Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Повноваження Антимонопольного комітету України

Антимонопольний комітет України відповідно до покла­дених на нього завдань має такі основні повноваження, виз­начені Законом України «Про Антимонопольний комітет України».

У сфері здійснення контролю за дотриманням законо­давства про захист економічної конкуренції АМКУ розгля­дає заяви і справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції; приймає розпорядження і рішен­ня по справах і заявах; розглядає справи про адміністра­тивні правопорушення, приймає постанови і перевіряє їх законність; перевіряє суб´єкти господарювання, органи вла­ди, органи місцевого самоврядування, органи адміністра­тивно-господарського управління і контролю за дотриман­ням ними вимог законодавства про захист економічної кон­куренції і при проведенні розслідувань по справах і заявах; вимагає від суб´єктів господарювання, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністратив­но-господарського управління і контролю, їх посадовців і працівників інформацію, зокрема з обмеженим доступом.

Контролюючи дотримання конкурентного законодав­ства, АМКУ призначає експертизу і експерта з числа осіб, які володіють необхідними знаннями для дачі експертного висновку; проводить огляд службових приміщень і транс­портних засобів суб´єктів господарювання — юридичних осіб, вилучає або накладає арешт на предмети, документи або інші носії інформації, які можуть бути доказами або джерелом доказів у справі незалежно від їх місцезнахо­дження; залучає працівників внутрішніх справ, митниць та інших правоохоронних органів для забезпечення проведен­ня розгляду справи про порушення законодавства про за­хист економічної конкуренції, зокрема при проведенні роз­слідування; проводить дослідження ринку, визначає межі товарного ринку, а також становище, зокрема монопольне (домінуюче), суб´єктів господарювання на нім і приймає відповідні рішення (розпорядження); визначає наявність або відсутність контролю між суб´єктами господарювання.

Здійснюючи цей напрям контролю, антимонопольні органи вносять до органів виконавчої влади, місцевого са­моврядування обов´язкові для розгляду подання по анулю­ванню ліцензій, припиненню операцій, пов´язаних із зов­нішньоекономічною діяльністю суб´єктів господарювання; дають обов´язкові для розгляду рекомендації суб´єктам гос­подарювання, органам влади, органам місцевого самовря­дування, органам адміністративно-господарського управ­ління і контролю по припиненню дій або бездіяльності, які містять ознаки порушень законодавства про захист еконо­мічної конкуренції, і усуненню причин виникнення цих порушень і умов, які їм сприяють; крім того, звертаються до суду з позовами, заявами і скаргами.

У сфері здійснення контролю за узгодженими діями, концентрацією АМКУ має право розглядати заяви і справи про дачу дозволу, дачу висновків, попередніх висновків щодо узгоджених дій, концентрації, проводити досліджен­ня за цими заявами і справами; ухвалювати рішення і роз­порядження; вирішувати або забороняти узгоджені дії, кон­центрацію; вимагати інформацію, зокрема з обмеженим доступом, а також здійснювати повноваження, зазначені вище.

У сфері формування і реалізації конкурентної політики, сприяння розвитку конкуренції, нормативного і методич­ного забезпечення діяльності АМКУ і застосування законо­давства про захист економічної конкуренції Комітет має повноваження вимагати від суб´єктів господарювання, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління і контролю, їх

посадовців інформацію, зокрема з обмеженим доступом, необхідну для дослідження ринків, а також інформацію про реалізацію конкурентної політики; брати участь у роз­робленні і вносити в установленому порядку Президентові України і Кабінету Міністрів України пропозиції по зако­нах і інших нормативно-правових актах, які регулюють питання розвитку конкуренції, конкурентної політики і демонополізації економіки, погоджувати проекти норма­тивно-правових актів центральних і місцевих органів ви­конавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління і контролю, які можуть вплинути на конкуренцію; давати обов´язкові до розгляду рекомендації і вносити пропозиції органам влади і суб´єктам господарювання по здійсненню заходів, направ­лених на обмеження монополізму, розвиток підприємниц­тва і конкуренції, попередження порушень законодавства про захист економічної конкуренції, а також по припинен­ню дій або бездіяльності, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.

