Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Постать в історії.

Розповідь викладача.

Цікаво знати.

Розповідь викладача

Згідно з правовою традицією демократичного суспільства ключовим принципом формування державних органів влади є розподіл влади, який передбачав формування трьох її гі­лок — законодавчої, виконавчої і судової.

Єдиним законодавчим органом влади в Україні була ви­знана Верховна Рада УРСР, яка стала Верховною Радою України. її діючий склад у кількості 450 чоловік було обрано в 1990 р. Депутатську більшість становили члени розпущеної 1991 р. КПУ, що гальмувало державотворчі процеси.

Після обрання Л. Кравчука Президентом України Верхов­ну Раду республіки очолив І. Плющ.

З перших днів незалежності Верховна Рада розгорнула активну законотворчу роботу.

За час своєї практичної діяльності Верховна Рада України дванадцятого скликання ухвалила майже 400 законів та по­над 1100 різних постанов і рішень з життя суспільства і дер­жави. Але попри велику кількість прийнятих документів, осо­бливо з питань внутрішньої політики, конкретного механіз­му їхньої реалізації розроблено не було. З огляду на це, вели­ка частина рішень Верховної Ради України не виконувалась і мала популістський характер, бо не могла реалізуватись че­рез відсутність коштів.

Велика частина прийнятих парламентом законів не мала прямої дії, а вимагала додаткових роз'яснень, тлумачень, так званих підзаконних актів, опрацювання яких затриму­валося на невизначений термін.

Ефективній діяльності Верховної Ради заважало гостре політичне протистояння, відсутність злагодженості в роботі законодавчої і виконавчої влади.

З 2000 р. запроваджено нову систему відліку скликань. ВРУ XII скликання (1990-1994) стала вважатися І скликання. Та­кож було прийнято рішення про заміну радянської символіки на будівлі ВРУ на національну, що і було реалізовано.

ü Президент України і виконавча влада.

1 грудня 1991 р. на основі відповідного Закону український народ вперше загальним прямим голосуванням обрав свого Президента. Відповідно до чинної тоді Конституції Прези­дент України був главою держави, тобто вищою посадовою осо­бою, і главою виконавчої влади. В коло його функціональних обов'язків, зокрема, включались гарантування забезпечення прав і свобод громадян, проведення в життя Конституції і За­конів України через органи державної виконавчої влади, представництво України у міжнародних відносинах.

Першим Президентом України став Л. Кравчук.

Леонід Макарович Кравчукнародився у 1934 р. на Рівнен­щині. Навчався у Рівненському кооперативному технікумі, а згодом у Київському університеті, кандидат економічних наук. Працював викладачем політекономії,. Був на партійній роботі (завідувачем ідеологічного відділу ЦК КПУ, секрета­рем ЦК КПУ, другим секретарем КПУ). У 1990-1991 рр. — голова Верховної Ради України. Впродовж 1991-1994 рр. — перший президент незалежної України. У 1994—2006 рр. на­родний депутат України. Історичною заслугою Л.Кравчука є те, що у боротьбі за незалежність України йому вдалося уникнути кровопролиття і значних потрясінь на початково­му етапі державотворення. У той же час у період його пре­зидентства так і не було здійснено радикальних економічних перетворень, які б вивели країну з кризи і забезпечили ста­більний розвиток.

Запровадивши посаду Президента, ВРУ не врегулюва­ла питання взаємодії та розподілу повноважень між гілка­ми влади. Це ускладнювало процеси державотворення, а збої у взаємодії різних гілок влади створювали постійні конфлікти.

Виконавча влада в Україні була представлена Кабінетом Міністрів України, очолюваний прем'єр-міністром. Після відставки у квітні 1991 р. з посади голови Ради Міністрів В. Ма-сола, прем'єр-міністром України став В. Фокін. Він очолю­вав уряд протягом 17 місяців. Але Кабінет Міністрів під його керівництвом виявився неспроможним розробити ефективну модель реформ. Економіка України все більше втягувалась у кризу. Це збурювало невдоволення у суспільстві.

У середині 1992 р. в Україні відбувся грандіозний страйк шахтарів. Приводом стало чергове підвищення Кабінетом Мі­ністрів цін на сільськогосподарську продукцію, варені та інші ковбаси, молоко, масло.

Восени 1992 р. в обстановці загального невдоволення на­селення та парламенту уряд В. Фокіна був змушений піти у відставку.

27 жовтня 1992 р. Верховна Рада затвердила склад нового Кабінету Міністрів на чолі з народним депутатом Л. Кучмою, який до цього був директором Дніпропетровського об'єднання "Південмаш". Верховна Рада надала главі уряду право ви­давати декрети з неврегульованих законодавством еконо­мічних питань. Але при всіх намаганнях змінити ситуацію і цей уряд нічого вдіяти не зміг.

Дедалі помітнішим стає втручання у розв'язання конкрет­них економічних проблем Президента України Л. Кравчука. У цей період він прагне перебрати на себе всю повноту виконав­чої влади, зокрема безпосереднє керівництво діями Кабіне­ту Міністрів. Це викликало перший конфлікт між президентом і прем'єр-міністром. У вересні 1993 р. уряд Л. Кучми пішов у відставку. Усю повноту виконавчої влади за рішенням Вер­ховної Ради взяв на себе Президент України Л. Кравчук, а виконувачем обов'язків прем'єр-міністра було призначено народного депутата Ю. Звягільського.

ü Створення української армії.


Читайте також:

  1. Гетьман І.Мазепа та його роль в українській історії.
  2. Закон і закономірність в історії. Детермінізм в історії
  3. Польський період української історії. Виникнення козацтва. Дипломатичні акції Запорозької Січі.
  4. Постать Б.Хмельницького та його роль в визвольній війні
  5. Постать в історії.
  6. Постать Тараса Шевченка в українській літературі.
  7. Предмет та завдання економічної історії. Критерії періодизації та різні підходи
  8. Сенс історії. Єдність та багатогранність світової історії.
  9. Сутність вождізму в політиці. Культ особи як максимально завищена оцінка ролі політичного лідера в історії.
  10. Територіально-географічний фактор України під кутом зору соціальної історії. Поняття кордонів, Великого кордону, рухомості кордонів




Переглядів: 786

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Робота з термінами і поняттями. | Воєнно-політичні аспекти.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.