МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Загальні закономірності процесу навчанняЗакономірність представляє собою об’єктивно-існуючий, повторюваний зв’язок соціальних явищ, за яких відбувається виникнення, розвиток, функціонування певної цілісної системи або її окремої підсистеми. Закономірності процесу навчання – це повторювані, стійкі, об’єктивно-існуючі зв’язки у процесі навчання, реалізація яких сприяє ефективному розвитку особистості, а також вказує на залежність розвитку особистості від мети, принципів, методів, змісту, форм і засобів навчання. Н. Мойсеюк [ ] поділяє закономірності, що діють у навчальному процесі, на загальні та конкретні. Загальні – це такі закономірності, дія яких поширюється на всю систему процесу навчання, а конкретні – це такі, дія яких використовується на окрему частину, або аспект системи. До загальних закономірностейналежать: 1.Закономірність цілей навчання, які залежать: а) від рівня і темпів розвитку суспільства; б) потреб і можливостей суспільства; в) рівня розвитку педагогічної науки та практики. 2.Закономірність мотивації навчання – результативність навчання зумовлюється: а) внутрішніми мотивами (стимулами) навчання; б) зовнішніми умовами та стимуляторами (суспільними, економічними, педагогічними). 3.Закономірність змісту навчання залежить від: а) суспільних потреб, мети, завдань навчання; б) вікових можливостей тих, хто навчається; в) рівня розвитку теорії та практики навчання; г) матеріально-технічних, економічних можливостей ВНЗ. 4.Закономірність методів навчання – ефективність дидактичних методів залежить від: а) знань і навичок використання методів; б) завдань та змісту навчання; в) навчальних можливостей учнів; г) матеріально-технічного забезпечення; є) організації навчального процесу. 5.Закономірність управління навчанням – продуктивність навчання спричиняється: а) інтенсивністю зворотних зв’язків у процесі навчання; б) обґрунтованістю регулюючих впливів. 6.Закономірність результату навчання – кінцевий результат процесу навчання залежить від: а) результатів попередніх етапів навчання; б) характеру та обсягу матеріалу, що вивчається; в) організаційно-педагогічного впливу педагогів; г) здатності учнів до навчання; д)часу навчання. Педагогічний процес у вищий школі відповідає певним конкретним закономірностям: - єдності історичного та логічного, що вимагає єдності історії та теорії науки і практики; єдності історичної та теоретичної форм наукового пізнання; єдності історичного, теоретичного та логічного у системі вищої освіти; єдності історичних і сучасних методів наукового дослідження. Згідно з цією закономірністю вивчають історію науки, історію вищого навчального закладу, історію педагогіки вищої школи та їхніх взаємозв’язків із сучасністю; - застосування емпіричних і теоретичних методів пізнання в процесі вивчення об’єктів дослідження. Згідно з цією закономірністю емпіричну інформацію поєднують з її теоретичними узагальненнями у структурі науки та розділах предмету, що вивчається студентами; - взаємозв’язків у реальному житті, що об’єднують діяльність вищого навчального закладу, а саме: · взаємообумовленість мети, змісту, методів та форм педагогічного процесу та мотивації студентів; · взаємообумовленість якості викладання у ВНЗ та рівня психолого-педагогічної підготовки викладачів; · взаємообумовленість викладацької професійно-педагогічної діяльності викладачів та навчальної, науково-пошукової діяльності студентів; · взаємообумовленість цілісного педагогічного процесу, єдність навчально-освітньої та господарчої діяльності; · взаємообумовленість соціального стану суспільства та процесу підготовки кадрів для нього.
Читайте також:
|
||||||||
|