МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Етичні норми і сучасний міжнародний бізнесЕтична поведінка в бізнесі– це прихильність корпорації до коректної конкуренції, заснованої на відмовленні від монопольного положення й активного використання адміністративного ресурсу; неучасть у конфліктах, пов’язаних з позаекономічним переділом власності; відсутність агресивності при здійсненні стратегічного курсу; транспарентність. Етику бізнесу поділяють на дві області: макроетика - частина етики бізнесу, що розглядає специфіку моральних відносин між макросуб'єктами соціальної й економічної структури суспільства: корпораціями, державою і суспільством у цілому, так і його частинами; мікроетика – частина етики бізнесу, що досліджує специфіку моральних відносин усередині корпорації, між міжнародною корпорацією як суб'єктом моралі і її працівниками і власниками акцій. На макрорівні виділяють два рівні: горизонтальний і вертикальний. На горизонтальному рівні розглядаються моральні відносини між суб'єктами, що володіють однаковими характеристиками, а також між різними корпораціями. На вертикальному – моральні відносини між суб'єктами, що володіють різними характеристиками і властивостями. До цього рівня відносять зв'язки, що виникають між міжнародними корпораціями і державою, між корпораціями і суспільством у цілому, між корпораціями і навколишнім середовищем. Етичні проблеми в бізнесі виникають у зв'язку з розбіжністю стандартів моралі і переконань у різних державах світу при збіжності вищих моральних цінностей. Тому що основні моральні норми рознятися між собою через відмінності у віруваннях і судженнях, то виникають протилежні погляди, що у свою чергу спираються на єдині принципи і подібні стандарти. Основними постулатами високої ділової етики є наступні: · додержання нормам всесвітньої етики у виробничій і соціальній областях діяльності; · суворе дотримання законодавства країн базування; · сприяння гармонічному розвитку особистості й суспільства в цілому; · виконання зобов'язань перед споживачами продукції щодо їхньої безпеки і якості; · заперечення дискримінації в будь-яких її проявах; · інформування власників, колективу, місцевого співтовариства про результати функціонування корпорації; · захист інтересів всіх осіб, зв’язаних будь-яким чином з корпорацією; · попередження несумлінної конкуренції, корупції і хабарництва; · сприяння інноваціям у виробничій і соціальній сферах. ; · напрямок частини доходу від господарської діяльності на рішення соціально значущих задач; · рішення ділових проблем шляхом досягнення конструктивного консенсусу, підлеглого інтересам суспільства. У 80-і роки ХХ століття широке поширення одержали 3 головні напрямки в етиці бізнесу: · етика філантропії; · етика справедливості; · етика особистої відповідальності. Згідно етики філантропії благодійна діяльність у бізнесі обов'язкова, тому що будь-яке добро збільшує результати; Згідно етики справедливості відносини між співробітниками і державою, що приймає закордонну корпорацію на своїй території, повинні бути засновані на принципах справедливості і рівності. Відповідно до основних положень етики особистої відповідальності необхідно дотримувати права всіх осіб, прямо або побічно пов’язаних з бізнесом. Найбільш розповсюдженими порушеннями етичних норм бізнесу, що досить складно припинити в рамках діючого законодавства, є наступні: · промислове шпигунство; · маніпулювання інформацією; · переманювання кадрів; · випуск продукції низької якості; · несумлінна реклама; · завищення цін і картельні змови; · недостовірна інформація в звітності; · ухиляння від сплати податків у повному обсязі; · штучні обмеження ділової практики. Промислове шпигунство стає одним з найбільш розповсюджених способів одержання інформації про стратегічні і тактичні плани конкурентів, досягнення в області НДДКР, що багато в чому пов’язано з прискореним НДДКР розвитком спеціальних технічних засобів. Найчастіше використовується прослуховування телефонних розмов. Періодично порушення конфіденційності розмов виявляють приватні і державні фірми, штаб-квартири політичних партій, банків і фінансових компаній. Найважливішою проблемою є виявлення особистості, яка безпосередньо займається прослуховуванням. В останні роки статистикою фіксується істотний зріст обсягу продажів: для прослуховування апаратури, так і систем, що забезпечують безпеку інформації. У Великобританії продаж таких систем виросла за останні 10 років з 6 млн. до 70 млн. фунтів стерлінгів. За даними менеджмента фірми SIP Services Internatio nal (послуги по забезпеченню безпеки), у Великобританії щодня продається близько 200 пристроїв, що підслухують. Трохи рідше практикується впровадження в штат конкуруючої фірми своїх співробітників або підкуп фахівців з метою одержання необхідної інформації. Маніпулювання інформацією. Найбільш розповсюдженим методом є здійснення спеціальної дезінформації, спрямованої на дестабілізацію ситуації з продажами товарів конкурентів, падіння курсу акцій, зрив визначених фінансових або комерційно-виробничих угод, а також підрив репутації і престижу. Переманювання кадрів. Класичне порушення етики бізнесу, що має відпрацьовані технології. Процес складається з декількох компонентів: виявляються можливі претенденти на вакантні посади або на ті напрямки діяльності в компанії, яка функціонує недостатньо ефективно. На другому етапі здійснюється психологічна обробка претендентів, яким пропонують значні моральні і матеріальні стимули у випадку переходу на нове місце роботи. Випуск продукції низької якості або товарів, що вимагають постійного обслуговування. Споживача вводять в оману щодо якості продукції. Досить часто подібна ситуація виникає на