МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Хід лекціїЛітература ПЛАН Тема: Екологічні особливості галузевого використання природних ресурсів. Лекція № 7 СумДПУ ім. А.С. Макаренка Сбруєва Аліна Анатоліївна Навчальне видання
Методичні рекомендації щодо організації навчального процесу за спеціальністю 8.000005 «Педагогіка вищої школи»
Укладачі: Козлова Олена Григорівна, Лазарєв Микола Остапович,
СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2010 Свідоцтво ДК № 231 від 02.11.2000
Відповідальний за випуск М.М. Більченко Комп’ютерний набір Я.М. Горбуленко Верстка О.М. Гриневич Коректор С.В. Івашина
Здано до складання 3.11.2010. Підписано до друку 10.09.2003. Формат 60х84/16. Гарн. Times. Папір офсет. Друк. ризогр. Умовн. друк. арк. 2 . Обл. – вид. арк. 1,3. Тираж 100. Вид № 58
40002 м. Суми, вул. Роменська, 87. Зам.
Виготовлено на обладнанні СумДПУ ім. А.С. Макаренка. Зам. №
Мета:ознайомити студентів із поняттям «природні ресурси», екологічними проблемами в різних галузях народного господарства, перспективами використання нових видів енергії; розвити логічне мислення, здатність висловлювати власні думки; виховувати почуття свідомого громадянина України, почуття гармонії з природою. 1. Поняття ”природні ресурси” 2. Екологічні проблеми й шляхи їх вирішення в галузі енергетики, сільського і лісового господарства, промисловості. транспорту, військової справи, науки і культури. 3. Енергетичні ресурси та енергетичні проблеми. 4. Перспективи використання нових видів енергії і їх вплив на довкілля. 1. Білявський Г. О. Основи екології : Підручник. – К.: Либідь, 2004. -С. 176-253. 2. Заверуха Н.М., Серебряков В.В., Скиба Ю.А. Основи екології. Навчальний посібник.-К.: Каравела, 2006 - С. 91-102. 3. Герасимчук А. А., Палеха Ю. І. Екологія: Опорний курс лекцій: Навч. Посіб. – К.: Вид-во Європейського ун-ту фінансів, ін форм. Систем, менеджм. І бізнесу, 1999. – С. 24-28.
1. Поняття ”природні ресурси” Існує багато тлумачень поняття ”природні ресурси”. Довгий час серед екологів побутувало визначення, дане А.І. Воронцовим та Н.З.Харитоновим в їх спільній праці ”Охорона природи”, де вони зазначали, що природні ресурси – це ті різноманітні засоби існування людей, що вони знаходять в природі: – родючий грунт, який дає життя культурним рослинам; – вода, яку люди п'ють і використовують в різних цілях; – руда, ліс, кам'яне вугілля, нафта, які служать паливом і джерелом енергії; – дикі рослини і тварини, які можуть служити додатковим джерелом живлення; І далі : ”Природні ресурси - це природні тіла, які на даному етапі розвитку виробничих сил у достатній мірі вивчені і можуть бути використані для задоволення матеріальних потреб людського суспільства”. Нині існує кілька варіантів класифікації природних ресурсів. Корсак К. В. і Плахоткін С. В. вважають, що найбільш істотною є класифікація, згідно з якою природні ресурси включають: – біологічні (біотичні, як харчові продукти тваринного чи рослинного походження, та абіотичні-повітря, вода тощо); – енергетичні і мінеральні (традиційні і нетрадиційні джерела енергії і види палива, рудні та інші види сировини тощо); – кліматичні (температура, вологість) – життєвий простір (місце для проживання, праці і відпочинку); – генетичний фонд (заповідники та засоби збереження видової різноманітності довкілля як ресурсу для забезпечення рівноваги біосфери і виведення нових продуктивних сортів рослин і тварин. Окрім цього поділу, зазначають вчені, використовують також три парних поняття для іншої градації ресурсів: – вичерпні-невичерпні (космічні, кліматичні, водні ресурси); – відтворювані - не відтворювані; – замінні - незамінні; 2. Екологічні проблеми й шляхи їх вирішення в галузі енергетики, Читайте також:
|
||||||||
|