Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття «аплікація», її види.

Список літератури

План

Аплікація з паперу та її види

1. Аплікація - головний вид роботи з папером.

2. Види аплікації за змістом.

3. Тематична аплікація.

4. предметна аплікація.

5. декоративна аплікація.

6. Поєднання різних видів аплікації за змістом.

7. Використання властивостей, кольору та фактури паперу.

 

Основні поняття теми:аплікація, види аплікацій, тематична аплікація, предметна аплікація, декоративна аплікація.

1. Б.П. Нікітін. Розвиваючі ігри. - 5-е вид. доп. - М.: Знання, 2004.

2. Димитр Павлов. Методичні розробки по використанню аплікації в освіті. - Челябінськ: Челябінський обласний інститут удосконалення вчителів, 1992.

3. А. Зарецький, А. Труханів, Л. Зарецька. Енциклопедія професора Фортрану.

4. З. М. Бугуславская, Є.О. Смирнова. Розвиваючі ігри для дітей середнього дошкільного віку.

5. З.А. Михайлова. Ігрові цікаві завдання для дошкільнят. Книга для вихователя дитячого садка. - М.: Просвещение, 1990.

Додаткова література

6. Березіна В. Г., Викентьев І. Л., Модестов С. Ю. Дитинство творчої особистості. - СПб.: Видавництво Буковського, 1994. - 60 с.

7. Венгер Н. Ю. Шлях до розвитку творчості. / / Дошкільне виховання. - 1982. - № 11. - С. 32-38.

8. Веракса Н. Е. Діалектичне мислення і творчість. / / Питання психології. - 1990. - № 4. - С. 5-9.

9. Лихачов Д.Б. «Теорія естетичного виховання школярів» - М.: Педагогіка - 2002, с.183

10. Руковіцин М.М. «Естетичне виховання дітей» - М.: Знание - 2002, с.432

Аплікація- найбільш простий і доступний спосіб створення художніх робіт, при якому зберігається реалістична основа самого зображення. Це дає можливість широко використовувати аплікацію не тільки в оформлювальних цілях (при виготовленні наочних посібників, посібників до різних ігор, іграшок, прапорців, сувенірів до святкових дат, оформлення стінгазет, виставок, приміщень д / с), а й у створенні картин, орнаментів і т.д.

Аплікація – один із видів декоративно-ужиткового мистецтва, заснований на створенні художніх зображень, візерунків, орнаментів, малюнків шляхом накладання, вирізблення, наклеювання, закріплення, нашивання їх на будь-які площини, прийняті за тло.

 

Основними ознаками аплікації є силуетність, площинна узагальнена трактування образу, однорідність кольорової плями (локальність) великих колірних плям.

Розрізняють такі види аплікації:

1. За змістом:

-Предметна;

-Сюжетна;

- Декоративна.

2. За кількістю використовуваних кольорів:

- Силуетна (монохромна);

- Кольорова (поліхромна).

3. За формою:

- Геометрична;

- Не геометрична.

4. За способом виготовлення деталей:

- Різана;

- Рвана.

5. За кількістю деталей:

- Ціла Силуетна;

- Роздроблена на частини;

- Мозаїка.

6. За способом кріплення деталей:

- Одношарова;

- Багатошарова.

Аплікація:

· предметна, що складається з окремих зображень (лист, гілка, дерево, гриб, квітка, птах, будинок, людина і т.д.);

· сюжетною-тематична, що відображає сукупність дій, подій («Салют Перемоги», «Політ у космос» , «Птахи прилетіли» і т.д.);

· декоративна, що включає орнаменти, візерунки, якими можна прикрасити різні предмети.

Структура заняття з аплікації є:

-Вступна частина. Необхідно викликати інтерес дітей до процесу, використовуючи загадки, вірші, художні слова. Саме у вступній частині відбувається мотивація дітей.

- Основна частина (практична). Саме в практичній частині заняття відбувається розвиток сприйняття кольору, форми, величини, простору, часу; розвиток основних властивостей уваги, збільшення обсягу пам'яті; розвиток наочних форм мислення та формування логічного мислення; формування розумових операцій (аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації, аналогії), розвиток творчих здібностей дитини, уяви, гнучкого, нестандартного мислення; розвиток мови, поповнення, уточнення й активізація словникового запасу, розвиток дрібної моторики руки, підготовка руки до листа, розвиток комунікативних здібностей та навичок контролю поведінки; формування позитивної самооцінки, впевненості в собі.

- Заключна частина. Відбувається порівняння робіт, похвала.

