Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура програми. Арефметичні вирази

Алфавіт, службові слова та команди мови QBasic

Мову Бейсик розробили співробітники Дартмудського коледжу (США) у 1964 р. з метою навчання студентів. Широке визнання во­на отримала наприкінці 60-х на початку 70-х років. Перша версія мови налічувала 14 служ­бових слів.

Спрощена версія Швидкого Бейсика – Qbasic – входить до комп­лекту програм MS-DOS.

Можливості найновіших версій (компіляторів, що дають змогу створювати exe-файли) Швидкого Бейсика та Турбо Бей­­сика на­стіль­ки великі, що в багатьох випадках вони успішно конку­рують з мовою Паскаль.

Алфавіт мови складається з таких символів:

· латинських літер від А до Z;

· літер кирилиці;

· цифр від 0 до 9;

· символів математичних операцій (+, –, *, /, ^);

· символів відношення (=, <, > та інших);

· розділових символів (крапка, кома, двокрапка, крапка з ко­мою, лапки, круглі дужки, пропуск);

· спеціальних символів (!, #, $, %, ^, & та інших).

За допомогою символів алфавіту будують елементи мови: служ­бові слова, зображення сталих, імена змінних, вирази, імена функцій та iн.

За призначенням команди поділяють на такі групи:

· описові команди, які використовують для опису даних, типів змінних, розмірів масивів, нестандартних функцій тощо;

· команда присвоєння, яку використовують для надання початкового значення чи зміни поточного значення змінної;

· команди введення-виведення даних, які використовують для введення–виведення інформації, зокрема, для організації діалогу користувача з комп’ютером;

· команди керування процесом опрацювання інформації: коман­ди переходу, команда розгалуження, команди для реа­лі­зації циклів тощо;

· інші команди, які забезпечують додаткові можливості: ко­ман­ди для роботи з файлами даних, команди для графічних побудов, отримання звукових ефектів тощо.

Команди складаються з неподільних елементів мови: службових слів, чисел, символів операцій тощо.

Таблиця12.1

Службові слова Qbasic

DATA – дані DEF FN – означення функції DIM – розмір END – кінець FOR-TO-STEP – для-до-крок GOSUB– перейти до підпрограми GOTO– пeрейти до IF-THEN – якщо-то INPUT – ввести LET – нехай NEXT– наступний ON – при OPTION BASE – задати базу PLAY – грати PRINT – друкувати READ – читати REM – пояснення RESTORE – відновити RETURN – повернутися STOP – зупинитися

Бейсик-програма складається з про­грам­них рядків. Один програмний рядок не повинен бути довшим, ніж 255 символів. В одному рядку можна розмістити одну або декілька команд, відокремлених одна від одної двокрапкою (:).

Приклад 1. Розглянемо програму для визначення сторони (С), периметра (P) та площі (S) трикутника за відомими катетами: A=5; B=3,6.

' Моя перша програма

A=5 : B=3.6 'У рядку є дві команди

C = SQR(A^2 + B^2)

P = A + B + C

PRINT "P="; P

S = 1 / 2 * A * B

PRINT "S="; S

END

Символ * позначає операцію множення, / – ділення,

SQR(Х) – це функція обчислення квадратного кореня з Х.

Команда PRINT призначена для виведення результатів на екран.

Текст після символу ' чи службового слова REM вважається коментарем (пояс­нен­ням). У дійсних числах для відокремлення дробової части­ни числа від цілої використовується крапка.

Арифметичні вирази призначені для опи­сування послідовності дій (операцій) з числовими даними.

Арифметичні вирази будує користувач відповідно до умови задачі зі сталих, змінних, функцій, поєднуючи їх за певними пра­ви­ла­ми за допомогою символів операцій.

Над числовими даними виконують такі операції:

· піднесення до степеня (^ або **);

· множення (*) та ділення (/);

· додавання (+) та віднімання (–).

Над цілими даними виконують ще дві операції:

· цілочислового ділення (символ \);

· обчислення остачі від ділення двох чисел (слово MOD).

Перша операція відкидає дробову частину результату, наприклад, 5 \ 2 = 2, 359 \ 100 = 3, а 5 MOD 2 = 1, 17 MOD 3 = 2.

Таблиця12.2

Логічні операції

NOT заперечення (логічне доповнення)
AND i (кон'юнкція)
OR або (диз'юнкція)
XOR виключаюче або
EQV еквівалентність
IMP iмплiкацiя

Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. VІ. План та організаційна структура заняття
  3. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  4. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  5. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  6. Атомно-кристалічна структура металів
  7. Базова алгоритмічна структура
  8. Банківська система та її структура. Функції Центрального банку.
  9. Безцехова виробнича структура.
  10. Будова систем: підсистема, елемент, структура, зв'язок.
  11. Бухгалтерська оцінка капіталу банку. Структура капіталу
  12. Бюджетна структура




Переглядів: 867

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття про мови програмування | Дані та типи даних

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.