Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вища освіта України: сутність та мета

Література

План

СИТЕМА ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

ЛЕКЦІЯ 2

(НЕ 1.2.)

(2 год.)

1. Вища освіта України: сутність та мета.

2. Система вищої освіти України:

2.1. Сутність та основні принципи побудови.

2.2. Структура вищої освіти (освітні та освітньо-кваліфікаційні рівні).

2.3. Основні типи ВНЗ.

2.4. Оновлення системи вищої освіти України на сучасному етапі.

3. Управління вищою освітою в Україні.

Основні поняття до теми: вища освіта (ВО), освітні рівні (неповна ВО, базова ВО, повна ВО), освітньо-кваліфікаційні рівні (молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр), університет, інститут, академія, коледж (технікум), управління ВО, ректор, декан, завідувач кафедрою, факультет, кафедра.

Основна:

1. Алексюк А.М.Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія. – К.: Либідь, 1998. – 558 с.

2. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. - К.: Центр. Навчальної літератури, 2003. – 316 с.

3. Гончаренко С.У. Педагогічні дослідження: Методологічні поради молодим науковцям. – Київ – Вінниця: ДОВ „Вінниця”, 2008. – 278 с.

4. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с.

5. Лекції з педагогіки вищої школи: Навч. посібник /За ред. В.І.Лозової. – Харків: „ОВС”, 2006. – 496 с.

6. Педагогіка вищої школи: Навч. посібник /За ред. З.Н.Курлянд. – К.: Знання, 2005. – 399 с.

7. Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник. – К.: „Академвидав”, 2006. – 352 с.

Додаткова:

8. Болонський процес: Нормативно-правові документи / Укл. З.І. Тимошенко, І.Г. Оніщенко, А.М. Греков. – К.: Вид-во Європ. Ун-ту, 2004. – 102 с.

9. Вища освіта в Україні: Навч. посібник /В.Г.Кремень, С.М.Ніколаєнко, М.Ф.Степко та ін.. – К., 2005. – 327 с.

10. Гура О.І. Педагогіка вищої школи: вступ до спеціальності: Навчальний посібник. – К., 2005. – 224 с.

11. Закон України «Про вищу освіту» //Освіта в Україні. Нормативна база (2-е вид.). – К., 2006. – С.40-92.


 

За Законом України “Про освіту”, що є базовим в освітній галузі,

освіта розглядається як основа інтелектуального, культурного, духовного, соціального, економічного розвитку суспільства і держави, вона є пріоритетною сферою соціально-економічного, духовного і культурного розвитку суспільства.

 

У Законі України “Про вищу освіту” визначено:

вища освітарівень освіти, який здобувається особою у вищому навчальному закладі в результаті послідовного, системного та цілеспрямованого процесу засвоєння змісту навчання, який ґрунтується на повній загальній середній освіті й завершується здобуттям певної кваліфікації за підсумками державної атестації.

Державна політика у сфері освіти в Україні регулюється багатьма документами:

- Конституцією України;

- Законами України;

- постановами Верховної Ради України;

- указами й розпорядженнями Президента України;

- декретами, постановами, розпорядженнями Кабінету Міністрів України;

- нормативними документами (актами) Міністерства освіти і науки України та інших органів центральної виконавчої влади держави.

 

Законодавчою базою вищої освіти в Україні є:

- Конституція України (1996 р.);

- Закон України “Про освіту” (1996 р.);

- Закон «Про вищу освіту» (2002 р.)

Мета вищої освітизабезпечення фундаментальної наукової, загальнокультурної, практичної підготовки фахівців, які мають визначити теми і рівень науково-технічного прогресу, формування інтелектуального потенціалу нації та всебічний розвиток особистості як найвищої цінності у суспільстві.


2. Система вищої освіти України:


Читайте також:

  1. Аграрна освіта
  2. Антифеодальна боротьба селянства України: гайдамаччина, опришки, коліївщина
  3. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  4. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  5. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  6. Банківське право України: поняття , предмет регулювання, джерела і система
  7. Безробіття: сутність, види, соціально – економічні наслідки.
  8. Бізнес-план підприємства: сутність та складові
  9. Біологічна, соціальна та психологічна сутність здоров’я.
  10. Бюджетна система України: поняття та принципи побудови
  11. Бюджетна система України: поняття та принципи побудови.
  12. Бюджетне регулювання, його сутність та методи здійснення




Переглядів: 3265

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Або продукція підприємств, що знаходяться за кордоном. | Структура вищої освіти

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.