МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Склад місцевого господарства згідно чинного законодавства України.ПЛАН Література Лекція 11 Актуальність:Перехід усіх регіонів і міст України до сучасних умов господарювання з урахуванням стратегії розвитку держави вимагає прискореного реформування комунального господарства як соціальної складової господарського комплексу, що задовольняє першочергові життєві потреби населення, забезпечує підприємства й організації необхідними комунальними послугами та впливає на розвиток економічних взаємовідносин між суб’єктами господарювання. Фахове спрямування: вивчення даної теми дасть можливість студентам отримати необхідні знання для подальшого дослідження особливостей фінансових відносин на місцевому рівні, а також сформує навички аналізу діяльності підприємств комунальної власності та прийняття рішень щодо управління ними. 1. Дидактична мета: визначити поняття та склад місцевого господарства згідно чинного законодавства України; з’ясувати особливості функціонування та фінансової діяльність підприємств комунальної власності; розглянути основні джерела формування фінансових ресурсів підприємств комунальної власності. Виховна мета: розвивати вміння та навики студента стосовно засвоєння й відтворення основних аспектів діяльності комунальних підприємств в Україні, сформувати власну думку щодо напрямків покращення діяльності цих підпрємств. Внутрішні та міждисциплінарні зв’язки:дана тема пов’язана з такими галузями знань як: «Фінанси», «Бюджетна система», «Фінанси підприємства», «Державні фінанси», «Податкова система», «Економіка підприємства» та ін. Також дана тема пов’язана з іншими темами дисципліни «Місцеві фінанси»: «Фінанси підприємств комунального господарства», «Фінансова діяльність житлово-експлуатаційного комплексу», «Управління місцевими фінансами в Україні». 1. Бюджетний кодекс України // Відомості Верховної Ради України (ВВР). – 2010. – № 50-51. 2. Бюджетний кодекс України: Науково-практичний коментар // Відомості Верховної Ради України (ВВР). – 2010. – № 50-51. 3. Про місцеве самоврядування: Закон України // Відомості Верховної Ради України (ВВР). – 1997. – №24. – С. 379-429. 4. Владимиров К.М. Місцеві фінанси: Навчальний посібник / К.М. Владимиров, Н.Г. Чуйко, О.Ф Рогальський – Херсон: ХНТУ, 2005. – 282 с. 5. Власюк Н.І. Місцеві фінанси: навч. посіб. / Н. І. Власюк, Т. В. Мединська, М. І. Мельник.– К.: Алерта, 2011.– 328 с. [204-210]. 6. Гапонюк М. А., Місцеві фінанси: Навч.-метод. посібник для самост. вивч. дисц. / М. А. Гапонюк, В. П. Яцюта, А. Є. Буряченко, А. А. Славкова. – К.: КНЕУ, 2002. – 184 с. 7. Кириленко О. П. Місцеві фінанси: Підручник / За ред. О.П. Кириленко. – К.: М65 Знання. – 2006. – 677 с. 8. Рева Т. М. Місцеві фінанси / Т. М. Рева, К. Ф. Ковальчук, Н. В. Кучкова. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 207 с. [167-176]. 9. Сунцова О. О. Місцеві фінанси: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / О. О. Сунцова. – [2-ге вид.]. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 488 с. 10. Офіційний сайт Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського [сайт www.nbuv.gov.ua]. 11. Офіційний сайт національної парламентської бібліотеки [сайт www.alpha.rada.kiev.ua]. 2. Склад місцевого господарства згідно чинного законодавства України. 3. Функціонування та фінансова діяльність підприємств комунальної власності. 4. Підприємства комунальної власності, їх ресурси.
Абсолютна величина місцевих бюджетів, їхній стан і збалансованість безпосередньо залежать від результатів функціонування господарського комплексу кожної адміністративно-територіальної одиниці, адже основним джерелом доходів є податки, які сплачують суб'єкти господарської діяльності, що діють на території місцевого самоврядування. Крім податкових надходжень, до місцевих бюджетів перераховують неподаткові доходи від власності та підприємницької діяльності, від некомерційного та побічного продажу. Значна частина цих надходжень формується за рахунок використання, здавання в оренду або продажу майна, на яке поширюється право комунальної власності. Інститут комунальної власності як невід'ємний атрибут місцевих фінансів, почав формуватися в Україні у 1990 р. У Законі Української PCP "Про місцеві Ради народних депутатів Української PCP та місцеве самоврядування" від 7 грудня 1990 р. до складу фінансово-економічної бази місцевого самоврядування, поряд з природними та фінансовими ресурсами, було включено місцеве господарство, комунальну та іншу власність, яка є джерелом одержання доходів місцевого самоврядування і задоволення соціально-економічних потреб населення відповідної території. Цим законом було введено поняття місцевого господарства, підкреслювалось, що місцеве господарство забезпечує безпосереднє задоволення потреб населення і функціонування системи місцевого самоврядування. Склад місцевого господарства був окреслений таким чином: • підприємства (об'єднання), організації, установи, об'єкти виробничої і соціальної інфраструктури, які є комунальною власністю відповідної адміністративно-територіальної одиниці; • підприємства (об'єднання), організації, установи, що не належать до комунальної власності, діяльність яких пов'язана переважно з обслуговуванням населення і за згодою власника можуть бути включені до місцевого господарства; • об'єкти, створені в результаті трудової участі громадян або придбані на їх добровільні внески, включені до місцевого господарства за згодою населення і органів місцевого самоврядування. Практична реалізація Закону "Про власність" розпочалася після прийняття 5 листопада 1991 р. Кабінетом Міністрів України постанови "Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною) власністю", в якій був затверджений перелік майна, що передавалось до комунальної власності областей, міст Києва та Севастополя. В межах областей подальший поділ майна між суб'єктами