Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Постать Тараса Шевченка в українській літературі.

І. Котляревський – фундатор української світської літератури

Петрович Котляревський, класик нової української літератури, видатний письменник-реаліст, автор славнозвісної “Енеїди 1798” і “Наталки Полтавки”. У важкі часи самодержавства він розкривав духовну велич рідного народу, його мрії, у конкретних художніх образах утілив його віру в краще майбутнє. Вихід у світ “Енеїди” став епохальним явищем в історії української культури, визначною подією в духовному житті народу. Поема “Енеїда” в своїй суті твір реалістичний, побудований на життєвій основі. Автор її раз у раз говорить про потребу стати ближче до реального життя, про те, що, власне, в цьому - завдання і смисл поезії.

Живопис І.П.Котляревського цілком земний, наскрізь пройнятий “людським духом”, людськими радощами. Все тут виблискує сонцем, дихає на повні груди. Все пройняте молодецтвом, що не знає впину. Поет не приховує, що песимізм, мінорний тон не в його дусі. “Енеїда” І.П.Котляревського сильна наявним у ній прогресивним просвітительським ідеалом. Оспівування любові до батьківщини, звеличення героїчного минулого, показ самовідданних і мужніх воїнів, нарешті, могутній образ самого Енея - все це утверджувало високі моральні якості національного характеру українського народу. Отже, смисл поеми І.П.Котляревського - в утвердженні духовних сил народу, в уславленні життєлюбства, оптимізму, мужності простих людей. Значення Котляревського як зачинателя української літератури винятково важливе: своїм поетичним словом, утвердженням засад демократичної естетики він відкривав, новий напрям у розвитку національної культури, спрямований на дедалі глибше проникнення в життя народу, на осмислення його історичної долі.

Велика заслуга І. П. Кртляревського в тому, що він підняв нові теми, звернувся до невичерпних скарбів фольклору, він перший серед українських письменників дошевченківського періоду широко звернувся до невичерпних багатств мови народу, з’єднав її із найкращою, життєздатною, книжною мовою, удосконалив техніку вірша і п’єси. Народолюбство Котляревського, осуд жорстокості кріпосників, їхнього паразитизму і морального дикунства,проголошення ідеї рівності станів, розумової і моральної вищості народу над панством – усе це мало не лише літературно-мистецьке, а й велике суспільне значення, бо скеровувало читачів на роздуми, на шлях демократизму, вселяло віру в краще завтра, стимулювало національне відродження.

Серед геніальних постатей українського народу Тарас Шевченко займає почесне місце. Палко люблячи свій народ, він з повагою ставився до простих людей усіх націй. Вивчати Шевченка потрібно уважно, читаючи його твори, які показують долю селян, трудового українського народу в кріпосницькому суспільстві. Нелегкою була доля Великого Кобзаря. Зазнав багато горя через сирітство і через те, що був кріпаком.

Шедеврами є ліричні твори, які стали народними: „Садок вишневий коло хати”, „Мені однаково”, „Ой три шляхи широкії”, „Ой одна я, я одна” та багато інших. Раділо серце великого поета, коли бачив що на українській літературній ниві з’являється нові талановиті письменники. Познайомившись з „Народними оповіданнями” Марка Вовчка, назвав збірку захоплено „натхненною книгою”, а автора „високо прекрасним створінням”. П¢єса „Назар Стодоля” і зараз не сходить зі сцени. Сюжетна схема її нагадує п¢єсу Котляревського, але побутовий сюжет письменника вносить соціальні мотиви, показавши життя козацтва ХVІІ століття. Життя козацької старшини і низового козацтва розкривається на фоні історичного минулого України після визвольної боротьби українського народу проти польської шляхти під керівництвом Богдана Хмельницького.

Творчість великого поета принесла в нашу літературу незнане багатство тем і жанрів, прилучила її до кращих досягнень світової літератури.

Шевченко став прикладом для письменників наступного часу – Марка Вовчка, Панаса Мирного, Івана Франка, Лесі Українки та інші.

Зрозуміти Шевченка можна тільки тоді, якщо глибоко вивчати його твори. Необхідно пам’ятати ту високу оцінку, яку давали сучасники творчості поета: „Шевченко стоїть поряд з найвидатнішими поетами слов’янського світу Пушкіним і Міцкевичем... Поезія Шевченка поставила українську літературу на висоту загальноєвропейської творчості, влила в неї багатий запас кращих загальнолюдських ідей. Зробила її живим органом життя, вказала їй єдино достатній шлях служіння батьківщині.

Життя поета – подвиг, перед яким треба схилятись. Шляхом самоосвіти став одним з найосвіченіших людей свого часу, людиною енциклопедичних знань. Його переслідували, катували, кинули у нелюдські умови, але він не зрікся своїх поглядів, переконань та ідеалів, залишився вірним сином своєї матері-вітчизни, вірним її традиціям, культурі, мові. Читаючи „Кобзар” мимоволі приходить думка, яке довголітнє і прекрасне його життя. Цю безсмертну книгу читали ще сучасники поета, далі їх діти, внуки і правнуки. Сьогодні в „Кобзар” вчитуємось ми. Вона приносить нам радість і естетичне задоволення.


Читайте також:

  1. Антоніми в українській мові
  2. Асиміляції приголосних в українській мові
  3. Багатозначність слів у сучасній українській мові
  4. Вимова голосних звуків в українській мові
  5. Гетьман І.Мазепа та його роль в українській історії.
  6. Граматичних значень слова в українській мові
  7. Економічні ідеї революційної та радикальної демократії в українській економічній думці
  8. З історії обліку успішності учнів в українській школі
  9. Закономірності сполучуваності звукових одиниць в українській літературній мові
  10. Закономірності сполучуваності звукових одиниць в українській літературній мові. Позиційні зміни приголосних і голосних звуків
  11. Залишки форм двоїни /у значенні множини/ в сучасній українській мові
  12. Ідеї та діяльність М. Драгоманова в українській соціології кінця XIХ—початку ХХ ст.




Переглядів: 999

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Українське образотворче мистецтво XIX ст. | Українська культура в другій половині XIX століття.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.