МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Структурно-функціональна організація слухової сенсорної системи.ВИСНОВОК до другого питання: Таким чином, зорове сприйняття – багато ланцюговий процес, який починається з проекції зображення на сітківку ока і збудження фоторецепторів і закінчується в центральній нервовій системи. Завдяки мозку людина сприймає форму, величину, колір, рух предмета тощо. Значення слухового аналізатора полягає в сприйнятті і аналізі звукових хвиль. Периферичний відділ слухового аналізатора представлений спіральним (кортієвим) органом внутрішнього вуха. Слухові рецептори спірального органа сприймають фізичну енергію звукових коливань, які поступають до них від звуковловюючого (зовнішнє вухо) і звукопередаючого апарату (середнє вухо). Нервові імпульси, що утворюються в рецепторах спірального органа, через провідниковий шлях (слуховий нерв) йдуть в скроневу область кори великого мозку – мозковий відділ аналізатора. У мозковому відділі аналізатора нервові імпульси перетворюються на слухові відчуття.
Будова внутрішнього вуха
До складу внутрішнього вуха (лабіринту) входять переддвер'я, півкруглі канали та равлик, в якій розташовані особливі рецептори, що реагують на звукові хвилі. Переддвер'я і півкруглі канали до органу слуху не відносяться. Вони являють собою вестибулярний апарат, який бере участь в регуляції положення тіла в просторі і збереженні рівноваги. Равлик розділений основною мембраною Рейснера на три драбини: барабанну, середню і вестибулярну. Вестибулярна і барабанна драбини біля верхівки равлика з'єднуються між собою через вікно-гелікотрему, драбини заповнені перилімфою. Середня драбина ізольована і заповнена ендолімфою. На основній мембрані середньої рабини розташований кортів орган – звуковловлючий апарат, що містить рецептори – внутрішні і зовнішні волоскові клітини. Внутрішні клітини розташовуються в один ряд, а зовнішні у 3-4 ряди. Над кортієвим органом знаходиться текторіальна (покривна) мембрана – желеподібна маса, поєднана з кортієвим органом із внутрішньою стінкою равлики. Зовнішні та внутрішні волоскові клітини контактують з текторіальною мембраною. При русі основної мембрани покривна мембрана згинає волоски рецепторних клітин і в результаті деформації волосків виникає збудження волоскових клітин. При повітряній провідності звуку людина здатна сприймати звуки в дуже широкому діапазоні – від 16 до 20 000 коливань в 1 с. Кісткова провідність звуку здійснюється через кістки черепа. Звукові коливання добре проводяться кістками черепа, передаються відразу на перилімфу верхнього та нижнього ходів равлика внутрішнього вуха, а потім – на ендолімфу середнього ходу. Відбувається коливання основної мембрани з волосковими клітинами, в результаті чого вони збуджуються, і нервові імпульси, що виникли, в подальшому передаються до нейронів головного мозку.
Провідні шляхи слухового аналізатора
Нервові імпульси, які виникли в волоскових клітинах, передаються біполярним клітинам, розташованим в спіральному ганглії равлики (1-й нейрон). Аксони цих нейронів утворюють слуховий або кохлеарний нерв. Кохлеарний нерв проходить у довгастий мозок і закінчується на клітинах кохлеарного ядра (2-й нейрон). Нервові волокна від кохлеарного ядра у складі бічної петлі доходять до верхньої оливи (3-й нейрон). Одна частина волокон латеральної петлі досягає ядер нижніх бугрів четверопагорба, інша – медіального колінчастого тіла (4-й нейрон). Далі волокна у складі слухового нерва закінчуються в корі верхньої частини скроневої частки великого мозку.
Теорії сприйняття звуків
Згідно резонансної теорії слуху Г. Гельмгольца, базилярна мембрана складається з окремих волокон (струн резонатора), налаштованих на звуки певної частоти. Так, звуки високої частоти сприймаються короткими волокнами базилярної мембрани, розташованими ближче до основи равлика, низької частоти – довгими волокнами вершини равлика. Теорія місця заснована на різній здатності волоскових клітин, розташованих в різних місцях базилярної мембрани, сприймати звуки різної частоти.
Читайте також:
|
||||||||
|