Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ІV. Домашнє завдання.

ІІІ. Висновки.

Система образів.

Головний герой: Жульєн Сорель.

Другорядні персонажі поділені на три групи: мешканці провінції, духовенство, вищий світ.

Події розгортаються в трьох містах – у Вер’єрі (вигаданому провінційному місті), Безансоні (семінарії) й у Парижі (у вищому світі). Упродовж роману ми спостерігаємо рух Жульєна по соціальних щаблях.

Мешканці провінції: дворянство – де Реналі; буржуазія – Вально, Фуке; духовенство – абати Шелан, Малон; міщанство – Сорелі, полковий лікар армії Наполеона та мировий суддя.

Духовенство Безансона: семінаристи; абати Пірар, Фрілер, Мілон, єпископ, за межами Безансона – єпископ Агдський.

Аристократія: маркіз де Ла-Моль, Матильда Ла-Моль, відвідувачі їхнього салону.

Конфлікт: талановита особистість«з низів», – буржуазне суспільство.

Проблема: Жюльєн Сорель – трагічний тип епохи розвитку виробничих відносин.

Обдарований тонким розумом, блискучими здібностями, залізною волею, герой міг би раніше, в епоху революції та Наполеона, відіграти активну роль у житті й здобути славу і почесті.

Та ХІХ ст. внесло свої корективи. Заради успіху у владі та високого положення в суспільстві люди безповоротно забули про моральні категорії, що століттями закладувалися християнським вихованням.

Жюльєн Сорель теж змушений відмахнутися від поривів власної душі і зробити страшний висновок: «Душа не потрібна там, де панує влада».

Опалений честолюбством, прямуючи до мети – будь-що «вийти в люди», Жульєн звертається до огидної зброї – лицемірства, яке Стендаль вважав головною хворобою ХІХ ст.

Це і призвело Жюльєна Сореля до трагічного фіналу.

Один з найвидатніших французьких письменників XIX ст.., Ф.Стендаль, за життя не користувався ні визнанням у критики, ні успіхом у широкого читача. Майже всі його твори художнього, історичного і критичного характеру пройшли непоміченими.

Долею Стендаля була посмертна слава. Його друг і виконувач духівниці Ромен Коломб у 1850-і роки почав повне видання його добутків, включаючи журнальні статті і переписування. З цього часу письменник увійшов у французьку літературу як один з великих її представників, засновник реалістичного психологічного роману.

Стендаль вперше в світовій літературі спробував дослідити взаємозв’язок між місцем людини у суспільстві та її психічною діяльністю.

Школа французьких реалістів 50-х років визнала його разом з Бальзаком своїм вчителем.

 

1. Дати усні відповіді на контрольні запитання.

· Яке справжнє ім’я Стендаля?

· В якій родині народився Стендаль?

· Які думки країли душу маленького Анрі?

· Хто прищепив Анрі Бейлю любов до філософів-просвітників?

· З якими історичними подіями в житті Франції пов’язані найбільш сильні враження дитячих років?

· Хто став кумиром Стендаля на все життя?

· Яка подія стала фатальною у долі Анрі?

· На які категорії розділив людей Анрі ще в дитинстві?

· Визначте відношення Стендаля до релігії, церкви, священиків.

· Яку освіту отримав Анрі Бейль?

· Що пов’язало на все життя Стендаля з Італією?

· Коли у Бейля народився намір стати письменником?

· Що Стендаль вважав головною хворобою ХІХ ст.?

· Які спогади залишилися у Стендаля про Росію? З якими подіями вони пов’язані?

· Коли народився псевдонім «Стендаль»? Що він означає?

· Чому роки 1814 – 1830 письменник назвав часом «подорожей»?

· Чим в житті письменника стало кохання?

· Чому присвячено психологічний трактат «Про любов»?

· В які роки народжується реалістичне дарування письменника?

· Коли для Стендаля настав час найбільших творів? Назвіть твори.

· Що стало долею Стендаля?

· Визначте причину світової слави письменника.

· Яку назву отримав індивідуальний стиль Стендаля?

· Який підзаголовок має роман «Червоне і чорне»?

· Хто став прообразом Жюльєна Сореля?

· Хто автор епіграфа роману: «Правда, гірка правда»?

· Який за жанром роман «Червоне і чорне»?

· Що таке соціальний психологізм?

· Назвіть засоби психологізму у романі?

· Визначте основний композиційний засіб роману «Червоне і чорне».

· Які корективи внесла доба Реставрації в суспільно-політичне життя Франції?

· Що призвело Жюльєна Сореля до трагічного фіналу?

2. Прочитати роман Ф.Стендаля «Червоне і чорне».

3.Укласти термінологіяний словник («критичний реалізм», «соціально-психологічний роман»).

4. Підготуватися до практичного заняття.

Література

1. Зарубіжна література: Хрестоматія для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл./Упоряд. В.Я.Звиняцьковський, Т.Г.Свербілова. – К.: Освіта, 2005.

2. Літературознавчий словник-довідник/За ред. Р.Т.Гром’яка, Ю.І.Коваліва, В.І.Теремка. – К.: ВЦ «Академія», 2006.

3. Михед Т. В. Історія зарубіжної літератури XIX ст.: навч.-метод. посіб. для студ. гуманіт. спец. (за вимогами кредитно-модульної системи)/Михед Т.В., Якубіна Ю.В.; Ніжин. держ. ун-т ім. М.Гоголя. — Ніжин: Вид-во НДУ ім. М.Гоголя, 2007.

4. Наливайко Д.С. «Зарубіжна література». Підручник для 10 класу, – К.: – Видавничий Дім «Світ знань», 2004. – 388 с.

Культурологічний контекст:

1.Аппіані А. «Наполеон Бонапарт».

2. Гро А.-Ж. «Наполеон на Аркольському мосту».

3. Давид Ж.Л. «Наполеон при переході через Сен-Бернар»,«Портрет Наполеона».

4. Канова А. «Статуя Наполеона».

5. Орас Ш. «Нaпoлeoн Бoнaпaрт в битві за мост в Aркoлі».

6. Содемарк Й. «Портрет Стендаля».

 


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Виконайте завдання.
  5. Виконайте завдання.
  6. Випереджаюче завдання.
  7. Відповідь на практичне завдання.
  8. Встановлення нормованого завдання.
  9. Грошово-кредитна політика центрального банку: типи, стратегічні цілі, проміжні й тактичні завдання. Інструменти реалізації грошово-кредитної політики.
  10. Домашнє
  11. Домашнє завдання
  12. Домашнє завдання




Переглядів: 796

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Роман «Червоне і чорне» – безкомпромісна, правдива розповідь про суспільно-політичне життя і людину періоду Реставрації. | Поняття конкурентного середовища підприємства.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.