Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Види корпоративних інформаційних систем

Корпоративні інформаційні системи поділяються на наступні класи:

ERP (Enterprise Resource Planning System) планування ресурсів підприємства (рис. 1.4.).

Сучасні ERP з'явилися у результаті майже сорокарічної еволюції управлінських та інформаційних технологій. Призначені вони, головним чином, для побудови єдиного інформаційного простору підприємства (об'єднання всіх відділів і функцій), ефективного управління всіма ресур­сами, пов'язаними з продажами, виробництвом, обліком замовлень. Будується ERP-система за модульним принципом і, як правило, включає у себе модуль безпеки для запобігання як внутрішніх, так і зовнішніх крадіжок інформації. Проблеми ж виникають в основному через неправильність роботи або побудови неефективного плану впровадження системи. Наприклад, урізані інвестиції у навчання персоналу для роботи у системі суттєво знижують ефективність. Тому, впроваджують ERP-системи, як правило, не відразу в повному обсязі, а окремими модулями (особливо на початковій стадії).

 
 

Рис. 1.4. Функціональний склад ERP

CRM (Customer Relationship Management System) управління відносинами з клієнтами.

Управління відносинами з клієнтами – поняття що охоплює концепції, котрі використовуються компаніями для управління їхніми взаємовідносинами зі споживачами, включаючи збір, зберігання і аналіз інформації про споживачів, постачальників, партнерів та інформації про взаємовідносини з ними. Сучасна CRM спрямована на вивчення ринку і конкретних потреб клієнтів. На основі цих знань розробляються нові товари або послуги і таким способом компанія досягає поставлених цілей і покращує свої фінансові показники.

Існує три CRM-підходи, кожний з котрих може бути реалізованим окремо від інших:

· оперативний – автоматизування споживчих бізнес-процесів, що допомагає персоналу, який працює з клієнтами виконувати свої функції;

· співробітницький – програма взаємодіє зі споживачами без участі персоналу, який працює з клієнтами;

· аналітичний – аналіз інформації про споживачів із різноманітними цілями.

Принципи CRM-систем. Наявність єдиного сховища інформації, звідки у довільний момент доступні усі відомості про усі випадки взаємодії з клієнтом, синхронізування управління множинними каналами взаємодії, постійний аналіз зібраної інформації про клієнтів та прийняття відповідних організаційних рішень – наприклад, ″сортування″ клієнтів на основі їхньої значимості для компанії.

Можливості CRM-систем:

· швидкий доступ до актуальної інформації про клієнтів;

· оперативність обслуговування клієнтів та проведення операцій;

· формалізування схем взаємодії з клієнтами, автоматизування документообігу;

· швидке отримання всіх необхідних звітних даних та аналітичної інформації;

· зниження операційних витрат менеджерів;

· контроль за роботою менеджерів;

· узгоджена взаємодія між працівниками і підрозділами.

Управління бізнес-процесами дозволяє автоматизувати послідовні опе­рації, які виконуються працівниками організації;

Управління контактами, історія взаємодії з клієнтами – це єдина база даних всіх контрагентів компанії (клієнтів, постачальників, конкурентів) з внесеною раніше докладною інформацією про них, про їх працівників тощо.

Система дозволяє здійснювати швидкий пошук важливої інформації про контрагентів, отримувати всю історію зустрічей, перемовин, листування, угод тощо. Це дуже зручний інструмент для швидкої і якісної роботи з величезними масивами інформації про клієнтів. Система автоматично нагадує про необхідність зателефонувати, про заплановані зустрічі та інші заходи. CRM дозволяє складати плани за різними показниками. За історією проектів можна визначати проблемні зони у циклах продажів. Планування і контроль вико­нання плану за фактом. Уся робота з клієнтом відбувається в одній системі: планування заходів; здійснення угод; підготування і випису­вання необхідних звітних документів.

Планування та управління закупівлями і допровадженням – у системі менеджери завжди можуть бачити наявність і кількість товарів на складі. Відповідальні працівники можуть стежити за виконанням плану закупівель.

Управління маркетингом –дозволяє управляти маркетинговими заходами і визначати їх результативність. Можливість сегментування наявних у базі клієнтів (діючих і потенційних) за певними параметрами для проведення маркетингових заходів.

Автоматизування документообігу – у систему можна ввести шаблони довільних документів, які використовуються в організації, при цьому зникає необхідність ручного складання нового документа при виникненні події. Швидке автоматичне заповнення шаблонів угод, які зберігаються в системі.