Прикладом реалізації останніх повноважень антимонопольних органів може слугувати їх дія при фактичному не-затвердженні деякими місцевими органами самоврядуван­ня графіків подачі гарячої та холодної води, внаслідок чого для деяких тепломереж і водоканалів створилися такі умо­ви, при яких можливе зловживання ними монопольним становищем. Зазначені дії місцевих органів самоврядуван­ня кваліфікуються як бездіяльність, яка може мати нега­тивні наслідки для споживачів. Тому їм на практиці вно­сяться рекомендації, обов´язкові до розгляду.

Окрім зазначених повноважень АМКУ у сфері конкурен­тної політики, він взаємодіє з органами державної влади, органами місцевого самоврядування; узагальнює практику застосування законодавства про захист економічної конку­ренції, вносить пропозиції по його вдосконаленню; прий­має власні нормативно-правові акти у формі розпоряджень, з питань, що відносяться до його компетенції; здійснює офі­ційне тлумачення власних нормативно-правових актів, дає рекомендаційні роз´яснення з питань застосування законо­давства про захист економічної конкуренції; вносить про позиції Президентові України, Кабінету Міністрів України, Національному банку України, приписи органам влади, органам місцевого самоврядування по зміні прийнятих ними нормативно-правових актів, які не відповідають за­конодавству про захист економічної конкуренції.

У компетенцію Комітету входить створювати адмініст­ративні колегії, утворювати територіальні відділення і до­радчі органи; брати участь в підготовці і реалізації міжна­родних проектів і програм, а також здійснювати співробіт­ництво з міжнародними організаціями, державними органами і неурядовими організаціями інших держав з пи­тань, що входять в компетенцію АМКУ.

Низка повноважень Комітету є його винятковою преро­гативою, здійснення їх іншими органами державної влади відповідно до ст. 7 Закону про Антимонопольний комітет України не допускається. Зокрема, до них відноситься роз­гляд заяв і справ про порушення конкурентного законодав­ства, прийняття відповідних розпоряджень і рішень, надан­ня висновків про кваліфікацію дій на відповідність законо­давству про захист економічної конкуренції; розгляд справ про адміністративні правопорушення; перевірки суб´єктів господарювання і органів влади; проведення дослідження ринку і визначення його меж; прийняття власних норма­тивно-правових актів і здійснення їх офіційного тлумачен­ня; надання рекомендаційних роз´яснень з питань застосу­вання законодавства про захист економічної конкуренції.

Крім того, ст. 13 Закону про Антимонопольний комітет України визначена виняткова компетенція Комітету як най­вищого колегіального органу.

Відзначимо, що, реалізовуючи свої функції, АМКУ роз­робив і підписав «Договір між Кабінетом Міністрів Украї­ни і Урядом Російської Федерації про співробітництво в га­лузі розвитку конкуренції» (2002 р.). У 2002 р. в цілях уз­годженої конкурентної політики з найближчими геополітичними сусідами були укладені Договір між Уря­дом України і Урядом Грузії, а також Угода між Кабінетом Міністрів України і Урядом Азербайджанської Республіки про співробітництво в галузі конкурентної політики.


Читайте також:

  1. А/. Верховна Рада України.
  2. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  3. Аграрні закони України
  4. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  5. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  6. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  7. Адміністрація Президента України
  8. Адреси бібліотек України
  9. Акти Верховної Ради України
  10. Акти Кабінету Міністрів України
  11. Акти Конституційного суду України в системі національного законодавства.
  12. Акти Конституційного Суду України в системі національного законодавства.




Переглядів: 588

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тваринний та рослинний світ | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.