Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Значення

1. Навчальне та виховне.

2. Дають можливість показати виникнення, розвиток, походження і дію певного явища, яке іноді безпосередньо спостерігати не можна.

3. Дослід збуджує інтерес, розвиває спостережливість, мислення.

Досліди дають змогу краще зрозуміти явище природи, з'ясувати причинні зв'язки, ознайомити дітей у доступній формі із законами природи. Досліди збуджують Інтерес, розвивають спостережливість і мислення.

2. Вимоги

1. Повідомлення теми, мети

2. Запис на дошці основних питань

3. Демонстрація приладів

4. Вчитель не пояснює явище чи процес

5. Вчитель керує спостереженням і Що ви спостерігаєте ? Чому це відбувається

6. Який висновок можна зробити ? Де можна спостерігати це в природі ?

3.Демонструючи досліди, слід дотримуватися ряду загальних положень, які полегшують процес сприйняття.

1. Насамперед учні повинні розуміти мету й питання, які треба з'ясувати, ставлячи дослід.

Тільки тоді вони свідомо поставляться до експерименту. Для цього вчитель проводить вступну бесіду, в ході якої й доводить дітям необхідність постановки досліду.

2. Кожен дослід учитель повинен попередньо перевірити сам до уроку, щоб бути впевненим, що на уроці він вдається.

3. Прилади для демонстрування досліду мають бути прості й зрозумілі (склянки, пробірки, тарілки). Збирати частини приладу краще в присутності учнів, пояснюючи одночасно призначення кожної з них.

4. Дослід треба демонструвати так, щоб його добре було видно всім учням. Для цього прилади повинні бути досить великі і ставити їх потрібно на підвищенні (на стіл ставити підставку). Ззаду повинен бути екран (білий чи чорний). Якщо потрібно спостерігати за рухом рідини в трубці, рідину підфарбовують.

5. Іноді дослід не вдається на уроці,хоч до уроку вчитель його проробляв. В таких випадках не слід розгублюватися і відкладати демонстрування досліду на наступний раз або ж переключати увагу учнів на інший матеріал. Це може негативно позначитися на авторитеті учителя і мета уроку не буде досягнута. Отже, тут же на виду в дітей (а краще з їхньою допомогою) відшукати причину невдачі, усунути її і довести дослід до кінця.

6. Під час демонстрування досліду, вчителеві не треба самому пояснювати явище чи процес, що відтворюється в досліді. Під час демонстрування дуже важливо уміти правильно керувати спостереженням дітей і їхнім мисленням. Завдання вчителя - допомогти учням самостійно прийти до потрібних висновків .

Запитанням «Що ви бачите ?» учитель мобілізує і спрямовує увагу дітей на ту чи іншу частину приладу, на хід процесу тощо, а запитанням «Як це ви можете пояснити ?» спонукає дітей мислити, шукати пояснення явища, яке вони спостерігають.

Дослід зарисовують у зошиті, а під рисунком записують висновки.

Висновки з поставленого досліду повинні зробити самі учні. У заключній бесіді вчитель допомагає лише правильно сформулювати висновки і узагальнення.

Отже, під час демонстрації дослідів треба прагнути спрямувати роботу так, щоб діти відчули себе дослідниками, які самостійно розв'язують те чи інше завдання.

  Досліди можна поділити  
За тривалістю За способом проведення
Короткочасні (урок) Довготривалі (спостереження) Фронтальні (проводить весь клас) Демонстраційні (проводить вчитель)

4.Особливе місце відводиться лабораторним дослідам: вони передбачають діяльність всіх учнів, навіть якщо завдання будуть групові (по 4-5 учнів) або парні ( 2 учні). При проведенні лабораторних дослідів учні безпосередньо працюють з обладнанням, приладами, ведуть «Щоденники спостережень» і оформляють результати. Все це привчає учнів до самостійності, посилює інтерес до вивчення природи.

Найзручніше проводити лабораторну роботу в спеціально обладнаному кабінеті природознавства. Якщо такого немає, то для цього використовується клас куди приносять відповідне обладнання.

Під час лабораторної роботи у сприйманні предметів і явищ беруть участь усі або більшість органів чуття, а також, руки дитини («Розум дитини на кінчиках пальців»), що дає змогу значно повніше і глибше вивчати всі особливості явища. Крім того, на заняттях учні спостерігають явище чи процес довше, ніж при демонструванні досліду на учительському столі.

Отже, лабораторні роботи поряд з предметними уроками допомагають здійснити принцип предметності у вивченні природознавства.

Практичні роботи проводяться не тільки на уроках але і під час екскурсії. Вони дають можливість школярам навчитися користуватися компасом, гномоном при визначенні сторін горизонту, складати плани шкільного подвір’я, шкільного стадіону, свого села, школи і т.д. Практичні роботи різноманітні, але всі вони направлені на виконання, певної роботи учнями, осмислення цієї роботи. А на основі цього формуються знання і виробляються практичні вміння,

Підготовка до фронтального досліду

§ Чергові готують обладнання.

§ Інструкція щодо обладнання.

§ Інструкція до виконання (з підручнику).

§ Бесіда по ходу виконання роботи

§ Самостійна постановка досліду під наглядом вчителя.

§ Аналіз результатів. Оформлення таблиць, записів.


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. Iсторичне значення революції.
  6. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  7. Ocнoвнi визначення здоров'я
  8. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  9. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  10. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  11. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  12. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .




Переглядів: 634

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливістю акта помилування є його персоніфікованість — у ньому, за­значаються конкретні імена і прізвища помилуваних осіб. | Тема: Інформаційне забезпечення маркетингової діяльності підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.