МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лекція 13.1. Загальна характеристика технологій профiлактики й подолання професiйного стресу та синдрому «професiйного вигорання» Важливою умовою профiлактики синдрому «професiйного вигорання» у вчителiв є розробка спецiальної технологiї профiлактики та подолання цього може реалiзуватися на двох основних рівнях: а) на рiвнi освiтньої органiзації (технологiя для органiзацiйної профiлактики та подолання синдрому «професiйного вигорання», які можуть використовуватися керiвииками освiтнiх органiзацiй та шкільними психологами); б) на рiвнi особистостi (техлологiя для iндивiдуальної профiлактики та подолання синдрому «професiйного вигорання», якi можуть використовуватися конкретними вчителями). На пiдставi аналiзу лiтератури [1—16] та досвiду здiйснення консультативної роботи в освiтнiх органiзацiях ми розробили основнi принципи та прийоми таких технологiй, якi можуть бути покладенi в основу профiлактики та подолання синдрому «професiйного вигорання» в оргалiзацiях. Цi технології можуть бути певним чином модифiкованi для розв’язання конкретних професiйних та особистiсних проблем. У цьому роздiлi висвiтлено загальну структуру тренiнгу «Профiлактика та подолання синдрому «професiйного вигорання» і здiйснення успiшної кар‘єри жiнок та чоловiкiв у закладах середньої освiти», який є складовою техлологiї, що впроваджується на рiвнi органiзацiї. Вiн може проводитися шкiльними психологами для формування у вчителiв готовностi для профiлактики та подолання синдрому «професiйного вигорання». Окрiм того, представлено технологiю iндивiдуальної профiлактики i подолання синдрому «професiйного вигорання» у вчителiв, а також технологiю самоменеджменту. У процесi розробки та реалiзацiї технологiї профiлактики та подолання синдрому «професiйного вигорання» необхiдно враховуват низку теоретичних положень [3], якi розкривають природу стресу: · Слiд враховувати, що стрес є реакцiєю на життєву (професійну) ситуацiю, котра сприймається з прикрiстю та образою, вiдображається в емоцiйному та психiчному реагуваннi. · За своєю структурою стрес є комбiнацiєю стресора та стресової реактивностi. Стресори — це фактори, здатнi потенцiйно викликати стресову реакцiю. Стресова реактивнiсть є змiною фiзiологiчного стану органiзму (збiльшення напруження м’язiв, пiдвищення серцебитя, пiдвищення артерiального тиску, збiльшення потовидiлення, пiдвищення рiвня холестерину в кровi, соляної кислоти в шлунку тощо). · Модель стресу складається з таких основних складових: 1) професiйна ситуацiя (яка послiдовно або несподiвано виводить · Управління стресом — це можливiсть використовувати особистiстю наявнi важелi управлiння, не перекладаючи їх на iнших людей або обставини. Важливою складовою комплексної моделi управлiння стресом є втручання — встановлення особистiстю бар’єрiв (за допомогою спецiальних прийомiв) на всiх фазах розгортання стресу з метою протидiї йому. Основна мета втручання полягає в тому, щоб попередити негативнi наслiдки, які можуть викликати стрес-фактори. Когнiтивна оцiнка ситуацiї, вибiркове сприймання, релаксацiя, фiзичнi вправи є основними бар’єрами, якi може виставити особистiсть на певних фазах протiкання стресу. Читайте також:
|
||||||||
|