Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правове регулювання договірних відносин

Установлення правової, фінансової, організаційної бази для здійснення проекту передбачає оформлення згідно з чинним законодавства відповідних договорів і контрактів між відповідними учасниками інвестиційного проекту. У першу чергу це договори постачання і закупки необхідних матеріальних ресурсів; трудові контракти і угоди, що стосуються забезпечення проекту відповідними трудовими ресурсами; договори з фінансово-кредитними установами про фінансування проекту.

Під закупівлями і постачаннями розуміють заходи, спрямовані на забезпечення проектів ресурсами – тобто майном (товарами), виконанням робіт (послуг), передачею результатів інтелектуальної творчості в пов’язано з конкретним проектом.

Проведення економічної реформи привело до змін у державному регулюванні господарських відносин. Закупівлі є частиною господарських відносин, у зв’язку з чим зазначені зміни торкнулися і правового регулювання.

Основною правовою формою організації і регулювання відносин при здійсненні закупівель між їхніми учасниками (суб’єктами) є договір.

Роль договору при закупівлях полягає в правовому закріпленні відносин між суб’єктами закупівель, установленні зобов’язань між ними, виконання яких захищається законодавством. При цьому договір не тільки закріплює зобов’язання і права сторін, але і визначає порядок їхнього виконання, а також передбачає способи захисту інтересів цих сторін.

Основними типами договорів є договір постачання і договір підряду. Договір постачання – це договір, за яким постачальник, що є підприємцем, зобов’язується в обумовлений термін передати у власність (чи в повне господарське ведення, або в оперативне керування) покупцю товар, призначений для підприємницької діяльності або інших цілей, не пов’язаних з особистим (сімейним, домашнім) споживанням, а покупець зобов’язується приймати товар і платити за нього визначену ціну.

Договір постачання укладається добровільно, тобто відсутнє, як правило, зобов’язання постачальника вступати в договірні відносини.

Слід зазначити, що в деяких випадках законодавство зобов’язує постачальника укласти договір за вимогою покупця – зокрема, у випадку постачання продукції для державних потреб у разі ліквідації наслідків стихійного лиха.

Договір підряду регулює закупівлі, необхідним об’єктом яких є результат певних дій.

Суть відносин, що виникають при подібних закупівлях, полягає в тому, що одна сторона за завданням іншої особи зобов’язується виконати для нього за плату визначену роботу (замовлення), результат якого переходить у власність замовника.

На основі такого роду зобов’язань здійснюються створення нового майна (будівництво підприємств, спорудження доріг); ремонт і поліпшення наявних активів (роботи з реконструкції і капітального ремонту будинків, споруд, устаткування, ремонт і технічне обслуговування машин, устаткування); реалізація результатів творчої діяльності (виконання наукових досліджень, проектно+конструкторської документації, створення

виробничих нововведень – зразка нового виробу).

Різновидами договору підряду є договір підряду на капітальне будівництво, договір підряду на виробництво проектних і дослідницьких робіт, а також договір на виконання науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт. Відповідно до чинного законодавства ризик випадкових невдач за договором підряду несе підрядчик.

Організаційні форми закупівель. Розрізняють такі організаційні форми закупівель: прямі, посередницькі і біржові.

У першому випадку правовий зв’язок існує між двома суб’єктами закупівель; між ними укладається відповідний договір.

У другому випадку особа, що здійснює проект, вступає в правові відносини з посередником, тобто особою, що сприяє забезпеченню проекту необхідними ресурсами.

У третьому випадку члени біржі здійснюють біржову торгівлю безпосередньо від свого імені і за свій рахунок або від імені клієнта і за його рахунок, або від свого імені за рахунок клієнта, або від імені клієнта за свій рахунок. Відвідувачами біржових торгів можуть бути юридичні і фізичні особи, що не є членами біржі і мають право на здійснення біржових угод.

Захист порушених прав або прав, що оскаржуються, і інтересів підприємства і підприємців при здійсненні закупівель здійснюється арбітражними судами (як правило) і загальними судами (у деяких випадках).

Суперечки, що виникають у зв’язку з зовнішньоторговельною діяльністю, розв’язуються в Міжнародному комерційному арбітражному суді при Торгово-промисловій палаті України.

Державне регулювання закупівель здійснюється через податки (податкове регулювання), обмеження монопольного положення окремих суб’єктів господарських відносин на товарному ринку (антимонопольне регулювання), митні збори (митне регулювання).

 


Читайте також:

  1. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  2. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  3. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  4. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  5. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  6. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  7. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  8. Автоматичне регулювання.
  9. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  10. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  11. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  12. Адміністративні правовідносини




Переглядів: 1137

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення та етапи становлення інвестиційного проекту. | Методологічні основи управління проектами.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.