Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Інформаційне забезпечення маркетингової діяльності підприємства

Лекція 17

1. Поняття маркетингової інформаційної системи.

2. Основні елементи маркетингової інформаційної системи.

3. Види та характеристики маркетингової інформації.

4. Сутність та необхідність маркетингових досліджень.

5. Зміст та принципи проведення маркетингових досліджень. Види маркетингових досліджень.

 

1. Інформація - це засіб зменшення невизначеності, що є притаманною стохастичним процесам ринку; вона є знаряддям конкурентної боротьби.

Маркетингова інформаційна система (МІС) — це безперервно діюча система, до якої належать персонал, устаткування, набір проце­дур і методів, призначених для регулярного збирання, обробки, ана­лізу й інтерпретації інформації з різних джерел; яка забезпечує інте­грування, підтримання й передачу менеджерам інформації у встанов­лений час та у формі, придатній для прийняття рішень.

Роль інформаційної системи полягає у наданні доступу до інформації, у своєчасному «продукуванні» інформації і в розпо­ділі інформації з прийнятними витратами.

Блоки МІС взаємопов'язані завдяки прийнятим рішенням та комунікаціям. Потоки інформації, які надходять до маркетинго­вого менеджера, допомагають йому у плануванні та здійсненні запланованих маркетингових заходів. Зворотні потоки в напря­му ринку складаються з маркетингових заходів та інших комуні­кацій. Єдиного типового зразка МІС не існує. Побудову МІС пристосовано до обов'язків, стилю роботи та інформаційних потреб осіб, які приймають рішення (топ-менеджерів).

 

2. Розглянемо детальніше 4 основних елементи МІС:

1. Система внутрішньої звітності (фінансовий стан підприємства, рівень витрат, обсяги матеріальних запасів, тощо).

2. Система збирання поточної зовнішньої маркетингової інформації - це комплекс засобів і процедур, які застосовують для отримання вірогідної та щоденної інформації щодо марке­тингового середовища. Маркетингові відомості збираються за допомогою продавців та інших польових працівників, а також акумулюються з преси, літератури конкурентів тощо.

3. Система маркетингових досліджень дає змогу оперувати ін­формацією, отримання якої потребує проведення окремого до­слідження.

4. Система аналізу маркетингової інформації (аналітична сис­тема, система підтримання маркетингових рішень) - набір моде­лей, завдяки яким зібрана інформація може бути використана у складані прогнозів та перевірки різних сценаріїв.

Статистичний банк - сукупність сучасних статистичних ме­тодів обробки інформації, які дають змогу визначити найважли­вішу інформацію. Функція статистичного банку - обробка, ана­ліз, узагальнення даних.

 

3. Маркетингова інформація — це цифри, факти, відомості, чутки, оцінки та інші дані, необхідні для аналізу та прогнозування маркетин­гової діяльності.

Основні принципи маркетингової інформації

 

Принципи Забезпечення їх виконання
Актуальність Надання реальних відомостей в потрібний момент часу
Достовірність Адекватність відомостей, що забезпечується до­триманням наукових принципів збору та обробки інформації, боротьба з будь-якою тенденційністю
Релевантність Забезпечується отриманням інформації у відповід­ності з визначеними завданнями
Повнота відображення Забезпечується складанням плану дослідження, виявлення сутності явища, його ієрархічної струк­тури зв'язків
Цілеспрямова-ність Відповідність інформації генеральній цілі дослід­ження
Інформаційна єдність Підпорядкування методології обробки даних ви­могам теорії інформатики та статистичної теорії спостережень

 

Розрізняють такі типи маркетингової інформації

 

За формою планування маркетингу:

- оперативна

- стратегічна

За місцем збирання інформації розрізняють:

- внутрішню

- зовнішню

За часом використання інформація поділяється на:

 

- первинну

- вторинну

 

4.Необхідність маркетингових досліджень (МД) зумовлена потребою зниження ризику прийняття неправильного рішення за рахунок кращого знання і розуміння стану та динаміки факто­рів оточуючого середовища. Метою проведення маркетингових досліджень є виявлення можливості фірми посісти конкурентні позиції на ринку, знизити ризик і міру невизначеності, збільши­ти ймовірність успіху маркетингової діяльності.

Маркетингові дослідження — це вид діяльності, який пов'язує маркетолога зі споживачами, покупцями і суспільством через інфор­мацію, яка використовується для виявлення та визначення маркетин­гових можливостей і проблем; для розробки, вдосконалення й оцінки маркетингових дій; для моніторингу ефективності маркетингових за­ходів; для покращення розуміння процесу управління маркетингом.

Основне призначення маркетингових досліджень - забезпечен­ня маркетингового менеджера всією інформацією, необхідною йому для виконання своїх функціональних обов'язків в процесі управління маркетингом, а саме: аналізу, розробки маркетинго­вих стратегій, планування, контролю і регулювання маркетинго­вої діяльності.

Основними завданнями маркетингових досліджень є:

- розрахунок величини попиту та пропозиції;

- встановлення умов досягнення оптимального співвідно­шення попиту та пропозицій;

- дослідження поведінки споживачів;

- оцінювання діяльності фірми та її конкурентів;

- визначення конкурентоспроможності продукції та фірми на ринку;

- зорієнтування виробництва на випуск товарів, збут яких за­безпечений наявними на ринку умовами і дає можливість фірмі отримати запланований прибуток;

- розроблення та здійснення програми маркетингу.

 

5. Для забезпечення ефективності маркетингових досліджень варто дотримуватись таких принципів:

 


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  3. II.1 Програмне забезпечення
  4. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  5. IV група- показники надійності підприємства
  6. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  7. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  8. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  9. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  10. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  11. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  12. Автоматизація метрологічної діяльності




Переглядів: 1535

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Значення | ІІ. Автоматизація розрахунку кредитоспроможності позичальника

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.