Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Матеріали та обладнання для аплікації

Зміст роботи з аплікації

У навчанні аплікації вирішуються такі спільні завдання:

1. Складати декоративний візерунок з різних геометричних форм і рослинних (листок, квітка) деталей, розташовуючи їх у певному ритмі на картонній або тканинній основі різної форми.

2. Складати зображення предмета з окремих частин; зображати сюжет.

3. Опановувати різною технікою отримання деталей для аплікації з різних матеріалів: вирізування різними прийомами, обривання, плетіння; а також технікою прикріплення їх до основи: приклеювання, пришивання.

4. Формувати почуття кольору, знати основні кольори і їх відтінки, опановувати вміння створювати гармонійні колірні поєднання.

5.Формувати почуття форми, пропорцій, композиції.

Завдання і зміст навчання аплікації конкретизуються з урахуванням накопичення досвіду і розвитку дитини.

Найбільш цікавою і доступною для дітей є аплікація з паперу яскравих забарвлень. Сам вид матеріалу, простота його обробки стимулюють творчу активність дитини, дозволяють легко оволодіти ручними вміннями та навичками. Тому в кожному класі у відповідності з програмними завданнями навчання аплікації необхідно мати спеціальні матеріали та обладнання для уроків: папір для фону та елементів аплікації, ножиці, клей, пензлик, підставку для пензлика, підстилку для намазування фігур, коробочку для обрізків, чисту серветку (з розрахунку на кожну дитину).

Папір для фону найчастіше береться щільний, підбирається тон в залежності від змісту зображення, щоб підкреслити певну ситуацію. Наприклад, квіти поміщають на зеленому тлі галявини, силуети птахів наклеюють на блакитному тлі неба, а риб - на тлі синьої глибини річки або моря.

Елементи аплікації діти вирізають з більш еластичного, але пружного паперу соковитих, насичених тонів з добре обробленою поверхнею.

Для роботи дитині дають ножиці із закругленими кінцями і розробленими важелями. Їх розмір у довжину повинен бути приблизно 120 мм. При виготовленні оформлення до свята або вечора розваг можна дати і великі ножиці (до 200 мм), так як ними зручніше робити великі надрізи, вирізати великі елементи. Зберігають ножиці в коробках або ставлять їх у високі дерев'яні підставки-склянки кільцями вгору. При користуванні ножицями дітей треба вчити дотримуватися обережності: не розмахувати ними, не грати, після роботи прибирати на місце.

Кисті для намазування фігур, вирізаних з паперу, беруть залежно від розміру заготовок. Так, для колективної аплікації треба мати кисті двох розмірів. Для проклеювання великих поверхонь використовують широкі плоскі кисті - флейці. Після роботи пензля ретельно промивають у теплій воді, висушують і ставлять на вертикальну підставку ворсом вгору. У процесі ж роботи пензлик кладуть на горизонтальну підставку, зроблену з щільного паперу з виїмкою.

Наклеюють фігури картопляним або борошняним клеєм. Для його приготування потрібне картопляне або пшеничне борошно. Його заливають склянкою води і підігрівають на слабкому вогні, весь час помішуючи і не даючи закипіти, до тих пір, поки клейстер не стане прозорим і густим. Його знімають з вогню і остуджують, потім розливають у чистий фарфоровий або керамічний посуд з невисокими краями.

Фігури намазують клеєм на чистій підстилці. Це може бути лист білого паперу невеликого формату. У процесі заняття його треба кілька разів змінювати, щоб клейстер не псувала кольорову сторону аплікацій і не залишав небажаних плям.

Паперові обрізки необхідно складати в спеціально зроблені на занятті з конструювання коробочки з щільної кольорового паперу.

Працюючи з папером та іншими матеріалами і інструментами, діти набувають цілий ряд корисних практичних умінь і навичок, пов'язаних з розвитком ручних та інструментальних дій. Вони вчаться таких способів обробки паперу, як згинання, складання навпіл і в кілька разів, вирізування, склеювання і т.д. На заняттях відбувається ознайомлення з різними видами паперу (малювальний, креслярський, обгортковий, гофрований, настільний та ін.) з якісними показниками.

Дитина дізнається, що папір буває різної фактури: блискучою, гладкою, глянсовою, матовою, шорсткою, ворсистою, тонкою, товстою (на дотик), щільною або пухкою (на розрив), промокає або водонепроникною. Наприклад, пухкий папір - м'який, легко обривається пальцями. Таким способом з неї можна отримати виразні аплікації з волохатими контурами. Так зображують пухнастих курчат, зайченят, білок, волохатих ведмежат, ажурні сніжинки, м'які віночки кульбаб, квіток липи і т. д., використовуючи при цьому м'який, податливий для обробки серветковий, гофрований папір, деякі сорти обгорткового паперу.

При підборі паперу для аплікацій велике значення має така властивість паперу, як еластичність. Якщо заготовка буде ламатися, то на згинах утворюються тріщини, що погіршує естетичний ефект аплікації, робить неможливим виправлення помилок і викликає у дитини почуття незадоволеності результатом своєї діяльності. Тому вчитель підбирає гнучкий і пружний папір, що добре піддається обробці, щоб він легко складався без зайвої напруги, а після вирізування згини розгладжувалися нігтем великого пальця правої руки.

 

1.Апплікація з тканини.

Вишивка - найпоширеніший вид декоративного мистецтва.

