МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Експертиза ІнноваційКРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НОВАЦІЙ Аналіз стану закладу освіти дасть відповідь на питання про види нововведень, які зроблять можливим покращенням результатів діяльності. Це можуть бути локальні, поодинокі, не пов'язані між собою зміни; можливо — комплексні, модульнінововведення, які охоплюють діяльність групи педагогів чи паралельних класів, навчальні предмети певного циклу; системні, які охоплюють весь заклад, усіх учасників навчально-виховного процесу. Колектив на чолі з керівником визначиться, які це будуть зміни за інноваційним потенціалом: удосконалення, раціоналізація, модернізація, оптимізація; комбінаторні нововведення, які передбачають конструктивне використання елементів різних методик; принципово нові, радикального характеру технології навчання, виховання, розвитку школярів, організації педагогічного процесу, управління закладом освіти. Спільні риси інноваційних технологій — це § діяльність педагогів на діагностичній основі, § психологізація педагогічного процесу, § диференціація та індивідуалізація навчання і виховання, § розвиваюче-творчий характер діяльності школярів, § атмосфера співробітництва та психологічного комфорту, § моніторинг навчального процесу, § підвищена увага до потреб та запитів учнів. Основними принципами відбору інновацій є: Ø перспективність, інтенсифікація, Ø динамічність, гнучкість, демократичність, Ø гуманістичність, інтегративність, реалістичність, Ø цілісність, керованість, економічність, актуальність. Діагностика результатів здійснення психолого-педагогічної інновації полягає у виявленні якісних і кількісних показників покращення результатів освітньої діяльності, до яких належать: § підвищення рівня навчальних досягнень учнів. їх творчого розвитку; § підвищення рівня професійної майстерності педагогів; § підвищення рівня фінансово-економічного та матеріально-технічного стану закладу освіти та педагогів. Експертизапсихолого-педагогічних інновацій— це багатокомпонентнийпроцес оцінювання, діагностики та прогнозування педагогічних інновацій, який здійснюється експертом (або групою експертів) за допомогою відповідного науково-методичного забезпечення. Експертиза психолого-педагогічних інновацій охоплює кілька центрів педагогічних інновацій при АПН України, Центральному інституті післядипломної педагогічної освіти АПН України, обласних інститутах післядипломної педагогічної освіти, науково-методичних центрах Міністерства освіти і науки України, в яких би діяв банк новацій та здійснювалася б їх аналітична обробка. Психолого-педагогічні процедури — це розробка та апробація: класифікаційної таблиці інновацій. В. С. Лазарев пропонує оцінювати новації за трьома основними критеріями: актуальність, корисність, реалістичність. Актуальність пов'язана із можливістю і необхідністю розв'язати певну проблему саме зараз. Проблема означає невідповідність між реальним станом справі і бажаним, між об'єктивно існуючими потребами і можливостями їх задовольнити, між бажаними результатами і вибором способів їх досягнення. Проблема стає актуальною, коли постає необхідність розв'язати протиріччя для досягнення певної мети діяльності і конкретних результатів. Оцінювання актуальності проводиться за 10-бальною шкалою: від 1 б. (низький рівень актуальності проблеми) — до 10 балів (найбільш високий рівень актуальності проблеми). Обчислення здійснюється за формулою: А = А реальна / А максимальна (100). Корисність новації зумовлюється такими показниками: а) інноваційний потенціал (Іп); б) надійність та вірогідність очікуваних результатів (Н); в) перспективність та подальший попит на інновацію (П). Показники обчислюються за формулами: Іп = Іп реальна / Іп максимальна (100) Н = Н реальна / Н максимальна (100) П = П реальна / П максимальна (100) Корисність новації обчислюється за формулою: К = Іп + Н + П/3 Можливість реалізувати передбачає аналіз ресурсного, кадрового, програмного методичного, матеріально-технічного та інших видів забезпечення. Обчислюється за формулою: МР = МР реальна / МР максимальна (100)
Інтегральна оцінка новації знаходиться за формулою: ІОН = А + К + МР/3 Шкала оцінювання критеріїв та визначення інтегральної оцінки така: 0 < ІОН < 0,5 рівень незадовільний 0,5 < ІОН < 0,65 рівень критичний 0,65 < ІОН < 0,8 рівень допустимий 0,8 < ІОН < 0,95 рівень достатній 0,95 < ІОН < 1,0 рівень оптимальний.
