МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||
З історії обліку успішності учнів в українській школіПитання контролю навчально-пізнавальної діяльності учнів в історії розвитку української школи завжди перебували в центрі уваги вчених і педагогів-практиків. Досліджуючи розвиток педагогічної думки в Україні у XVI–XVII ст., професор Б.М. Мітюров зазначає, що в братських школах учні „видану науку” вчителем списували на таблиці, які переписували вдома начисто, а наступного дня в школі вчитель їх перевіряв. У Києво-братській колегії старші учні (аудитори) ще до приходу вчителя вислуховували задані уроки і ставили в „Нотатах” оцінки відповідно до ступеня засвоєння навчального матеріалу. Після приходу вчителя вони доповідали йому про успіхи кожного учня. Оцінки в „Нотата” перевірялися вчителем шляхом опитування окремих учнів Практика залучення учнів до контролю знань підтримувалася й пізніше. Закарпатський педагог і громадський діяч XIX ст. О.В. Духнович радив учителям „мати своїх помічників — десятників. Їх призначає вчитель або директор з кращих учнів. До обов’язків десятника входить контроль за навчальною роботою довірених їм 5–10 учнів”. Характерно, що в минулі століття вже склалась певна практика початку уроку в усіх школах України: у братських; у школах, що були організовані в полках сільськими общинами; у школах різних протестантських громад; у католицьких школах; у національних школах різних народів, які мешкали в Україні. Як правило, спочатку йшла перевірка присутніх на заняттях, а потім кожен учень відповідав учорашній урок, показував учителеві виконану вдома вправу тощо. Щодо оцінки знань учнів протягом тривалого часу точилися і точаться дискусії, оскільки облік знань завжди викликав чимало труднощів. Оцінка знань не завжди знаходила своє вираження в балах. Вона, як свідчить історія педагогіки, виявлялась у схваленні словом, жестом, мімікою вчителя, у короткому судженні, зауваженні, оцінному висловлюванні. Педагоги-дослідники стверджують, що в історії освіти найдавнішою єсловесна оцінка. Так, у Київській духовній академії першої половини XVII ст. використовувалися такі оцінки: „учение изрядное, надежно-бодрое, охочеприлежное, всенадежное, скоропостижное, учение подлое, прехудое, малонадежное”. Що стосується цифрової системи оцінювання, то є підстава говорити, що вона пов’язана з єзуїтськими школами, учні в яких поділялись на розряди залежно від їхньої успішності, старанності і поведінки. Відлік починався з першого розряду, куди входили найкращі учні. У вітчизняній школі тривалий час була п’ятибальна система оцінювання. У кадетських корпусах і в окремих жіночих гімназіях застосовувалась 12-бальна система оцінювання: «12» – відмінно, «11» – надто добре, «10» – дуже добре, «9» і «8» – добре, «7» – досить добре, «6» – задовільно, «5-1» – слабо. В історії розроблення системи оцінок у вітчизняній школі після 1917 р. можна відзначити кілька поворотних моментів. Перший: 1918 р. — була скасована бальна оцінка знань і поведінки учнів. У школах стали проводитися так звані залікові конференції або виставлялись оцінки групам учнів: задовільно і незадовільно. Вже у 1935 р. було введено п’ятиступінчасту словесну систему оцінок: «Дуже добре», «Добре», «Посередньо», «Погано», «Дуже погано». А в 1944 р. прийнято рішення про заміну словесної системи оцінки успішності й поведінки учнів цифровою п’ятибальною системою: 5, 4, 3, 2, 1. Читайте також:
|
|||
|