Аплікація з тканини - різновид ушивання. Вишивання аплікацією полягає в тому, щоб зміцнювати на певному тлі з тканини шматки іншої тканини. Зміцнюються аплікації з тканини або пришивання, або приклеюванням. Аплікація з тканини може бути предметною, сюжетною та декоративною; одноколірною, двокольорового і багатобарвною.

Виконання аплікації з тканини вимагає певних навичок. По-перше, треба вміти різати тканину (тканину важче різати, ніж папір), по-друге краї тканини можуть обсипатися і ускладнювати роботу.

2. Аплікація з соломи.

Солома як виробний матеріал давно відома народним умільцям Білорусії, Молдавії, України. Вони виготовляли з неї різні речі: рогожі, сумки, килимки, іграшки. У Горьківській, Кіровській областях соломою прикрашали найрізноманітніші предмети: скриньки, шкатулки, рамки.

Аплікації з соломи надзвичайно привабливі, вони відливають золотом. Відбувається це через те, що солома має глянцеву поверхню і поздовжньо розташовані волокна. Ці волокна максимально відображають світло тільки в певному положенні. Складена з форм, що знаходяться під різними кутами по відношенню до світла. Аплікація передає неповторну гру: блищить, як золото. Аплікації з соломи чудово вписуються в інтер'єри сучасних приміщень. Сувеніри з соломи - приємний подарунок. Це можуть бути картини, орнаментальні смуги, закладки для книг, шкатулки, рамки.

Навіть підготовчі до школи групи досить легко справляються з предметною аплікацією з соломки. Для роботи варто вибирати предмети прямокутної форми: будинок-квадрат, дах-трикутник, ялинка, що складається з трикутника, човен з вітрилом, прапорець, грибок - корінь зі смуги, звуженою догори, капелюшок - половина кола. Займатися аплікацією з соломи краще з невеликими групами дітей (три - чотири дитини).

3. Аплікація з засушених рослин.

У теперішній час широку популярність придбала аплікація з квітів, трави, листя, так звана флористика. Робота з природним матеріалом цілком доступна учням. Захоплююче, цікаве і корисне спілкування з природою. Воно розвиває творчість, мислення, спостережливість, працьовитість, художній смак. Яку багату фантазію треба мати, щоб з листя липи зробити яблука або з осіннього листя осики гриби, з листя тополі - дерева.

Природа нам дає неповторне розмаїття кольорів і досконалість готових форм. Заняття з природним матеріалом сприяє вихованню у дітей любові до рідної природи, дбайливого до неї ставлення. Корисні вони ще й тому, що збір та заготівля природного матеріалу відбувається на повітрі.

4. Аплікація з тополиного пуху.

Пух тополі, який щовесни покриває «білим снігом» газони, вулиці міста, залітає у відкриті вікна будинків, викликаючи невдоволення жителів, виявляється, може і захоплювати їх. Іноді важко повірити, що картину зробили тільки за допомогою пуху без фарб, кисті і клею. Аплікації з тополиного пуху однотонні. Вони ніжні, повітряні й витончені.

Аплікація з тополиного пуху, як і аплікація з паперу, може бути предметною, сюжетною і декоративною. Теми предметної аплікації різноманітні. Вибираючи теми для аплікацій з пуху тополі, треба мати на увазі, що легше працювати, якщо мало деталей і якщо вони не дрібні. Тварин, птахів, рослини треба вибирати з пухнастою фактурою: зайченята, кошенята, каченята, курчата, плюшеві іграшки, головки кульбаб. Легше робити аплікації з чорно - білих малюнків, контрастних фотографій. У сюжетній аплікації вдаються зимові пейзажі, березові гаї, рибки в акваріумі, особливо вуалехвости. Декоративні аплікації незвичайні, оригінальні. Це можуть бути орнаменти, візерунки на різних формах.

5. Колаж (від фр. Со11аgе - приклеювання, наклейка) - техніка і вид образотворчого мистецтва, полягає у створенні тварин і графічних творів шляхом наклеювання на яку - або основу, матеріалів, різних за кольором і фактурою (тканина, мотузка, мереживо, шкіра, намисто , дерево, кора, фольга, метал та ін.) На відміну від аплікації колаж допускає можливість застосування об'ємних елементів у композиції, причому як цілих обсягів, так і їх фрагментів (посуду, спортивного інвентарю, годин, монет, платівок, взуття, рукавичок, віял капелюхів та ін.)

Причому художник може комбінувати різноманітні художні техніки; поєднувати аплікацію та колаж, вводити колаж в барвистий шар живописного полотна та ін. І все це робиться для того, щоб створити неповторний художній образ, знайти найбільш відповідні засоби для втілення задуму художника.

 


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. Абонентське обладнання для відеоконференц-зв'язку
  3. Алгоритм розрахунку та підбору технологічного обладнання
  4. Аналіз використання обладнання.
  5. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  6. Апаратура, обладнання та матеріали
  7. Апаратура, обладнання та матеріали
  8. Безпечність технологічного обладнання
  9. Біокомпозити та композиційні матеріали на основі відходів переробки деревини
  10. Бюджет прямих витрат на матеріали
  11. Бюлетені та інші інформаційні матеріали, електронні видання
  12. В'яжучі матеріали




Переглядів: 4071

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття «аплікація», її види. | Загальна характеристика джерел аграрного права

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.