права комунальної власності покладався на відповідні органи місцевого самоврядування. У постанові від 5 листопада 1991 р. був конкретизований перелік майна, що належить до комунальної власності. Так, до власності областей віднесено: промисловість будівельних матеріалів, місцеву і поліграфічну промисловість, зв'язок, агропромисловий комплекс, будівництво, житлове, водопровідно-каналізаційне, теплове, шляхове господарство, матеріально-технічне забезпечення, ремонтно-будівельні організації, багатогалузеві підприємства житлово-комунального господарства, комунальні автотранспортні підприємства, підприємства електричних мереж зовнішнього освітлення, промисловість, готельне господарство, ритуальне обслуговування, "зелене" господарство, інші підприємства й організації, організації технічної інвентаризації, народну освіту, охорону здоров'я, соціальне забезпечення, фізичну культуру і спорт, культуру, торгівлю, громадське харчування, побутове обслуговування, майно виконкомів місцевих рад. 26 березня 1992 р. приймається Закон України "Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування", в якому питання комунальної власності та місцевого господарства були викладені в контексті Закону "Про власність". У 1992 р. прийнято Закон України "Про оренду майна державних підприємств та організацій", який визначив організаційні і майнові відносини, пов'язані з передачею в оренду майна, що перебуває у комунальній власності. Так, Законом від 10 квітня 1992 р. встановлено, що об'єктами оренди можуть бути: цілісні майнові комплекси підприємств, їх структурні підрозділи; нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення) та інше окреме індивідуально визначене майно підприємств; майно, що не увійшло до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації). До прийняття у 1996 р. Конституції України комунальна власність розглядалась як різновид державної власності. У Конституції та ухваленому на розвиток її положень Законі "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 р. по-новому підійшли до визначення комунальної власності як власності територіальних громад. У Законі України від 21 травня 1997 р. розтлумачено окремі питання, що стосуються використання доходів від комунальної власності. Так, згідно зі ст. 60 цього Закону, доходи від відчуження об'єктів права комунальної власності мають зараховуватись до відповідних місцевих бюджетів і спрямовуватись на фінансування заходів, передбачених бюджетами розвитку. Актуальною і важливою є вимога Закону щодо ефективності майнових операцій, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об'єктами права комунальної власності, — вони не повинні послаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню. Суб'єкти господарювання комунального сектору економіки — це суб'єкти, які діють на основі лише комунальної власності, а також суб'єкти, у статутному фонді яких частка комунальної власності перевищує 50 % чи становить величину, яка забезпечує органам місцевого самоврядування право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів. Більшість об'єктів комунальної власності є неприбутковими підприємствами і утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів. Окрім передбачених законодавством податків та обов'язкових платежів, ніяких інших доходів підприємства комунальної власності, як правило, місцевим бюджетам не приносять.
Рис. 1.1. Характеристика послуг, які надаються на місцевому рівні
У комунальній власності перебуває: житловий і нежитловий фонд та об'єкти зовнішнього благоустрою (парки, сквери, дороги, скульптури, трамвайні колії, тролейбусна, водопровідна і каналізаційна, електрична, газова, теплопровідна мережі). У складі об'єктів комунальної власності розрізняють: — об'єкти, що фінансуються з місцевого бюджету (школи, позашкільні установи, лікарні, будинки культури, установи соціального захисту — територіальні центри, органи місцевого самоврядування); — інші об'єкти. Підприємства комунального господарства мають понад 20 напрямів діяльності, які охоплюють практично всі основні сфери життєдіяльності людини і за функціональним призначенням поділяються на: - житлове господарство (житлові і нежитлові будинки та відокремлені будівлі); - санітарно-технічні (водопроводи, каналізація, підприємства із санітарного очищення сміття); - транспортні (автобусні парки, трамвайні та тролейбусні депо, метрополітен та фунікулер); - комунальної енергетики (електричні, газові та теплові мережі); - комунального обслуговування (готелі тощо); - міські шляхи. Доходи від об'єктів комунальної власності включають: - доходи, податки, збори та інші обов'язкові платежі від підприємств, організацій і установ комунальної власності; - надходження дивідендів від участі місцевих рад у статутних фондах суб'єктів підприємницької діяльності; - кошти від приватизації майна, що перебуває у комунальній власності; - плату за оренду цілісних майнових комплексів, які перебувають у власності місцевих рад; - плату за гарантії, надані органом місцевого самоврядування; - надходження від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення (крім державної власності). Методи формування доходів територіальних громад від комунальної власності класифікуються за такими ознаками: 1. Від майна і майнових прав: - постійні доходи: орендна плата; корпоративні права; - разові доходи: приватизація та продаж об'єктів комунальної власності. 2. Від комунальних угідь: - платежі за ресурси місцевого значення; - концесії – передача прав користування угіддями і ресурсами. 3. Від продуктивної діяльності: - підприємницька діяльність – прибуток комунальних підприємств. - послуги місцевого господарства — комунальні платежі. 4. Від надання позичок: - доходи у вигляді процентів; - комунальний кредит. Отже, законодавством України визначено основні поняття та склад місцевого господарства та їхнє групування.
Читайте також:
|
|||||||||||
|