Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ринкова ціна або ціна рівноваги

Рис. 3. Крива індивідуального попиту на продукт

Закон попиту та пропозиції. Механізм утворення ринкової (рівноважної) ціни.

Рис. 2. Вплив ціни та інших чинників на пропозицію

Пропозицію

 

 

 

Згідно із законом попиту, чим вища ціна на продукт, тим меншу його кількість купуватимуть споживачі. І навпаки, чим нижча ціна продукту, тим більшу його кількість купуватимуть.

 

 
 

 


 

 

 


 

Отже, закон попиту відображає обернену залежність між ціною продукту і величиною попиту на нього (рис. 3).

Між ціною та кількістю пропонованого продукту існує пряма, або позитивна, залежність. Якщо ціна зростає, відповідно збільшується й величина пропозиції; якщо ціна знижується, то зменшується величина пропозиції. Цю залежність називають законом пропозиції.

 
 

 

 


Ринкова ціна – це ціна, що встановлюється на ринку. Розрізняють ціни попиту, пропозиції та рівноваги. Ціна попиту – гранична максимальна ціна, за яку покупці ще згодні брати товар. Ціна пропозиції – гранична мінімальна ціна, за яку продавці ще готові пропонувати свій товар. Ціна рівноваги – це ціна, за якої розмір попиту дорівнює розміру пропозиції.

 

У конкурентній економіці завжди існує тенденція до встановлення рівноважних цін та кількості. В разі надлишку величини попиту виникає конкуренція між покупцями за дефіцитний продукт. Це дає змогу продавцям підвищувати ціни на нього, внаслідок чого величина пропозиції зростає, а величина попиту зменшується. Попит та пропозиція зрівноважуються і встановлюється ринкова ціна Р*. За надлишку величини пропозиції на ринку постає надмірна кількість продукції, яку не можна продати. Для збільшення продажу продукту знижують ціну, внаслідок чого величина пропозиції знижується, а величина попиту – зростає. Так триватиме доти, доки попит і пропозиція не зрівноважаться у точці Q*, де Qd = Qs, а ціна встановиться на рівні Р*.

Отже, надлишок величини попиту приведе до підвищення ціни, а надлишок величини пропозиції – до її зниження.

Запровадження максимальних цін, або їхньої стелі, передбачає контроль за високими цінами та доходами. Встановлення мінімальних цін спрямоване здебільшого на забезпечення певного рівня життя.

 


Читайте також:

  1. Аналіз загальної рівноваги
  2. Аналіз часткової рівноваги Крива виробничих можливостей
  3. Аналіз часткової та загальної рівноваги
  4. Аналіз часткової та загальної рівноваги
  5. Будь – які зміни популяції є результатом порушення рівноваги між її біотичним потенціалом та опором довкілля.
  6. Валовий внутрішній продукт — це сукупна ринкова вартість кінцевої продукції та послуг, що вироблені резиден­тами країни за рік.
  7. Взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага.
  8. Взаємодія попиту і пропозиції. Ринкова рівновага.
  9. Взаємодія попиту й пропозиції. Ринкова рівновага
  10. Взаємодія попиту та пропозиції. Ринкова рівновага
  11. Взаємодія попиту та пропозиції: ринкова рівновага.
  12. Вплив держави на встановлення ринкової рівноваги




Переглядів: 960

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вплив ціни на пропозицію Вплив нецінових чинників на | Поняття еластичності попиту та пропозиції.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.