, що надає адміністративні послуги (сидячих місць для очікування в черзі тощо).

Професійність передбачає наявність належного рівня кваліфікації працівників адміністративного органу. Професійність визначається продемонстрованим рівнем знань та дотриманням процедури надання адміністративної послуги; конкретністю та обґрунтованістю вимог, що ставляться до споживачів послуг тощо.

В.П. Тимощук, І.Б. Коліушко принцип «єдиного вікна» також вважають ефективною формою організації сервісно-публічної діяльності щодо надання адміністративних послуг, на відміну від «універсаму послуг» або «єдиного офісу».

Приватна особа подає до органу влади заяву та необхідний мінімум документів, а збір довідок, проведення погоджень та інші процедури проводить самою публічна адміністрація всередині адміністративного органу в разі взаємодії з іншими адміністративними органами. При цьому, адміністративні органи повинні мати відповідні повноваження щодо витребування та надання інформації, оскільки виникають проблеми у наданні адміністративному органові дозволу на збирання або витребування в інших органів необхідної інформації про особу.

Принципи надання адміністративних послуг, окрім законодавчого та доктринального рівня, визначаються також на рівні локальної нормотворчості.

У відповідності до п.3 Регламенту Центру надання адміністративних послуг в місті Івано-Франківську, основними принципами роботи Центру надання адміністративних послуг м. Івано-Франківська є:

- принцип «орієнтації на замовника» – формування ефективної системи взаємодії координаторів Центру надання адміністративних послуг із замовниками та забезпечення функціонування постійно діючої системи інформаційного забезпечення мешканців;

- принцип «найменшої дії» – максимальне спрощення організації та технології надання адміністративних послуг (мінімально можливі втрати трудових, матеріальних, часових тощо ресурсів);

- принцип «делегування повноважень» – забезпечення гнучкості в наданні адміністративних послуг з врахуванням специфічних особливостей і потреб замовників;

- принцип «зворотного зв’язку» - можливість отримання замовником інформації через мережу Інтернет про стан виконання адміністративної послуги.

 


Читайте також:

  1. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  2. VII. За видами товарів і послуг
  3. Автоматизація туристичних послуг
  4. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  5. Адміністративна відповідальність. Види адміністративних стягнень.
  6. Аналіз обсягу пропозиції і реалізації послуг туристського підприємства
  7. Антикорупційні принципи
  8. Архіви адміністративних та судових установ Правобережної України
  9. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  10. Аудит витрат на виробництво продукції, виконання робіт, надання послуг
  11. Аудит готової продукції та продажу товарів, робіт та послуг
  12. Аудиторський висновок, у якому робиться відмова від надання висновку аудитора




Переглядів: 6608

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття і ознаки адміністративних послуг | Види адміністративних послуг

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.