лікарському ринку, коли виробники копій-дженериків, максимально наближають оформлення упакування й назву до оригіналу. У той самий час лікувальні характеристики цих виробів далекі від параметрів, закладених у виріб його розробниками. Недостовірна реклама використовується з метою більш успішного просування продукції на ринку. У рекламі використовуються твердження, що або не відповідають дійсності, або її прикрашають. Споживач вводиться в оману щодо властивостей товару або інших характеристик, що впливають на вибір. Законодавство багатьох країн передбачає відповідальність за недостовірну рекламу й інформацію. Під недостовірною розуміється реклама, у якій присутні не відповідні дійсності дані у відношенні офіційного визнання, одержання медалей, призів, дипломів і інших нагород, результатів досліджень і іспитів, а також використання термінів у найвищому ступені, у тому числі шляхом уживання слів "тільки", "кращий", "абсолютний", "єдиний" і подібних, якщо їх неможливо підтвердити документально. В останнє десятиліття в якості одного з найбільш розповсюдженого напрямку низькоетичної поведінки товаровиробника на ринку є завищені обсяги реклами, що викликають роздратування споживачів. Приховування фактів і невірна інформація в звітності та при проведенні перевірок. Порушення етики бізнесу, що у деяких випадках призводить до катастрофічних результатів, як для корпорації, так і для акціонерів. Скандали зі звітністю змушують державні органи посилювати вимоги до облікової інформації і збільшувати число перевірок. Картельні змови на ринках - одне з найбільш розповсюджених видів порушень правил ведення бізнесу. За порушення правил конкуренції європейське законодавство передбачає штрафи, максимальний розмір яких може досягати 10% річного обороту компанії. У 2002 р. антимонопольний комітет Євросоюзу оштрафував компанії на 1 млрд. євро. Штраф оплатила в 885 млн. євро група фармацевтичних компаній, визнаних винними в змові на ринку вітамінів. У лютому 2003 р. слідчі антимонопольних відомств Євросоюзу, США, Японії і Канади одночасно провели обшуки в офісах 14 найбільших світових хімічних корпорацій, що підозрюються у картельній змові на ринку виробів з полівінілхлориду (ПВХ). Хімкорпорації підозрювалися в змові з метою контролю за цінами й поділу ринку добавок, що використовувались при виробництві виробів із ПХВ. Для додання пластмасам необхідного кольору, твердості, температурних і хімічних характеристик, у процесі виробництва застосовуються добавки (аддітиви). Така технологія дає можливість маніпулювати цінами. Виробники можуть легко завищувати ціни, якщо змінять добавки й одержать продукт із новими властивостями [18]. Ухиляння від сплати податків у повному обсязі. Полягає у використанні найрізноманітніших способів скорочення оподатковуваної бази, а також використання пільг по сплаті податків. Відповідно до інформації агенства Blooberg, у 2001 році вісім із тридцяти провідних компаній, що входять до Dow Jones, заплатили податки по ставці менш 20% у відношенні до їх прибутку з профілюючої діяльності. У той самий час рядові американці платять 39,1% від реальних доходів. Серед основних способів заниження оподатковуваної бази найбільші міжнародні корпорації використовують: · кредити підрозділам на проведення досліджень (згідно законодавства багатьох країн вони не обкладаються податками); · виплата заробітної платні у виді опціонів (наприклад, компанія Microsoft, використовуючи дану схему, знизила оподатковувану базу в 2000-2002 рр. на 9,2 млрд. дол.); · переніс максимального числа підрозділів корпорації в офшорні зони (наприклад, концерн Enron розмістив близько 700 підрозділів на Кайманових островах). За рядом оцінок, розтошування підрозділів 23 корпорацій США в офшорних зонах щорічно завдає шкоди державному бюджетові в розмірі 4 млрд. дол. Штучні обмеження ділової практики включають угоди і домовленості, що встановлюють визначений рівень цін; угоди з поділу ринків або споживачів; введення обмежень щодо місця, часу, обсягів продажу товарів; колективні дії, пов’язані з виконанням домовленостей, які призводять до обмеження діяльності інших економічних агентів. Етичні норми в бізнесі в деяких випадках важко трактувати й тому складно давати однозначну оцінку поведінки міжнародних корпорацій. Особливо проблематично чітко визначити стандарти в областях, пов’язаних з охороною здоров'я, освітою і культурою. Організація «Лікарі без обмежень» координує багато років компанію за дешеві ліки для бідних, наполягаючи на значних знижках на ліки в найменш розвинутих державах світу. Найбільші фармацевтичні корпорації, що затрачають на розробку новітніх лік значні засоби, несуть істотні витрати, що в свою чергу скорочує розміри подальшого фінансування наукових досліджень. Крім того, практика знижок завдає шкоди механізму захисту інтелектуальної власності. Узимку 2003 р. швейцарська фармацевтична компанія Roche оголосила про зниження в кілька разів ціни на препарат проти ВІЛ- інфекції Viracept для реалізації в країнах Африки на південь від Сахари. Дотепер курс лікування препаратом (у день пацієнт потребує 9-10 табл.) у Західноафриканському Камеруну коштував 4125 дол. – на 40-50% дешевше, ніж у Франції або Швейцарії. Після зниження цін вартість курсу упаде до 800-900 дол. на рік. Roche була в числі фармакомпаній, що пообіцяли допомагати ВІЛ-інфікованим в Африці. Ціни на багато лік були знижені на 85-90%. Однак, за статистикою, у 2002 р. на всьому континенті доступ до дешевих препаратів в рамках показових проектів мали тільки 35 тис. чіл. – 0,01% від загального числ7а інфікованих африканців. Але представники організації «Лікарі без кордонів» назвали рішення Roche капітуляцією. Читайте також:
|
||||||||
|