МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Формування мови. Мовні центри.Поняття про першу та другу сигнальні системи. Фізіологічні основи ВИСНОВОК до четвертого питання: Таким чином, у людини та вищих тварин в процесі індивідуального життя виникають якісно нові рефлекторні реакції, які І.П. Павлов назвав умовними рефлексами, вважаючи їх найбільш досконалою формою пристосування. ВНД забезпечує складні індивідуальні форми поведінки у мінливих умовах життя. Функціональною одиницею ВНД є умовний рефлекс. ВНД реалізується за рахунок домінуючого впливу кори на усі структури ЦНС, що розташовані нижче. Основними процесами, що динамічно змінюють один одного, є збудження та гальмування. Залежно від їх відношення, сили і локалізації будується керуючий вплив кори.
Перша і друга сигнальні системи
Сприйняття безпосередніх сигналів предметів і явищ навколишнього світу і сигналів з внутрішнього середовища організму, що приходять від зорових, слухових, тактильних та інших рецепторів, становить першу сигнальну систему, яка є в тварин і людини. Окремі елементи більш складної сигнальної системи починають з'являтися у громадських видів тварин (високоорганізованих ссавців і птахів), які використовують звуки (сигнальні коди) для попередження про небезпеку, про те, що дана територія зайнята і т.д. Але лише у людини в процесі трудової діяльності та соціального життя розвивається друга сигнальна система – словесна, в якій слово в якості умовного подразника, знака, який не має реального фізичного змісту, але є символом предметів і явищ матеріального світу, стає сильним стимулом. Ця система сигналізації полягає в сприйнятті слів – чутних, вимовних (вголос або про себе) і видимих (при читанні і письмі). Одне і те ж явище, предмет на різних мовах позначається словами, що мають різне звучання і написання, з цих словесних (вербальних) сигналів створюються абстрактні поняття. Мова – це прояв вищої нервової діяльності людини, яке направлено на відображення об'єктивної реальності. Центри мови займають кілька областей кори великих півкуль. У лівій півкулі в нижньої лобової звивини розташований моторний центр мовлення Брока, при його ураженні спостерігається втрата усного мовлення. Такі хворі розуміють мову, але самі говорити не можуть. Іншим центром мови є задня частина верхньої скроневої звивини – сенсорний центр мовлення Верніке. Поразка його порушує розуміння мови при збереженні достатньо біглої, хоча і дещо спотвореної спонтанної мови. Центр письма розташований в задній частині середньої лобової звивини, а центр читання – в кутової звивини тім'яної частки. Локалізація центрів мови в лівій половині мозку свідчить про те, що виникнення мови пов'язане з трудовою діяльністю людини: його більш відповідальна права рука інервується саме з лівої півкулі. В даний час вважається, що ліва півкуля у правців грає переважну роль в експресивній і імпресивній мові, в читанні, письмі, вербальній пам'яті і у вербальному мисленні. Права ж півкуля виступає провідним для немовних, наприклад, музичного слуху, зорово-просторової орієнтації, невербальної пам'яті, критичності. У лівій півкулі сконцентровані механізми абстрактного, а в правому – конкретного образного мислення Також було показано, що ліва півкуля більшою мірою орієнтована на прогнозування майбутніх станів, а права – на взаємодію з досвідом і з актуально протікають подіями. Здатність до мовлення, аналізу, деталізації, абстракції забезпечується лівою півкулею мозку. Вона працює послідовно, вибудовуючи ланцюжки, алгоритми, оперуючи з фактом, деталлю, символом, знаком, відповідає за абстрактно-логічний компонент у мисленні. Права півкуля здатна сприймати інформацію в цілому, працювати відразу на багатьох каналах і, в умовах браку інформації, відновлювати ціле по його частинах. З роботою правої півкулі прийнято співвідносити творчі можливості, інтуїцію, етику, здатність до адаптації. Права півкуля забезпечує сприйняття реальності в усій повноті різноманіття складності, в цілому з усіма його складовими елементами. Таким чином, логіка лівої півкулі без правого виявиться збитковою.
Читайте також:
|
||||||||
|