МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Функції політичної економіїМета і функції політичної економії. Рис. 3 Методи економічного аналізу
Індукція – рух думки від одиничного до всезагального. Починаємо з нагромадження фактів, які потім систематизуються і аналізуються таким чином, щоб можна було вивести узагальнення або принципи. Дедукція – рух думки від всезагального до одиничного, від теорії до фактів. Аналіз – це процес розумового або фактичного розкладання цілого на складові частини. Синтез – це поєднання різних елементів, сторін предмету в одне ціле. Поєднання теорії та практики – жодна наукова теорія не володіє абсолютною точністю. Теорія визначає тенденції. Корисність і значення економічної теорії залежить від того, наскільки успішно вона пояснює і прогнозує тенденції явищ, які вивчаються. З цією метою теорії постійно перевіряються практикою. У результаті подібної перевірки теорії нерідко модифікуються, вдосконалюються, а інколи від них доводиться навіть відмовлятися. Використання середніх величин – економічна теорія оперує економічними фактами, які, як правило, дуже різноманітні. Тому економічні узагальнення часто формуються у вигляді середніх даних, або статистичних вірогідностей. Припущення «за інших рівних умов» - економісти припускають, що всі інші змінні, за виключенням тих, які вони на даний час розглядають, залишаються незмінними (наприклад, з вірогідністю 95% зниження уваги на лекціях на 20% і не підготовка до семінарських занять спричинить погіршення середньої успішності на іспиті на 10-15%). Абстрактний метод – передбачає вилучення з аналізу другорядних фактів, які не мають істотного значення. Поєднання якісного і кількісного аналізу – дає теоретичне підґрунтя для визначення нового підходу до темпів і пропорцій розвитку господарства, постановки конкретних практичних завдань розвитку економіки.
1. Пізнавальна функція – полягає у формуванні наукового економічного мислення (ще з дитинства формується буденне економічне мислення під впливом традицій, звичаїв, натури людини). 2. Практична функція – полягає в розробці принципів і методів раціонального господарювання, науковому обґрунтуванні економічної політики держави. 3. Методологічна функція – означає, що дана наука виступає теоретичною основою конкретно-економічних наук, тобто розробляє загальні методологічні принципи, без яких не можна обійтися при проведенні скільки-небудь ґрунтовного конкретно-економічного аналізу. Мета політекономії – розкрити закономірності та загальні тенденції економічного розвитку, теоретичні моделі поведінки господарських суб’єктів, дати знання, без яких не можна вирішити жодне конкретне економічне питання. Читайте також:
|
||||||||
|