МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поведінкові теорії лідерстваСучасні теорії і стилі управління:підходи з точки зору особистих якостей, поведінковий підхід, ситуативний підхід Неспроможність пояснити феномен лідерства з погляду особистих якостей спонукали до розробки поведінкових теорій лідерства. Перша теорія розроблена в університеті Айови Куртом Левіним, який проаналізував три стилі управління: автократичний, демократичний, ліберальний. Автократичний називається такий стиль лідерів, які схильні централізувати владу, диктувати методи роботи, одноосібно ухвалювати рішення і обмежувати участь працівників у їх ухвалені. Лідери демократичного стилю схильні залучати підлеглих до ухвалення рішень, делегувати їм повноваження, заохочувати їх участь у виборі методів та цілей роботи і використовувати зворотній зв'язок як можливість розвивати навички своїх працівників . Демократичний стиль ділиться на консультативний і партнерський . Консультативний лідер використовує внесок підлеглих як інформаційно - пошуковий елемент роботи . Партнерські лідери дають змогу працівникам зробити внесок у саме рішення. Лідери ліберального стилю дають змогу своїм працівникам повну свободу ухвалювати рішення і виконувати свою роботу так, як вони вважають найбільш прийнятним. Лідер в цьому випадку забезпечує необхідні матеріали і надає консультації. Дослідження К. Левіна показали, що якість роботи і задоволення від неї в демократичних групах була вищою, ніж в інших. Проте не завжди. Поведінка лідерів показує, що можливий дуже широкий спектр цієї поведінки (Робінс, с. 438) - від орієнтації на керівника (автократичної) до орієнтації на працівника (ліберальної). Автори встановили, що лідери вибирають стиль поведінки з урахуванням своїх внутрішніх сил (рівень комфорту, пов'язаний з вибраним стилем лідерства), сил, що діють з боку працівників (готовність брати на себе відповідальність), сил, що діють з боку ситуації (брак часу). Побажання авторів - у тривалій перспективі треба застосовувати стилі, орієнтовані на працівників, що сприяє підвищенню мотивації, поліпшенню якості, організації командної роботи, морального стану та якості. Цей двоякий характер роботи лідерів - зосередження уваги на роботі і працівниках був підданий дослідженню працівниками Огайського і Мічіганського університетів. В Огайському університеті було виявлено, що найбільш поширеними стилями поведінки лідерів є "спонукальна система" та "поважне ставлення". Рівень спонукальної системи визначається ступенем, до якого лідер буде визначати і структурувати свою роль і ролі працівників у процесі досягнення мети. Спонукальна система охоплює види поведінки, спрямовані на організацію праці, робочі взаємини і цілі. Лідер в цьому випадку визначає конкретні завдання, вимагає дотримання стандартів продуктивності праці і встановлює термін виконання. Поважне ставлення визначається мірою, якої лідер підтримує з підлеглими робочі стосунки, що характеризуються взаємною довірою та повагою до ідей і почуттів працівників. Лідер, в якого розвинене поважне ставлення, допомагає працівникам розв'язувати особисті проблеми, ставиться до них по-дружньому, є легкодоступним і сприймає всіх працівників як рівних. Він піклується про комфорт, добробут, статус і задоволення своїх послідовників. Дослідження виконані в Огайському університеті, показали, що система "СС" і "ПС" загалом призводить до позитивних результатів, однак численні винятки вказують на те, що теорія має враховувати також і ситуаційні чинники. Дослідження проведені у Мічіганському університеті. Вони виявили два виміри поведінки лідерів - "орієнтовані на працівників" і "орієнтовані на виробництво". Стиль "орієнтація на працівників" наголошує на міжособистісних взаєминах, виявляє особистий інтерес до потреб своїх підлеглих і позитивно сприймає індивідуальні відмінності між ними. Лідери «орієнтовані на виробництво» схильні наголошувати на технічних або проблемних аспектах роботи і зосереджені на виконанні завдань групи, вважаючи членів групи як засоби досягнення поставленої мети. Висновки: лідери, орієнтовані на працівників, забезпечують вищу продуктивність праці і більше задоволення від роботи. Читайте також:
|
||||||||
|