МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||
ШАРЛЬ ГУНО, ЖУЛЬ МАССНЕ Й ЛІРИЧНА ОПЕРАДо початку другої половини XIX в. твори, написані в жанрі "великої опери", втратили провідне положення на сцені французьких театрів. Публіці став цікавий внутрішній світ звичайної людини, а не перебільшено романтичні переживання виняткової особистості. У музиці підсилився вплив реалізму. На зміну драматичному пафосу й героїчній позі прийшли простота й щирість. Композитори прагнули виразити у своїх добутках почуття, які протягом життя випробовує майже кожна людина, - радість і сум, любов і ревнощі й т.п.
У французькому оперному мистецтві в другій половині XIX сторіччя сформувався новий жанр - лірична опера. Його основоположник - композитор Шарль Гуно ( 1818-1893). Він учився в Паризькій консерваторії, в 1839 р. по лучив Більшу Римську премію й на чотири роки виїхав в Італію (у цей же період він відвідав Відень і Німеччину). Ранні опери Гуно не мали успіху. Славу йому принесла опера "Фауст" (1859 р.), написана на сюжет першої частини однойменної трагедії Ґете. В основі твору німецького письменника лежить переказ про доктора Фаусті, що уклав договір з дияволом, щоб пізнати таємниці природи. У Ґете відношення Фауста й Маргарити тільки епізод на складному шляху героя, Маргарита - "іграшка", що Мефістофель дає Фаустові. Композитор зробив історію любові центральною подією опери. У Гуно Фауст усього лише герой-коханець, покликаний "закохувати" публіку високими нотами й гарними мелодіями. У партії Маргарити переважають ніжні й світлі фарби, хоча в моменти зіткнення з Мефістофелем (сцена в церкві, сцена побачення у в'язниці) з'являється драматизм. Самою виразною виявилася партія Мефістофеля; композиторові вдалося показати й руйнівну силу, і в той же час чарівність цього героя, що змушує інших персонажів підкорятися йому. Інша відома опера Гуно - "Ромео й Джульєтта" (1865 р.). Музика добутку залучає високим професіоналізмом і чисто французькою вишуканістю. Хоча по глибині вона непорівнянна з п'єсою Шекспіра. У Гуно вийшла не трагедія, а мелодрама із сумним кінцем. Опери Шарля Гуно дуже вплинули на формування композиторського стилю Жуля Массне ( 1842-1912) - іншого видатного представника жанру. Як і Гуно, Массне вчився в Паризькій консерваторії, потім стажувався в Італії.
Кращі опери Массне - "Манон" (1884 р.) і "Вертер" (1886 р.). Перша написана на сюжет роману французького письменника XVIII в. Антуана Франсуа Прево д'Екзіля "Історія кавалера Де Гріе й Манон Леско", друга - по романі Ґете "Страждання молодого Вертера". В обох літературних творах розповідається про трагічну любов. Автори ставлять дуже складну проблему взаємин чоловіка й жінки. Манон розривається між любов'ю до Де Гріе й спрагою багатства. Шарлотте, героїні Ґете, не потрібно тонке й складне почуття Вертера. Опери ж Массне не трагічні - це гарні історії, що завершуються смутно, і не більше того. Музика ефектна, витончена й ніжна. Вона дуже виграшна для співаків, тому що дозволяє показати голос і акторська майстерність. Найвідоміші сцени з опер - арія Де Гріе й романс Вертера "О, не буди мене". Композитор зумів створити яскраві картини життя Франції ("Манон") і провінційного німецького міста ("Вертер") XVIII сторіччя. Жуль Массне працював також у жанрі вокальної лірики. З пісень і романсів особливо популярна "Елегія". Є у творчій спадщині композитора три балети й декілька творів для симфонічного оркестру. СЕЗАР ФРАНК ( 1822-1890) Французький композитор Сезар Франк народився в Бельгії, учився спочатку в Л'єжській, потім у Паризькій консерваторії. Більшу частину життя Франк працював органістом у храмах Парижу (Ференц Аркуш уважав його кращим органістом із часів Баха), вів клас органа в консерваторії. Творчість композитора відрізняється романтичною образністю, емоційністю й у той же час класичною ясністю стилю.
Симфонія ре мінор (1888 р.) - один із кращих симфонічних добутків у французькій музиці після Берліоза. У ній розкривається драматизм життя людини, у якій тісно переплетені розпач, тривога, радість, захват. Цікаві "Симфонічні варіації" для фортепіано з оркестром (1885 р.) - своєрідний інструментальний одночастинний концерт. Основу композиції становлять варіації на дві теми - сумну й вольову, енергійну. У творчій спадщині Франка чимало фортепіанних п'єс. Більшу популярність одержав цикл "Прелюдія, хорал і фуга" (1884 р.). Це добуток, написаний у стилі Баха й пізнього Бетховена, - зразок піднесеної лірики композитора. Сезару Франку належать також твори для органа, камерно-інструментальні твори, опери. Серед них - популярна соната для скрипки й фортепіано (1886 р.).
Читайте також:
|
||||||||||||||
|