Наразі розпочинаємо вивчення другого модуля дисципліни “Теорія інформації та кодування”. На другий модуль відведено 53 годин, із яких 18 год. – лекції, 16 год. – лабораторні роботи, 16 год. – самостійна робота, 3 год. – індивідуальне завдання. Модуль складається із двох тем: Тема 2.1 “Технології роботи з інформацією. Кодування в інформаційно – телекомунікаційних системах” – 10 год. лекційні та 10 год. лабораторні занятті; Тема 2.2 “Пропускна спроможність каналів” – 6 год. лекційні та 4 год. лабораторні занятті. Вивчення модуля завершується МКР № 2 – 2 год.
Згадаємо також, що у складі дисципліни у цьому семестрі є курсова робота, здати яку на перевірку слід до 5 грудня, а захист її відбудеться з 12 грудня.
Цей модуль передбачає вивчення шляхів оптимізації параметрів телекомунікаційних мереж та деяких із існуючих інформаційних технологій.
Лекція № 2.1 − “Вимірювання інформації та швидкість її передачі”.В лекції будуть розглянуті наступні учбові питання:
1. Вимірювання інформації в побуті.................................................... 4
2. Вимірювання інформації в техніці................................................... 4
3. Вимірювання інформації в теорії інформації (інформація, як знята невизначеність). Кількість інформації по Хартлі........................................... 5
4. Кількість інформації по Шенону. Ентропія, як міра невизначеності інформації, та її властивості.................................................................................................... 8
5. Швидкість передачі і пропускна спроможність каналу................ 12
Кожен елементарний сигнал може мати К різних значень. Величина К залежить від способів модуляції.
1. Структурна схема системи передачі інформації
Для організації правильного приймання інформації необхідно чітко знати кількість інформації, яку переносить один символ, повідомлення чи будь-який інший інформаційний об‘єкт. Отже, необхідно уміти вимірювати таку інформацію. При цьому до вимірювання інформації в побуті, техніці і в теорії інформації застосовуються різні підходи.