МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Поняття про характер. Структура характеруПлан 1. Поняття про темперамент та фізіологічне підґрунтя темпераменту 2. Основні властивості темпераменту: (сенситивність; реактивність; пластичність; ригідність; резистентність; екстравертність; інтровертість) 3. Психологічна характеристика типів темпераментів: (холерик; сангвінік; флегматик; меланхолік) 4. Поняття про характер. Структура характеру: (переконання; розумові риси; емоції; воля; темперамент; повнота; цілісність; визначеність; сила) 5. Основні риси характеру: (ставлення до праці; ставлення до інших людей; відношення до самого себе; прояв вольових якостей). Акцентуація характеру 6. Поняття про здібності. Структура здібностей. Різновиди здібностей. Індивідуальні відмінності в здібностях людей та їх природні передумови. Інтелект, структура 7. Роль темпераменту в діяльності людини. Формування характеру (самостійна робота № 5)
1. Поняття про темперамент та фізіологічне підґрунтя темпераменту
На тлі загальнолюдських фізичних і психічних особливостей у кожної людини помітно виокремлюються індивідуальні особливості,які позначаються на її житті, поведінці, діяльності. Фізичні індивідуальні особливості– це конституція організму, його фізіологічні процеси – гуморальні, ендокринні, нервові. У кожному окремому організмі ці процеси відбуваються своєрідно, хоча у них є багато спільного для всіх людей, що зумовлюється антропогенезом, тобто походженням і розвитком людини. Психічні індивідуальні особливостівиявляються в різній швидкості реакцій, порогах чутливості, у властивостях уваги, пам'яті, спостережливості, кмітливості, в інтересах. Особливо яскраво вирізняються люди за індивідуальними здібностями – музичними, образотворчими, спортивними, художньо-літературними. Індивідуально-психологічні особливості– неповторна своєрідність психіки кожної людини. Природною передумовою індивідуальних особливостей людини є передусім спадкові та природжені біологічні особливості будови та функцій організму. Дитина народжується з властивими їй конкретними задатками, на ґрунті яких за життя залежно від умов виховання розвиваються й формуються притаманні певному індивіду будова та функції організму, особистісне психічне буття.
Індивідуальні особливості найяскравіше виявляються в темпераменті, характері, здібностях, у пізнавальній, емоційно-вольовій діяльності, потребах та інтересах. Темперамент (від лат. temperare, temperamentum –узгодженість; змішування в належних співвідношеннях) – __________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Існування індивідуальних відмінностей у психічній діяльності людини було помічено давно. Першу спробу з’ясувати виникнення темпераменту зробив __________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Він стверджував, що тіло людини складається з чотирьох елементів-соків: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ На основі цього погляду сформувалося вчення про чотири типи темпераменту: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ «Те, що змітає на своєму шляху холерик, обминає сангвінік, не бачить флегматик, стає великою бідою для меланхоліка» Гіппократ Фізіологічне підґрунтя темпераменту _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Фізіологічною основою темпераменту є: _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Зв’язок типів темпераменту та типів вищої нервової діяльності
2. Основні властивості темпераменту
3. Психологічна характеристика типів темпераментів
У сучасній психології користуються гіппократовою класифікацією типів темпераментів: сангвінік, холерик, флегматик і меланхолік.
Описані типи темпераменту у своєму чистому вигляді рідко трапляються в житті. У більшості людей поєднуються риси різних типів темпераменту. Той чи інший темперамент сам по собі не є ні поганим, ні добрим, усе залежить від інших якостей особистості.
ОТЖЕ: Медична сестраповинна враховувати особливості темпераменту і складу особистості при спілкуванні з хворими та їх родичами. Потрібно пам’ятати, що для сангвініків і холериків характерною є екстравертність, тобто їх реакції і діяльність залежать переважно від її зовнішніх чинників, які викликають враження в даний момент, для флегматиків і меланхоліків – інтровертність, тобто їх діяльність значною мірою визначається уявленнями і думками, пов’язаними з минулим і майбутнім. Ось чому сангвінік і холерик відразу зреагують на ваше зауваження, а флегматик і, особливо, меланхолік зовні можуть не дати помітної реакції, але довго будуть це зауваження переживати.
Характер (від грецьк. сharacter – прикметна риса, ознака, відбиток, чеканка, печатка, прикмета), введений давньогрецьким вченим, філософом Теофрастом (ІV-ІІІ ст. до н.е.) – ___________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Характер формується на базі темпераменту, але ці поняття не є тотожними: 1) темперамент визначає в основному, динамічну сторону нервово-психічних процесів, а характер – їх спрямованість; 2) темперамент у чистому вигляді можна визначити у дітей, а характер – у більш зрілому віці; 3) темперамент здебільшого проявляється при звичайних обставинах, а найбільш суттєві риси характеру при критичних і екстремальних (коли і меланхолік здатний на героїчний вчинок); 4) на відміну від темпераменту і співвідношення сигнальних систем, які залежать, в основному, від уродженого фактора, характер здебільшого визначається впливом виховання, навчання, соціального середовища, в якому перебуває особистість, стосунками в сім’ї, колективі.
Про характер людини судять і за тим, як вона мислить і поводить себе в різних обставинах, якої думки вона про інших та про саму себе, які манери їй властиві. Знати характер людини дуже важливо. Це дає можливість передбачати, як людина поводитиме себе за певних умов, чого від неї можна чекати, як вона виконуватиме дані їй доручення. Художня література дає прекрасні описи поведінки людей з різними характерами. Історія знає багатьох політичних, громадських і військових діячів, які завдяки силі позитивних риси свого характеру сприяли прогресу суспільства, натомість особи з негативними рисами характеру або слабохарактерні спричинили його занепад.
Фізіологічну основу характеру становить ______________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ У кожної людини три характери: той, який вона сама собі приписує, той, що їй приписують інші, і той, який має в дійсності. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|