Як зазначають психологи, для здійснення різних видів діяльності, розумового розвитку дітей велике значення мають ті якості, навички, вміння, які вони здобувають у процесі малювання, аплікації і конструювання.

 

Аплікація є одним з найдавніших способів оздоблення одягу, взуття предметів побуту, житла, застосовуваним і понині у багатьох народів. Виникнення аплікації відноситься до найдавніших часів і пов'язано з появою, стібка, шва на одязі зі шкіри тварин.

Різні народи використовують для аплікації найрізноманітніші матеріали: тувинці, наприклад, прикрашаючи кінське сідло, поєднують в аплікації шкіру з золотисто - жовтою корою степового чагарника, що створює неповторну по своєрідності і красі гру світлотіні та об'єму.

Багато століть аплікація знаходить широке застосування і поширення не тільки в Азії, але і в Європі: Італії, Іспанії, Німеччині, Франції. Великої популярності аплікація досягла за часів лицарства. Війни, турніри зумовили появу родових знаків - гербів. Герби повинні бути чітко видні з двох сторін, що призвело до розвитку вишивки аплікацією.

На зміну аплікації з тканини прийшла аплікація з паперу. Пов'язана вона з початком виробництва паперу. Наймолодшим видом аплікації вважалися чорні силуети, вирізані з паперу.

Відродилося мистецтво силуету у Франції. Тут же з'явилася і сама назва силует.

Мистецтво чорного силуету стало використовуватися як прикраса у будинках російських дворян.

Силуети Толстого відрізняються високою художньою майстерністю, виконані з ювелірною тонкістю. Найчастіше художник вдається до таких технічних прийомів, як прорізи і наколювання в зображенні води і листя дерев.

Цьому рідкісному мистецтву присвятила свій талант радянська художниця Є.Є. Лебедєва. Вирізуванням з паперу вона захоплювалася в дитинстві, ще навчаючись у гімназії.

В орнаментах, аплікаціях Є.Є. Лебедєвої - мотиви природи середньої смуги, де вона народилася і прожила майже все життя. На її аплікаціях можна побачити ажурні нічні фіалки, букетики конвалій з папороттю, липу, гілки черемхи, птахів на гілках, білок, голубів, орнаменти.

Аплікації приділяли увагу відомі художники зарубіжних країн. Цікаві і своєрідні аплікації французького живописця Анрі Матісса.

Головну роль відіграє колір. Матісс вважав, що кольори повинні підтримувати один одного, а не знищувати. Він стверджував, що кольори, які можна застосовувати для зображення предметів і явищ природи, самі по собі, цілком незалежно від цих предметів мають силу впливу на почуття глядачів.

У кожної аплікації він брав 4-5 тонів, але підбирав їх так, щоб виразити сутність декоративності і багатства кольору як такого.

Викликаючи окремі фігури і форми, змінюючи кольору і форми, Матісс створив ряд колоритних декоративних робіт: міфологічний образ Ікара, персонаж казки Ш. Перро «Червона шапочка» - Вовк, символічний образ «Даля», спогад про острів Гаїті.

З паперу створювалися навіть картини з нехитрими сюжетами, де зображались птахи, звірі, риби, рослини, архітектурні споруди. Вирізки наклеювалися на стіни, вікна, в простінках.

Яскраві, святкові аплікації різні композиції декоративних квітів у вазах, золотисті колоски пшениці, кукурудза, соняшник, фрукти, півні, дивовижні птахи - все це представляється на численних виставках декоративно - прикладного мистецтва.

У Ростові - на - Дону захоплено працює з засушеними рослинами П. Рябінін. Роботи з тополиного пуху самостійних художників, з міста Трускавця В. Таранової і А. Шевченко демонструвалися в Донецьку, Ялті, Львові та інших містах.

Роботи художників - флористів користуються незмінним успіхом на виставках «Природа і творчість».

Індивідуальні та колективні форми аплікації можуть бути різного змісту. У залежності від цього прийнято підрозділяти заняття за видами.

Сюди включається предметна, сюжетно - тематична і декоративна аплікація.

У предметної аплікації діти опановують умінням вирізати з паперу і наклеювати на фон окремі предмети зображення, які в силу специфіки діяльності передають кілька узагальнений, навіть умовний образ навколишніх предметів або їх відображень в іграшках, картинках, зразках народного мистецтва.

На початковому етапі діти розкладають і наклеюють предмет із заготовлених вчителем частин: м'яч - дві половинки різних квітів, грибок - капелюшок і ніжка; візок - прямокутний корпус і круглі колеса; гірлянда - прапорці прямокутної форми і т.д.

