Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура ринку фінансових послуг

Суб’єкти ринку фінансових послуг

На ринках діють суб'єкти ринку (продавці, посередники тапокупці), які беруть участь у торговельних операціях різних специфічних товарів інструментів ринку. Характер (тактика) поведінки суб'єкта на ринку залежить від мети, яку він поставив перед собою (стратегії).

Суб'єктами ринку фінансових послуг є:

- фізичні особи;

- юридичні особи;

- фінансові посередники, які отримують для управління гроші клієнтів і повинні, виконуючи правила й вимоги банківського та інвестиційного менеджменту, одержати дохід у розмірі, що дозволяє задовольнити вимоги клієнтів, та мати норму прибутку, середню для цього виду діяльності.

Продавці і покупці фінансових послуг складають групу прямих учасників ринку, які здійснюють на ньому основні функції у проведенні фінансових операцій. Так, на ринку позичкових капіталів основними видами прямих учасників фінансових операцій є кредитори та позичальники; на ринку цінних паперів - емітенти та інвестори; на валютному ринку основними видами учасників - продавці валюти та покупці валюти; на страховому ринку - страховики та страхувальники. На ринку золота (інших дорогоцінних металів) та дорогоцінного каміння основними видами прямих учасників фінансових операцій є продавці дорогоцінних металів та каміння та покупці дорогоцінних металів і каміння.

В економічній літературі не існує єдиного підходу до визначення структури ринку фінансових послуг. Зустрічається декілька варіантів структури. За одним із них ринок фінансових послуг поділяється на:

- кредитний ринок, в структуру якого входить грошовий ринок;

- ринок цінних паперів, що поєднує частину кредитного ринку і ринок інструментів власності.

- валютний ринок – це механізм, за допомогою якого встановлюються правові і економічні взаємовідносини споживачів і продавців валют.

Другий підхід до структури ринку фінансових послуг виділяє наступні складові:

- ринок готівки та короткострокових платіжних засобів, що виконують функції готівки (векселів, чеків). Сюди відноситься і ринок валюти;

- ринок цінних паперів (фондовий ринок);

- ринок ссудного капіталу (коротко-, середнє- та довгострокових банківських кредитів).

Третій підхід виділяє такі складові:

грошовий ринок: ринок готівки, короткострокових кредитних операцій, валюти;

ринок капіталу: ринок цінних паперів, середнє- та довгострокових кредитів.

Сучасний підхід структурування ринку фінансових послуг поділяє його по інституціям і сегментам.

Інституціональна структура ринку фінансових послуг включає:

Банківську систему, яка представлена центральним банком, спеціалізованими та універсальними комерційними банками;

Небанківські кредитні установи;

Інвестиційні фінансові установи, до складу яких входять інвестиційні трасти, інвестиційні фонди, інвестиційні компанії, пенсійні фонди, страхові компанії, фінансові компанії.

Сегментарна структура ринку фінансових послуг включає:

1. Фінансові послуги на грошовому ринку;

2. Фінансові послуги на валютному ринку;

3. Фінансові послуги на ринку позик;

4. Фінансові послуги на фондовому ринку;

5. Фінансові послуги по хеджуванню ризиків.

 


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  3. VII. За видами товарів і послуг
  4. VІ. План та організаційна структура заняття
  5. Автоматизація туристичних послуг
  6. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  7. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  8. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  9. Амортизація як джерело фінансових ресурсів підприємств
  10. Аналіз доцільності фінансових інвестицій у корпоративні права.
  11. Аналіз обсягу пропозиції і реалізації послуг туристського підприємства
  12. Аналіз рівня, динаміки та структури фінансових результатів підприємства




Переглядів: 1828

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Предмет і роль ринку фінансових послуг в економіці країни | Поняття фінансового посередництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.