МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Моделювання змагальної діяльності і підготовленості залежно від індивідуальних особливостей спортсменівЕфективність використання узагальнених і групових моделей для орієнтації і корекції тренувального процесу особливо висока при підготовці юних спортсменів, а також дорослих спортсменів, що не досягли вершин спортивної майстерності. Використання узагальнених моделей спортсменами високого класу менш ефективно, оскільки навіть у найвидатніших спортсменів часто є декілька виключно сильних сторін підготовленості при вельми рядовому рівні розвитку інших її компонентів. По суті, рідко хто з сильних спортсменів, за показниками яких створювалися узагальнені моделі, за своїми даними відповідає «усередненому ідеалу». Така висока варіативність основних показників спостерігається і при аналізі діяльності змагання видатних спортсменів. Таким чином, при зіставленні індивідуальних показників видатних спортсменів з узагальненими і навіть груповими модельними даними ми часто стикаємося з положенням, коли спортсмен володіє можливостями, що перевищують належні показники, а за окремими даними вельми далекий від модельних величин. Як розглядати цю характеристику підготовленості? Яким чином йти при подальшому вдосконаленні? Згідно поширеній точці зору, слід усувати диспропорцію, «підтягати» відстаючі в розвитку якості до модельних даних. Проте з практики відомо, що такий, здавалося б, цілком розумний підхід у багатьох випадках виявляється нежиттєвим. Його неспроможність найчастіше виявляється при використанні в тренуванні спортсменів, що володіють яскравою індивідуальністю. Тренер нерідко прагне підвищити ті можливості спортсмена, які багато в чому обумовлені генетично або стримуються виключно високим рівнем розвитку інших якостей. В цьому випадку тренування, як правило, не тільки не дає результатів, але і знижує найбільш сильні сторони підготовленості, згладжує ті індивідуальні риси спортсмена, які могли з'явитися запорукою успіху. Існує і інша точка зору, яка частіше знаходить підтвердження в практиці. Недоліки, що здаються, в підготовленості багатьох відомих спортсменів - закономірне продовження їх сильних сторін, і не будь їх, не виявилися б здібності, що забезпечили кінець кінцем досягнення видатних результатів. Нерівномірний розвиток окремих сторін підготовленості, механізми прояву яких часто знаходяться в певному антагонізмі, об'єктивно відображає методику тренування, природні дані конкретного спортсмена, а також закономірності комплексного прояву різних якостей і здібностей. Для спортсменів високого класу, що мають яскраво виражені індивідуальні риси, часто переважний шлях, коли тренер орієнтується не стільки на узагальнені модельні дані, скільки на максимальний розвиток індивідуальних ознак і усунення явної диспропорції в підготовленості. Проте постійно слід пам'ятати про те, що максимальний розвиток індивідуальних завдатків повинен поєднуватися з достатньо гармонійною і різносторонньою підготовкою, що не входить, проте, в суперечність з індивідуальністю спортсмена. При формуванні індивідуальних моделей підготовленості і діяльності змагання певне значення має визначення провідної кінцівки. У циклічних видах спорту дуже важливо забезпечити рівнозначність структури і можливостей правих і лівих верхніх і нижніх кінцівок. Мінімальна асиметрія відносно будови, функціональних і технічних характеристик, фізичних якостей правої і лівої частин багато в чому визначає ефективність і економічність рухових дій. У ациклічних рухових діях (стрибки, метання), навпаки, розвиток асиметрії з акцентом на провідну кінцівку підвищує ефективність діяльності змагання. Типологічні властивості нервової системи значною мірою визначають оптимальну модель його діяльності змагання. Наприклад, в єдиноборстві для спортсменів атакуючого стилю характерні швидкість сенсомоторної реакції, точність реакції на рухомі об'єкти, оперативність в ухваленні рішень, швидкість і різноманітність техніко-тактичних дій. Спортсмени захисно-контратакуючого стилю, поступаючись спортсменам атакуючого стилю по цих характеристиках, одночасно перевершують їх за показниками стабільності рухових реакцій, об'єму і стійкості уваги, ефективності оперативного мислення. В зв'язку з цим дуже важливо забезпечити відповідні моделі діяльності змагання типологічним властивостям нервової системи спортсмена. Спроби реалізовувати неадекватну модель діяльності змагання різко знижують якості тренувального прийому і ефективність участі в змаганнях.
Читайте також:
|
||||||||
|