МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Концепція соціальної відповідальності бізнесуСоціальна відповідальність бізнесу міжнародних корпорацій Міжнародні корпорації роблять істотнтий, а в деяких випадках вирішальний вплив на території і суспільства, у рамках яких вони реалізують економічну стратегію. На думку П.Друкера, менеджери повинні бути не тільки технократами, вони зобов'язані розуміти соціальне значення своєї діяльності. І чим крупніше бізнес, тим важливіше облік соціального фактора. «Вимога соціальної відповідальності є значною мірою платою за успіх». Подібної думки дотримують і Дж.Таррант: «корпорації повинні керуватися не тільки відповідно до набору прагматичних правил, але й у рамках філософських понять, що визначають роль організації в індустріальному суспільстві». Як відомо, у минулому сторіччі різко виріс розрив між бідним і багатим населенням. Як відзначає президент Центру європейських досліджень при Гарвардському університеті С.Хофман: «Можливо ми знаходимося в ситуації європейського національного капіталізму початку XIX століття до того, як держави почали його регулювати й казати, що навіть зтурбований прибутками капіталіст винний час від часу займатися своїми робітниками, аби забезпечити їм певний рівень соціального захисту, деякий мінімальний необхідний рівень заробітної платні. Нічого подібного в глобальному вимірі досі немає”. В останні десятиліття керівники найбільших ефективно функціонуючих бізнес-структур відзначають необхідність узгодження первинних і вторинних цілей здійснення виробничих і торговельних процесів. Первинність досягнення визначених розмірів прибутковості ніким не заперечується, але підкреслюється все зростаюче значення соціальних цінностей і пріоритетів, без яких неможливо створити ефективну систему управління персоналом. Під корпоративною соціальною відповідальністю розуміють добровільне прийняття обов'язків з дозволу соціальних проблем економічним агентом. Дані обов'язки організація не зобов'язана виконувати відповідно до законодавства держави-місця базування або відповідно до міжнародних договорів або угодами. Соціальна відповідальність знаходить свій прояв у: · здійсненні благодійних акцій; · розвитку соціальних програм усілякої спрямованості, призначених для задоволення потреб співробітників і місцевого співтовариства; · усуненні дискримінації за статею, національністю і расою; · додатковому інформуванні споживачів про якісні характеристики продукції, постачальників – про особливості технологічних процесів. Широкий резонанс серед покупців мають повідомлення виробників про допущені дефекти у вже реалізованих виробах, які пропонується замінити або швидко і якісно відремонтувати. Вищою формою прояву соціальної відповідальності бізнесу є реалізація на практиці концепції управління, що передбачає: · задоволення споживачів; · задоволення запитів і інтересів працівників корпорації; · охорону навколишнього середовища і дбайливе ставлення до відновлення ресурсів; · посильна участь у рішенні проблем безробіття і бідності; · сприяння розвиткові особистості; · визнання принципу «розумної достатності»; · забезпечення прибутковості й росту корпорації Тобто соціально відповідальний бізнес намагається розширити власну відповідальність і винести її за рамки, що визначаються законодавчою або місцевою владою. Поняття «соціальна відповідальність бізнесу» виникло в ХХ столітті як результат складного, а в деяких випадках драматичного розвитку взаємин між суспільством і бізнесом. Бурхливий розвиток галузей масового виробництва і збуту, широке впровадження в процеси управління ідей Тейлора та Форда, пов’язаних з ефективною організацією великого бізнесу, і посилення поділу суспільства на найманих робітників і власників, зростання класових протиріч призвело до виникнення і широкого поширення в ділових колах концепції «служіння». В основі концепції «служіння» стояв постулат про необхідність розширення цілей промислових структур і формуванні напрямків діяльності, не пов’язаних прямо і безпосередньо з одержанням прибутку. І хоча дана концепція не змогла розвитися в науково обґрунтовану і практично застосовану теорію в силу складного економічного становища багатьох виробників у тридцяті роки, вона заклала основи і стала прочином парадигми соціальної відповідальності бізнесу перед суспільством і наступними поколіннями. Перші теоретичні положення теорії соціальної відповідальності бізнесу розроблені в тридцяті-сорокові роки, а після Другої світової війни основні постулати стали активно використовуватися багатьма західними й американськими компаніями. Можливість прояву етичної поведінки з боку багатьох міжнародних корпорацій у другій половині ХХ століття викликана стабільністю розвитку світової економіки, використанням досягнень науково-технічного прогресу, значним освітнім рівнем населення, внеском релігії в досягнення суспільного консенсусу. Сучасний підхід до соціальної відповідальності бізнесу базується на роботі американського економіста Г.Боуена «Соціальна відповідальність бізнесмена», яка була опублікована в 1953 р. У своєму дослідженні Г.Боуен сформулював доктрину обов'язків бізнесмена, що ґрунтується на необхідності розвивати таку стратегію і приймати такі управлінські рішення, ще доцільними і бажаними з погляду цінностей і цілей розвитку суспільства. Ю.Ю.Петрунин і В.Д. Борисов у роботі «Етика бізнесу» відзначають, що «доцільно розглядати корпоративну соціальну відповідальність як свого роду міст між макро- і мікрорівнем прийняття етичних рішень». Тобто найважливішу роль у розвитку і підтримці корпоративної соціальної відповідальності відіграє держава, у свою чергу рішення виробників, що стосуються соціальних проблем, можуть і, у визначених випадках, повинні впливати на державну політику. Істотний вплив на формування соціальної відповідальності бізнесу має ООН. У структурі ООН департамент соціального розвитку і комісія соціального розвитку координує спеціальні заходи, спрямовані на розвиток людських ресурсів. Рішенням соціальних проблем і захистом прав трудящих займається Міжнародна організація праці.
Читайте також:
|
||||||||
|