МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Проведення консультування на високому професійному рівніЗабезпечення ефективності профконсультування Принцип психопрофілактичного проведення консультації означає, що при взаємодії із клієнтом варто прагнути забезпечити його емоційно комфортний стан, надати йому можливість внести корективи в процедуру консультації, самостійно сформулювати рекомендації й намітити шляхи вирішення профконсультаційної проблеми. Принцип об'єктивності вимагає, щоб результати консультування були науково обґрунтованими, базувалися на глибоких психологічних знаннях консультанта, компетентному використанні діагностичного інструментарію й психотехнологій, не залежали від суб'єктивного відношення до клієнта. Консультування варто вести коректно, доброзичливо. І разом з тим неприпустимі підказки й допомога. Принцип "Не нашкодь!" припускає, що ухвалене рішення, спільно вироблені рекомендації обов'язково повинні бути корисні клієнту. Не дозволяється також давати рекомендації, які можуть привести до небажаних, непередбачених наслідків і завдати шкоди іншим людям. Принцип професійної компетентності висуває високі вимоги до рівня освіти профконсультанта (вища психологічна або на базі вищого додаткова психологічна освіта), припускає доскональне володіння психодіагностичними методиками й психотехнологіями консультування, наявність практичного досвіду й ліцензії, отриманої за результатами атестації. Принцип дотримання культури достоїнства дозволяє уникнути будь-яких оцінок особистості й поведінки клієнта; його потрібно приймати таким, який він є. Не слід віднімати в клієнта право самому приймати рішення й формулювати висновки, придушувати його своєю психологічною компетентністю, статусом, іміджем. Необхідно надавати клієнтові можливість висловитися, виговоритися. Цей принцип означає також глибоку повагу до себе як людини і як психолога. Про професійну підготовленість психолога до профконсультування свідчать наступні показники: – орієнтація на вирішення проблем клієнта з обліком його індивідуально-психологічних особливостей і потенційних можливостей; – відхилення від оцінних суджень із приводу якостей особистості й діяльності клієнта; – реалістичність оцінки своїх можливостей і рівня кваліфікації, а також обмежень у своїй діяльності; – постійне усвідомлення й облік взаємного впливу психолога й клієнта при консультуванні; – усвідомлення самоцінності достоїнства людини, яка звернулося за психологічною допомогою; – екологічність психодіагностичної, розвивальної та корекційної роботи. Як професійні здібності, які необхідні практичному психологу, можна назвати наступні: – ініціювати реалізацію професійно-психологічного потенціалу клієнта; – швидко встановлювати атмосферу довіри при спілкуванні із клієнтом; – структурувати проблемну ситуацію й уміло планувати профконсультування; – компетентно вести психологічну експертизу профконсультаційної проблеми; – здійснювати емпатійну взаємодію, "приєднання" до світу клієнта. Провідними напрямками роботи психолога-профконсультанта є: – психологічна консультація; – психодіагностика; – психокорекція та психопрофілактика; – психологічна реабілітація. Діяльність психолога-профконсультанта має чітку гуманістичну спрямованість, орієнтовану на емоційне й професійне благополуччя клієнта, носить творчий характер і надає великі можливості для реалізації професіоналізму й самоактуалізації особистісного потенціалу. Читайте також:
|
||||||||
|