Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Будова циклу

Циклові передує етап підготовки цик­лу. Тут задають початкові значення змінних, які є в циклі. Ця частина виконується один раз. Власне цикл скла­да­ється з таких трьох етапів:

1. Перевірка умови циклу. Перевіряється умова, яка забезпечує вихід з циклу після досягнення мети. Якщо умова складена не­правильно, то можна ніколи не вийти з циклу. Така ситу­ація називається зациклюванням i її потрібно уникати.

2. Виконання серії команд. Виконується серія команд (основні дії), заради яких конструювали цикл.

3. Зміна значення параметра. Згідно з умовою задачі зміню­ється значення змінної, яка є в умові. Ця змінна називається па­ра­метром циклу.

Залежно від того, коли перевіряється умова, тобто який буде по­ря­док виконання трьох етапів, розрізняють два види циклів:

- цикл з передумовою;

- цикл з післяумовою.

 

2. Побудова та реалізаціяциклів з передумовою

 

Цикл з передумовою. Розглянемо реалізацію цього циклу за допо­мо­гою умовної команди переходу:

<N1> IF <логічний вираз> THEN <номер NN+10> <N2> ... <серія команд> <NN-10> <NN> GOTO <N1> <NN+10> ...

Дія команди. Перевіряється значення логічного виразу. Якщо во­но істинне, то робота цикла припиняється, в протилежному ви­пад­ку виконуються команди з номерами N2-NN. Істинний логічний вираз описує умову виходу з циклу.

У циклі з передумовою серія команд може виконуватися один або ба­га­то разів, але може не виконатися жодного разу. В цьому поля­гає ос­нов­на властивість циклу. Умову складають так, щоб після її виконання відбувався вихід з циклу.

 

Задача 1. Обчислити добуток чисел від 1 до 8.

Позначимо поточне значення числа іменем n, а добуток – іменем d. Розглянемо програму 9.

10 ' Знаходження Добутку

20 CLS

30 d=1 : n=1 ’Підготовка циклу

40 IF n > 8 THEN 80 ’Перевірка умови

50 d = d * n ’Основна дія

60 n = n + 1 ’Зміна значення параметра

70 GOTO 40 ’Організація повторень

80 PRINT "d ="; d

90 END

На екрані отримаємо такий результат: d = 40320.

Задача 2.Протабулювати функцію у=х2, х є[-5;1] Dх=0,5

10 REM Табуляція функції

20 CLS

30 x = -5

40 IF x <= 1 THEN y = x ^ 2 ELSE GOTO 80

50 PRINT "x ="; x, "y ="; y

60 x = x + 0.5

70 GOTO 40

80 END

Або можна так:

10 REM Табуляція функції

20 CLS

30 x = -5

40 IF x <= 1 THEN 60

50 END

60 y = x ^ 2

70 PRINT "x ="; x, "y ="; y

80 x = x + 0.5

90 GOTO 40

Результати:

 

3. Особливості побудови циклів з післяумовою

Цикл з післяумовою. У цьому циклі серія виконується до перевірки умо­ви хоча б один раз. Це основна властивість циклу з післяумовою. Роз­глянемо його реалізацію за допомогою команди умовного пе­реходу:

<N1> ... <серія команд> <NN-10> <NN>IF <логічний вираз> THEN GOTO <N1> <NN+10>

Дія команди. Виконуються команди з номерами N1 – NN-10. Пе­ре­­віряється значення логічного виразу. Поки воно істинне, ви­кону­ють­ся команди циклу з номерами N1 – NN-10. Істинний логічний вираз описує умову продовження циклу.

Задача 3. Обчислити добуток чисел від 1 до 8.

10 ' Знаходження Добутку

20 CLS

30 d=1 : n=1

40 d = d * n

50 n = n + 1

60 IF n <= 8 THEN 40

70 PRINT "d ="; d

80 END

На екрані отримаємо такий результат: d = 40320.

 

Задача 4. Протабулювати функцію у=х2, х є[-5;1] Dх=0,5

10 REM Табуляція функції

20 CLS

30 x = -5

40 y = x ^ 2

50 PRINT "x ="; x, "y ="; y

60 x = x + 0.5

70 IF x <= 1 THEN GOTO 40

80 END

Результати:

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. Анатомічна будова кісток вільної нижньої кінцівки
  3. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка
  4. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  5. Антигенна будова HDV
  6. Арифметичні цикли. Оператор циклу For – Next
  7. Архітектурно- планувальні заходи по поліпшенню стану міського середовища .Аналіз циклу життя споруди
  8. АСОЦІАЦІЯ. ПОБУДОВА АСОЦІАТИВНОГО КУЩА
  9. Атмосфера. ЇЇ хімічний склад та будова
  10. Атомно-молекулярна будова речовини.
  11. Базис і надбудова.
  12. Біоелектричні явища в тканинах: будова мембран клітини, транспорт речовин через мембрану, потенціал дії та його розповсюдження.




Переглядів: 1419

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку | Етіологія. 3 страница

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.