МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Система профорієнтаційної роботи з учнями.Професійна орієнтація - це система науково-практичної діяльності школи, сім'ї, підприємств, ПТУ, профорієнтаційних центрів, метою якої є формування в учнів професійного самовизначення. Вибір професії — один з головних життєвих виборів, який здійснює людина в юному віці. Він має велике значення як для самої людини, так і для суспільства. Вибір професії — це, по суті, вибір життєвого шляху, вибір долі. У сучасних умовах світ професій дуже рухливий: немала частина старих професій зникає, багато виникає нових спеціальностей. Наприклад, професійно-технічна освіта готувала спеціалістів з 1500 професій, а в останні роки — з шестисот. Спостерігається масова перекваліфікація. Професійна орієнтація у школі повинна врахувати перехід до більш престижних, цікавих і оплачуваних професій, тенденцій зростання зайнятості в невиробничій сфері. Учень повинен знати якомога більше професій, їх особливості, вміти порівняти свої можливості з вимогами професій до її носіїв. Завданням профорієнтаційної роботи з учнями є їх підготовка до свідомого вибору професії. Змістом профорієнтаційної роботи є: 1. розкриття перспектив галузі, в якій учень має намір обрати професію; 2. місце обраної ним професії серед інших професій певної галузі; 3. перспективи вдосконалення своєї професії і свого професійного зростання; 4. умови роботи з обраної професії; 5. обсяг знань, умінь і навичок, яких вимагає обрана професія. Етапи профорієнтаційної роботи такі: 1. професійна інформація — це пропаганда різних професій, психолого-педагогічна система формування в особистості активної профорієнтаційної позиції; 2. професійна діагностика — це система психологічного вивчення особистості з метою виявлення її професійно значущих властивостей і якостей; 3. професійна консультація — надання особистості на основі її вивчення науково - обґрунтованої допомоги щодо професійного самовизначення; 4. професійний відбір — це система роботи, спрямована на надання допомоги учневі у доборі конкретної професії на основі виявлення й оцінки загальних і спеціальних здібностей, здатностей, інтересів, потреб і об'єктивних умов професійної підготовки і працевлаштування; 5. професійна адаптація — пристосованість учнів до засвоєння обраної професії. Профорієнтаційна робота проводиться у процесі вивчення предметів трудового циклу та інших навчальних дисциплін, під час позаурочної виховної роботи у школі та сім'ї. Не можна під час профорієнтації допускати таких помилок: ділити професії на "престижні" і "непрестижні", ототожнювати навчальний предмет з професією, вибирати професію під чиїмось впливом, мати застарілі уявлення про характер праці у сфері матеріального виробництва.
Профосвіта спрямована на те, щоб дати учням уявлення про поділ праці в сучасному господарстві з тим, щоб вони могли орієнтуватись у тій безлічі професій, які застосовуються в різних галузях промисловості, сільського господарства, зв'язку, будівництві, побутовому обслуговуванні населення та ін. Завданням профконсультації є надання учням кваліфікованої поради з приводу вибору професії, яка ураховувала б здібності і нахили учнів, їх психофізіологічні особливості, інтереси народного господарства. Цілком зрозуміло, що такі поради може давати лише спеціаліст, який має крім педагогічної відповідну медичну і психологічну підготовку. Нарешті, профорієнтаційна робота завершується працевлаштуванням. Школи вступають у контакти з комісіями по працевлаштуванню при райвиконкомах або безпосередньо з керівництвом підприємств, розташованих поблизу школи, з уповноваженими Державного комітету по використанню трудових резервів, з органами профтехосвіти. Завдання полягає в тому, щоб надати всім випускникам можливість працевлаштуватися. У багатьох школах, які проводять професійну підготовку учнів, разом з атестатом зрілості видають путівку на роботу, яка гарантує, бажаючим робоче місце.
3. Особливості профорієнтації учнів у процесі технологічної підготовки. Роботу з професійної орієнтації повинні проводити в школі всі вчителі на уроках і в позаурочний час. Цілком зрозуміло, що при вивченні кожного навчального предмета створюються можливості для ознайомлення учнів з певними професіями. Це будуть перш за все такі професії, які будь-яким способом пов'язані з навчальним матеріалом. Відповідно до цього професійна орієнтація учнів в різних навчальних предметах може набирати різних форм, можуть застосовуватися різні методичні прийоми. Проте незалежно від цього всю роботу з професійної орієнтації в школі треба будувати виходячи з єдиних положень і за єдиним планом. План профорієнтаційної роботи середньої школи на навчальний рік: Читайте також:
|
||||||||
|