Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






ВІДНОШЕННЯ ДО ГРОШЕЙ

Відношення до грошей в бізнесі можна багато в чому уподібнити відношенню професійного військового до своєї зброї. Зброя - це те, без чого практично немислима реалізація військовим свого завдання. Чим досконаліша зброя, ніж більшою потужністю або ширшим набором бойових якостей вона володіє, тим більше можливостей і упевненості виникає досягши бойових цілей. В той же час будь-яка зброя вимагає уважного до себе відношення, дотримання безлічі добре відомих кожному професіоналові правил «техніки безпеки», інакше вона з легкістю може заподіяти шкоду самому його власникові. Кожен професійний військовий випробовує глибоку підсвідому любов до своєї зброї, в природі якої психоаналітики можуть відшукати найфантастичніше коріння, від простої компенсації невпевненості в собі до внутрішнього прагнення до влади і могутності. Беззбройний військовий - це свого роду нонсенс, з яким асоціюється або поразка, або тимчасове усунення від справи.

Аналогічний нонсенс - це бізнесмен без грошей. І навіть самий початок бізнесу вже вимагає певного грошового або іншого капіталу, який міг би послужити поштовхом для подальшого розвитку справи. Тому щонайгостріша проблема для тих, хто починає свою дорогу в бізнесі, - це питання про те, як роздобути початковий капітал, який дозволив би реалізувати всі перспективні ідеї і починання.

«Дайте мені мільйон, - гарячився один з початкуючих підприємців, - і я разом вирішу всі проблеми. У мене є відмінна ідея з приводу того, як розкрутити чудову справу. Лише я про цю ідею не хочу розповідати нікому. Інакше будь-який дурень візьме її і використає. Завжди є що багато бажають за просто так узяти хорошу думку і використовувати її самому...»

У даному прикладі сказано «один з підприємців», але насправді наведений як одиничний випадок приклад більш ніж типовий для тих багатьох, що мріють про створення свого бізнесу. Звичайне переконання таких людей - що вся справа лише в початковому капіталі і чим більше буде вихідна сума, тим простіше буде розвивати справу, тому що, як всім відомо, «гроші роблять гроші».

Ця приказка, зрозуміло, абсолютно справедлива. З одним маленьким уточненням. Гроші не самі по собі роблять гроші - цей процес відбувається все ж з деякою допомогою того, хто займається такою роботою, і сильно залежить від його індивідуальних якостей, здібностей, відношення до справи, самим грошам і так далі.

Ситуація, з якою нам все частіше доводиться стикатися сьогодні на практиці, - це виразна відмінність положення бізнесу в тих, хто починав розвивати його на своїх власних, зазвичай незначних початкових коштів, і в тих, хто таки вмудрився отримати заповітний «мільйон» або декілька сотень тисяч з самого початку справи як своєрідний дарунок від доброго дядька.

Практика показує, що хто починав з декількох тисяч гривень, з покупки простого копіювального апарату, з вирощення саджанців або чого-небудь ще в тому ж роді, сьогодні формують розгорнутий і стійкий бізнес, все частіше виходячи на лідерські позиції в своїй ніші ринку. В той же час ті, хто отримав мільйони і, як правило, в першу чергу витратив їх на створення прекрасного антуражу для свого бізнесу - шикарні офіси, рекламну продукцію, набір багаточисельних співробітників, - сьогодні, навпаки, один за іншим потрапляють в скрутне положення, втрачаючи позиції і, сушачи голову над питанням, як зберегти звичну пишність в умовах гострого браку коштів.

Гроші на початковому етапі розвитку бізнесу - це одночасно і необхідна умова виживання, і мета діяльності. Жоден підприємець не може відчувати себе спокійно, не заробивши необхідного мінімуму грошей, який дозволить йому розвинути і укріпити бізнес, зробити його ще стійкішим і непорушнішим. Втім, послідовна робота по зміцненню бізнесу незабаром показує підприємцеві: його надії на те, що, заробляючи багато грошей, можна бути спокійним за майбутнє і долю справи, - не більше ніж проста ілюзія. Зростає бізнес, але одночасно зростає і ціна ризику, ціна можливих помилок, врешті-решт, - ціна його змісту і підтримки на необхідному рівні. І падіння найбільших, що трапляються щороку, і, здавалося б, непорушних вікових корпорацій лише підтверджують ідею про нестійкість сущого в світі бізнесу.

Проте, в процесі гоніння за розвитком і відчуттям стабільності багато бізнесменів набувають іншого важливого відчуття. Замість упевненості у всесиллі грошей до частини з них приходить упевненість в силі своїх здібностей. «Врешті-решт, я зрозумів, що навіть якщо розвалиться ця справа, я почну іншу. Я вже зрозумів, що гроші я завжди зможу заробити»; «Я перестав думати про гроші після того, як заробив свій перший мільйон», - повідомляють в своїх інтерв'ю самі різні представники бізнесу.