MES (Manufacturing Execution System) спеціалізоване прикладне програмне забезпечення. Системи класу MES призначені для виробничого середовища підприємства. Вони відстежують і документують весь виробни­чий процес, відтворюють виробничий цикл у реальному часі.

На відміну від ERP, яка не має безпосереднього впливу на процес виробництва, за допомо­гою MES стає можливим коригувати процес стільки разів, скільки це буде потрібно. Інакше кажучи, системи такого класу приз­начені для оптимізування процесу виробництва і підвищення його рента­бель­ності. Збираючи та аналізуючи дані, одержувані, наприклад, від технологічних ліній, система надає більш детальне уявлення про виробничу діяльність підприємства (від формування замовлення до відвантаження готової про­дукції), покращуючи фінансові показники підприємства.

Усі головні показники, які входять в основний курс економіки галузі (віддача основних фондів, обіг грошових коштів, собівартість, прибуток і продуктивність) детально відтворюються у ході виробництва. Фахівці нази­ва­ють MES мостом між фінансовими операціями ERP-систем і оперативною діяльністю підприємства на рівні цеху, ділянки або лінії.

WMS (Warehouse Management System) система управління складом – система управління, що забезпечує автоматизування та оптимізування всіх процесів складської роботи підприємства.

Архітектура ІС управління складом побудована за трирівневим принципом. Перший компонент є видимою для користувача частина – інтерфейс типу ″користувач″/″клієнтський додаток″ за допомогою якого користувач здійснює введення, модифікування та видалення даних, створює запити на виконання операцій та запити на вибірку даних (одержання звітів).

Другий компонент (прихована від користувачів частина системи) – сервер бази даних. Користувач через ″клієнтський додаток″ ініціює процедуру запиту на вибірку, введення, модифікування або видалення даних у БД.

Третій компонент – бізнес-логіка (″завдання″ або ″процеси″ – спеціалізовані програми) здійснює ініційоване користувачем оброблення даних і повертає оброблені дані у БД, повідомляючи користувачеві через інтерфейс ″клієнтського додатоку″ про завершення оброблення запиту.

Цілі впровадження:

· активне управління складом;

· збільшення швидкості набору товару;

· отримання точної інформації про знаходження товару на складі;

· ефективне управління товаром, що має обмежений термін придатності;

· отримання інструменту для підвищення ефективності і розвитку про­цесів з оброблення товару на складі;

· оптимізування використання складських площ.

EAM (Enterprise Asset Management) система управління основними фондами підприємства, що дозволяє раціонально використовувати устатку­вання, витрати на техобслуговування, ремонти і матеріально-технічне поста­чання. Основні фонди – це засоби праці, які багаторазово беруть участь у виробничому процесі, зберігаючи при цьому свою натуральну форму, посту­пово зношуючись, переносять свою вартість частинами на знову створювану продукцію. У бухгалтерскому та податковому обліку відтворені у грошовому вираженні основні фонди називаються основними засобами. Історично EAM-системи виникли з CMMS-систем (ще одного класу ІС, управління ремон­тами). Зараз модулі EAM входять до складу великих пакетів ERP-систем (таких як mySAP Business Suite, IFS Applications, Oracle E-Business Suite і подібні)

HRM (Human Resource Management) система управління персоналом – є однією з найважливіших складових частин сучасного менеджменту. Основна мета таких систем – залучення та утримання цінних для підприємства фахівців. HRM-системи вирішують два головні завдання: упорядкування всіх облікових і розрахункових процесів, пов'язаних з персоналом; зниження відсотка втрати працівників. Таким чином, HRM-системи, у певному сенсі, можна назвати CRM-системами навпаки, залучати та утримувати не покупців, а власних працівників. Зрозуміло, тут методи застосовуються зовсім інші, але загальні підходи є схожими.

Функції HRM-систем:

· пошук персоналу;

· оцінювання фахового рівня персоналу;

· навчання та кар’єрне зростання персоналу;

· управління корпоративною культурою;

· мотивування персоналу;

· організація праці.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  6. III етап. Системний підхід
  7. IV. Розподіл нервової системи
  8. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  9. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  10. IV. Філогенез кровоносної системи
  11. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  12. POS-системи




Переглядів: 3313

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Корпоративні інформаційні системи | Класифікація ІС. Рівні ІС в організації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.