Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Педагогіки вищої школи

Предмет, категорії та основні завдання

Література

План

ПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ ЯК НАУКА

ЛЕКЦІЯ 1

(2 год.)

1. Предмет, категорії та основні завдання педагогіки вищої школи.

2. Місце педагогіки вищої школи в системі педагогічних наук та її зв’язок з іншими науками.

3. Сучасні методологічні аспекти педагогіки вищої школи.

3.1. Методологія педагогіки вищої школи у світлі сучасної парадигми науки.

3.2. Методи науково-педагогічного дослідження.

Основні поняття до теми: педагогіка вищої школи, об’єкт, предмет педагогіки вищої школи, освіта, навчання, виховання, розвиток, педагогічне дослідження, методика, методи педагогічного дослідження

Основна:

1. Алексюк А.М.Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія. – К.: Либідь, 1998. – 558 с.

2. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. - К.: Центр. Навчальної літератури, 2003. – 316 с.

3. Гончаренко С.У. Педагогічні дослідження: Методологічні поради молодим науковцям. – Київ – Вінниця: ДОВ „Вінниця”, 2008. – 278 с.

4. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с.

5. Лекції з педагогіки вищої школи: Навч. посібник /За ред. В.І.Лозової. – Харків: „ОВС”, 2006. – 496 с.

6. Педагогіка вищої школи: Навч. посібник /За ред. З.Н.Курлянд. – К.: Знання, 2005. – 399 с.

7. Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник. – К.: „Академвидав”, 2006. – 352 с.

Додаткова:

1. Болонський процес: Нормативно-правові документи / Укл. З.І. Тимошенко, І.Г. Оніщенко, А.М. Греков. – К.: Вид-во Європ. Ун-ту, 2004. – 102 с.

2. Вища освіта в Україні: Навч. посібник /В.Г.Кремень, С.М.Ніколаєнко, М.Ф.Степко та ін.. – К., 2005. – 327 с.

3. Гура О.І. Педагогіка вищої школи: вступ до спеціальності: Навчальний посібник. – К., 2005. – 224 с.

4. Закон України «Про вищу освіту» //Освіта в Україні. Нормативна база (2-е вид.). – К., 2006. – С.40-92.


За останні десятиліття серед педагогічних наук України особливо інтенсивно розвивається педагогіка вищої школи, яка розкриває особливості організації навчально-виховного процесу у вищих навчальних закла­дах, специфічні проблеми здобуття вищої освіти, в нашій державі.

Педагогіка вищої школи – це наука про закономірності навчання і виховання студентів, а також їх наукову і професійну підготовку як фахівців відповідно до вимог держави.

Предметом педагогіки вищої школи є дослідження закономірностей навчання, виховання та розвитку студентів і розробка на цій основі шляхів удосконалення процесу підготовки кваліфікованого фахівця.

Педагогіка вищої школи, що виникла на базі загальної (шкільної) педагогіки, розглядає вищі рівні навчання та виховання дорослої людини (студента).

До основних категорій педагогіки вищої школи належать поняття:

- навчання;

- виховання;

- освіта.

Категорії як найбільш загальні поняття науки в різних галузях педагогіки не різняться за назвами (виховання, навчання, освіта), однак вони мають свою специфіку за­лежно від того, який ступінь навчання розглядають.

Підготовка фахівця з вищою освітою передбачає вихо­вання, професійну освіту і навчання.

Навчання у ВНЗ – це фахова підготовка, що передбачає цілеспрямованувзаємодію викладача та студента, у процесі якої здійснюється формування професійної компетентності (системи дієвих професійних знань, умінь та навичок).

Виховання сту­дентської молоді - це цілеспрямована система роботи з формування протягом навчан­ня у ВНЗ професійно-значущих якостей та готовності самовіддано працювати за обраним фахом.

Осві­та студентів – процес здобуття вищої освіти відповідно до фаху (напряму підготовки), що передбачає оволодіння загальними і професій­ними знаннями, виробничими уміннями і навичками згід­но з профілем.

Осві­та студентів – результат здобуття вищої освіти відповідно до напряму підготовки, що відображений у дипломі про вищу освіту.

 

Розвиваючись у єдності теоретичних і практичних ас­пектів, педагогіка вищої школи ставить перед собою такі основні завдання:

· аналіз соціально-історичних характеристик системи вищої освіти;

· аналіз та розробка змісту, форм і методів навчання, розвитку і виховання студентів в умовах ВНЗ;

· розробка нових технологій навчання і виховання студентів у ВНЗ;

· аналіз традиційних та розробка інноваційних методів контролю і оцінки навчальної діяльності студентів;

· розкриття педагогічних закономірностей формування студента як майбутнього фахівця;

· розробка основних шляхів формування та розвитку педагогічного професіоналізму викладача вищого навчального закладу.

Реалізація завдань педагогіки вищої школи відбува­ється у процесі її теоретичних пошуків, реальної педаго­гічної практики, постійної спрямованості на її удоскона­лення, на відповідність реаліям сьогодення.

 



Читайте також:

  1. Болонська конвенція як засіб створення зони європейської вищої освіти.
  2. Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти
  3. Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти країн Європи.
  4. Братства та братські школи.
  5. В системі вищої освіти і науки України
  6. Вальдорфські школи
  7. Взаємодія школи і сім'ї у вихованні дітей та молоді.
  8. Взаємозв’язок з освітніми системами інших країн, відповідність вищої освіти України світовому рівню.
  9. Виникнення економічної теорії, її напрями, школи і течії.
  10. Виникнення і становлення школи і системи освіти в Київській Русі
  11. Виникнення та характерні особливості класичної школи політичної економії.
  12. Виховання і школа Запорізької Січі. Риси козацької педагогіки




Переглядів: 2473

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виконайте завдання | Та її зв’язок з іншими науками

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.