Така зміна відношення до грошей в тих, хто вже досяг в бізнесі відчутних успіхів в порівнянні з початкуючими підприємцями, добре помітно не лише з безлічі спостережень, але і з спеціальних досліджень.

Для підприємців, які тільки починають свій бізнес, гроші виглядають як значно важливіша реальність. Гроші для них є і метою, і стимулом, і результатом, і можливостями, і чинником безпеки, і способом впливу на людей, і формою влади, і соціальною цінністю, і - предметом гордості. Іншими словами, гроші явно виступають однією з головних детермінант поведінки підприємців, причому багато з них щиро стверджують, що гроші здатні вирішити всі їх проблеми.

Що ж відбувається на цьому серйозному переломі між раннім підприємництвом і пізнішими стадіями існування бізнесу, що так істотно міняє картину відношення до грошей? Це питання, на наш погляд, заслуговує найсерйознішому розгляду.

Незайве буде нагадати ту просту психологічну істину, що коріння більшості труднощів, пов'язаних з грошима, лежить не в грошах як таких, а у відношенні до них людини. Більш того, основна частина проблем у відношенні до грошей пов'язана не з багатством, а з бідністю, як у буквальному, так і у переносному розумінні. Гроші взагалі - проблема для бідного, а не для багатої людини.

Жадність і заздрість до стану інших, які традиційно прийнято асоціювати з багатством, означають лише, що людина ще не вважає себе досить багатим і рівняється на інших, на тих, у кого грошей, речей або слави, як йому здається, більше, ніж у нього самого. І він не може змиритися з цим фактом.

Саме тому головним, що повинно статися з підприємцем на його шляху до ролі успішного бізнесмена, - це подолання «синдрому бідності», отримання упевненості в собі, у тому числі і по частині сміливого і спокійного розпорядження грошима.

Шлях підприємця, об'єктивні вимоги до його дій з боку замовників і партнерів, нарешті, вимоги самого бізнесу рано чи пізно допомагають більшості підприємців подолати цей бар'єр. Рідко у кого з тих, хто вперше брав в руки зброю або сідав за кермо автомобіля, не тремтіли від хвилювання (і страху) руки. То ж саме відбувається і з тими, хто вперше наближається до великих грошей, які таять в собі не меншу внутрішню потужність. З часом це проходить і тривожні спочатку ситуації стають рядовими і звичними. Але проходить це не завжди і не у всіх.

При всіх багаточисельних труднощах, що існують у підприємців в стосунках з грошима, вони можуть виглядати як суща дрібниця в порівнянні з деякими ситуаціями, що виникають в той момент, коли підприємець, здавалося б, добивається своєї мети і отримує той самий «мільйон», тобто дуже і дуже великі гроші, про які він мріяв спочатку.

Обмовимося відразу, що значна частина підприємців проходить через цей етап відносно безболісно, оскільки весь попередній досвід виживання і просування до поставленої мети вже загартував їх і дозволив сповна об'єктивно оцінювати свої можливості і силу грошей.

І, проте, можна зустріти випадки, що виникають, як правило, саме на гребені перших фінансових успіхів, про які сторонні спостерігачі, партнери або співробітники підприємця зазвичай говорять: «Людина зіпсувалася». У середовищі бізнесу для позначення того ж стану частіше уживається короткий і ємкий термін «зоряна хвороба».

Виявляється ця хвороба на подив стандартний. Людина, що «захворює» нею, стає нестерпно зарозумілий, не терпить анінайменших протиріч власній думці, із задоволенням при нагоді критикує тих, що оточують, доводячи їх повну неспроможність, кидає гроші наліво і направо, прагнучи справити враження на інших, часто робить безглузді, але зухвало розкішні придбання і т, д. і тому подібне Так відбувається до тих пір, поки сам він непомітно для себе не опиняється практично в повній ізоляції, ставши нестерпним для інших.

Володіння великими грошима, подібно до володіння чарівною паличкою, перш за все, проявляє властивості тієї людини, яка ними розпоряджається. Причому далеко не лише ті властивості, які він знає в собі, але і ті, про існування яких він, можливо, і не підозрював. Використовуючи термінологію Юнга, гроші, як і влада, здатні проявити для людини його «тінь», ту приховану від усвідомлення частину його особистості, яка містить все те, що витісняється і не визнається ним самим припущення про себе. Гроші не даремно в перебіг століть асоціювали із злом і впливом сатанинських сил або диявольською спокусою. Гроші - дійсно диявольське породження в тому сенсі, про який Юнг говорив, що диявол існує не зовні, але живе в природі людини і що це він сам, та його частина, яка прихована в «тіні» і виявляється лише в екстремальних обставинах. Володіння ж грошима може стати одним з таких екстремальних випробувань для людини.