3. Системний підхід до управління інноваційною діяльністю освітнього закладу Загальновідомо, що люди чинять опір не новому, а руйнуванню традицій, усталених форм роботи. Все нове потребує додаткових витрат часу, енергії, змін в організації та змісті роботи, розробки нових навчальних планів, дидактичних матеріалів. Причому, як правило, це відбувається за умов попередньої заробітної платні. То чи завжди до цього вчитель готовий? Ні, відтак треба ввімкнути механізми мотивації та стимулювання. Мотивація — це створення у педагогів внутрішніх психологічних спонукань до роботи: зацікавленість, потреба, задоволення тощо. Скільки б керівник не говорив про необхідність творчого підходу до роботи, далі розмов справа не піде, якщо вчитель не вирішить сам для себе— навіщо йому необхідно щось змінювати. Не зайвими будуть і моральні та матеріальні стимули, а саме: подяка, посилання на думку вчителя, створення атмосфери підтримки, робота на довірі, грамоти, грошові винагороди тощо. Згідно з моделлю перебудови діяльності людини, яку запропонував видатний психолог Курт Левін, упровадження інновації теж повинно пройти три фази: 1 фаза інновацій — «розмороження»— руйнування стереотипу діяльності, посилення почуття невдоволеності своєю працею, її результатами; 2 фаза — «дія»— сприйняття нової моделі діяльності, спроба діяти по-новому; З фаза — «замороження»— діяльність за новою моделлю. Тому необхідно, 1. по-перше, визначитись із здатністю педагогів до творчої роботи взагалі; 2. по-друге, довести необхідність змін та, 3. по-третє, запропонувати досконалу моніторингову систему інноваційного процесу в школі. Пропонуємо карту педагогічної оцінки (самооцінки) здатності педагогів до інноваційної діяльності. Карта педагогічної оцінки (самооцінки) здатності педагогів до інноваційної діяльності
Рекомендації: 1. Відмітити ступінь прояву критерію педагогічної оцінки здатності до інноваційної діяльності. 2. З'єднати точки і побудувати графічний профіль. 3. Проаналізувати загальну оцінку та поведінку графіка на фрагментах «мотивація», «креативність», «професійні здібності». Зміщення графіка на показники 1—4 означає низький рівень готовності педагога до інноваційної діяльності; 5—7 означає середній рівень; 8—10 засвідчує високий рівень можливостей педагога щодо інноваційної діяльності. Стислий виклад системи роботи керівника закладу освіти з управління інноваційними процесами подано у таблиці (таблиця 7).
Таблиця Система управління інноваційною діяльністю освітнього закладу
Слід звернути увагу на те, що в ній відстежено не тільки етапи діяльності керівника, а й визначено основні об'єкти управлінського аналізу та відповідні управлінські дії і виконання. Не претендуючі на досконалість запропонованої системи управління інноваційними процесами в закладі освіти, все ж таки вважаємо, що вона дає змогу впорядкувати процес інноваційного пошуку педагогів, виявляти найбільш ефективні технології та дозволяє організувати роботу шкільної адміністрації з означеної проблеми. Російські вчені А. Г. Поршнєв, 3. П. Румянцева, Н. А. Соломатін порівняли основні характеристики стабільного та інноваційного процесів (таблиця 8, с. 84) та показали їх взаємодію (рис. 13, с. 84). Таблиця 8. Порівняльна характеристика стабільного та інноваційного процесів
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|