У міру освоєння прийомів вирізування діти можуть зобразити предмети, що відрізняються різноманітністю форми, будови, поєднання забарвлення, величини співвідношення (будинки різних типів, транспорт, рослини, птахи, тварини, людина в реальному і казкової трактуванні).

Сюжетно - тематична аплікація передбачає наявність уміння вирізати і наклеювати різні предмети у взаємодії відповідно до теми або сюжету («Курча клює зерна», «Колобок відпочиває на пеньку», «Рибки плавають в акваріумі», «Граки в'ють гнізда на дереві»).

При цьому перед дитиною стають такі завдання:

- Вирізати предмети, показати їх відмінності по величині при зіставленні один з одним (високе дерево і маленькі граки, рибки великі і маленькі);

- Виділити основні предмети, головних дійових осіб, зв'язати їх з місцем дії, обстановкою (рибки плавають в акваріумі, квіти ростуть на лузі). Головне виділяється розміром, кольором, композиційним розміщенням серед інших предметів;

- Передати характерні особливості персонажів і їх дії через жести, позу, одяг, забарвлення (колобок зустрівся з ведмедем - фігури наклеюють в положенні повороту один до одного);

- Розташувати предмети на площині основ: на одній лінії в ряд по горизонталі й вертикалі, вказуючи висоту предметів (вулиця нашого міста, веселий хоровод); створити двухплановое композиції - нижче, вище, послаблюючи колір, зменшуючи розміри предметів з урахуванням їх видалення (човна в морі, квітучий луг з смугою лісу в дали);

- Підібрати і доцільно використовувати колір та його поєднання для передачі пори року, стану погоди, ставлення до зображуваного об'єкта і явищам (золота осінь, взимку в лісі, збирання врожаю).

Різноманіття навколишнього життя дає багатий матеріал для відображення в аплікаціях різних сюжетів.

Сюжети аплікацій можуть трактуватися по - різному в залежності від віку дітей. Наприклад, по - різному діти відображають тему «Осінь».

Тематичний набір паперу має допомогти з'ясувати колоритну своєрідність пори року, реалістичність або фантастичність явищ особливості, взаємозв'язок об'єктів. При цьому не потрібно забувати, що велика кількість кольорового паперу веде до зайвої красивості, строкатості, а це є показником нерозвиненого смаку можна створити тонові аплікації, використовуючи поєднання двох - трьох кольорів: наприклад, «Зимовий вечір» (на темному тлі білі силуети зайців, а навколо стовбури дерев), «Пізня осінь» (на сірій основі темні силуети дерев, на гілках яких де - неде миготить жовте листя). Такі контрастні поєднання кольорів створюють відчуття світла, повітря, викликають у дитини позитивні емоції.

Декоративна аплікація - вид орнаментального діяльності, під час якої діти опановують умінням вирізати і об'єднувати різні елементи прикраси (геометричні рослинні форми, узагальнені фігури птахів, тварин, людини) за законами ритму, симетрії, використовуючи яскраві колірні зіставлення. На цих заняттях дитина навчається стилізувати декоративно перетворювати реальні предмети, узагальнювати їх будову, наділяти зразки новими якостями.

На заняттях застосовується декоративна аплікація із стрічковою та центрально - променевою композицією. У стрічковій побудові окремі елементи можуть багаторазово повторюватися по горизонталі або вертикалі у вигляді фриза, облямівки або бордюру. Візерунок буває простий, що складається з одного елемента, і складний у якому окремий мотив повторюється через два - три елементи.

У центрально - променевої композиції візерунок розвивається в напрямку від центру прикраси рівномірно до країв, кутів, сторін у залежності від того, на предметі якої форми він розташований: на колі, прямокутнику, квадраті (тюбетейці, килимі, наволочці і д.р.).

Для відтворення різних видів орнаментів діти повинні навчитися рівномірно, заповнювати окремими елементами простір фону, виділяти основні і допоміжні частини аплікації. Щоб розвинути у дітей окомір і здатність створювати врівноважені композиції, доцільно застосовувати наочні прийоми навчання або обмежуватися словесною інструкцією, якщо дошкільнятам добре відомі способи вирізування і наклеювання окремих елементів.


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  7. Акціонерне товариство, як форма організацій бізнесу. Акції, їх суть і види.
  8. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  9. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  10. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  11. Базове поняття земле оціночної діяльності.
  12. Базові поняття




Переглядів: 15953

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 8 | Матеріали та обладнання для аплікації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.