Зустріч зі своєю «тінню» завжди непроста і неприємна. Людина, яка хоче об'єктивно розуміти себе, має бути готовою до усвідомлення і цієї сфери свого Я. Але непідготовленість до цієї зустрічі може стати по-справжньому небезпечною для людини.

Читаючи сьогодні в газетах багаточисельні об’яви, що пропонують швидке і ефективне виведення із запою, ми знаємо, що в більшості своїй вони звернені зовсім не до людей, що втратили роботу, але до людей з середовища бізнесу і підприємництва, до тих, хто на тлі досягнутого ними добробуту раптом несподівано для себе зривається в штопор. І випадки ці, на жаль, не одиничні.

«Багатство, — говорив в одному з інтерв'ю якийсь бізнесмен, — дуже коштовна річ. Я колись був переконаний, що багатство міняє людські якості в гіршу сторону. Рівень достатку робить людей черствішими, злішими. Ми це знали з літератури, з того, що нам вселяли і говорили про багатих, і ми до цього звикли. На практиці я переконався, що це повний абсурд.

Все якраз навпаки. Я можу сказати це і про себе, і про інших. Коли маєш можливість, чому би не зробити добре іншим. Тут дуже важливо, як поєднуються в людині три якості - багатство, заздрість, образа. Якщо останні два не виражені, багатство робить тебе краще».

«Жадність до грошей - вірний засіб не добитися грошей - писав Форд, найбільший бізнесмен - батько автомобільної промисловості США, що підняв всю американську економіку. Але якщо служиш ради самого служіння, ради задоволення, яке дається свідомістю правоти справи, то гроші самі собою з'являються в надлишку. Гроші, цілком природно, з'являються у результаті корисної діяльності. Мати гроші абсолютно необхідно, але не можна забувати при цьому, що мета грошей не бездіяльність, а умноження їх для корисного служіння».

Підводячи підсумки тому, що обговорювалася в даному підрозділі, слід сказати, що ми дійшли до двох положень, важливих для розуміння психології бізнесу.

Перше з них відноситься до традиційного встановлення зв'язку між термінами «бізнес» і «індивідуалізм».

Бізнес з самих початкових стадій свого розвитку просто змушує людину, яка займається бізнесом, або реально приходити до усвідомлення своєї індивідуальності, своїх особливих бажань, прагнень, можливостей і властивостей, або жорстко може покарати його за зневагу цією індивідуальністю, поставивши перед фактом «зустрічі з тінню» або, гірше за те, помістивши в ситуацію «екзистенціального вакууму».

Друге ж полягає в тому, що усвідомлення і розвиток власних індивідуальних устремлінь підприємця у процесі становлення бізнесу йде паралельно і нерозривно з усвідомленням і розвитком його відповідальності, яка починається з відповідальності лише за себе і свою справу на початкових етапах підприємництва, потім переростає у відповідальність за найближче соціальне оточення, а в перспективі - і за масштабні соціальні процеси і явища.

Таким чином, важлива особливість успішного бізнесмена, людини, що зуміла отримати в результаті своєї діяльності великі гроші, - це відсутність страху перед грошима і їх можливостями, упевненість в собі і в тому, що він гідний володар всіх тих можливостей і благ, які гроші несуть з собою. І - все те ж гостре відчуття відповідальності, відчуття, про яке в тому або іншому варіанті заявляють всі ті, що практично досягли досить високого рівня в бізнесі, відчуття, яке спочатку поширюється на себе, потім на найближчих людей і, нарешті, на суспільство.


Читайте також:

  1. IV. ТИМЧАСОВА ВАРТІСТЬ ГРОШЕЙ
  2. Аналіз міжринкової взаємодії товарів і грошей
  3. Аналіз співвідношення активів із джерелами їх фінансування
  4. Антонімічні відношення
  5. Безрозмірною характеристикою гідротрансформатора називається залежність коефіцієнтів пропорційності моментів насосного і турбінного коліс від його передаточного відношення.
  6. Бінарне відношення порядку.
  7. Варіанти співвідношення потреб і виробництва
  8. Вартість грошей
  9. Вартість грошей
  10. ВАРТІСТЬ ГРОШЕЙ В ЧАСІ І ЇЇ ВИКОРИСТАННЯ
  11. Вартість грошей Число обертів грошової одиниці
  12. Вартість грошей.




Переглядів: 478

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Що робити в конфліктних ситуаціях? | Із-за кордону 42000000.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.