МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||
Поняття еластичності попиту та пропозиції.Еластичність попиту та його види.
Цей показник характеризує ступінь реагування покупців на зміну ціни: Еластичність попиту = відсоток зміни величини попиту на продукт / відсоток зміни ціни продукту
Наприклад, коли ціна на квіти зростає на 1%, то покупці реагують на це дуже активно – зменшують купівлю квітів на 2%. У даному разі еластичність попиту на квіти визначається так: Ed = = -2
Еластичність попиту завжди має від’ємне значення. Знак мінус підкреслює обернену залежність між ціною і величиною попиту. Якщо Ed < 1, то попит на продукт нееластичний; якщо Ed > 1, то попит еластичний. Попит на хліб нееластичний. Еластичність попиту за ціною визначається низкою чинників: 1. Кількість і близькість товарів-замінників. Попит на продукт, який має добрі замінники, еластичніший, ніж попит на продукт без замінників (попит на цукор набагато еластичніший, ніж попит на сіль, бо сіль не можна замінити чимось іншим, тоді як цукор можна замінити медом, варенням тощо). Еластичність попиту на продукт підвищується, коли споживачі знають про існування його замінників, їхню якість та ціни. 2. Частка бюджету споживача, що витрачається на купівлю продукту. Попит на товари і послуги з високою вартістю еластичніший, бо їхня частка у доході споживача велика. Покупець може тижнями торгуватися за 1% зміни в ціні на будинок і водночас не реагувати на 100% зміни ціни на сірники. Попит на продукт з невисокою ціною мало залежить від зміни ціни на нього. 3. Потреба у товарі. Попит на товари першого вжитку нееластичний, попит на товари, що є предметами розкоші (наприклад, дорогоцінні парфуми), високоеластичний. Покупці чутливі до найменших змін у цінах на предмети розкоші. 4. Період часу, необхідний для пристосування до змін у цінах. З перебігом часу еластичність попиту зростає. Люди упродовж певного періоду звикають до зміни в ціні або ж знаходять нові замінники, нові способи використання продукту.
Еластичність пропозиції (ЕS) характеризує ступінь реагування продавців на зміну ціни: Еластичність пропозиції = відсоток зміни пропозиції продукту / відсоток зміни ціни продукту Наприклад, коли ціна на морозиво зросла на 1%, то продавці збільшили пропозицію морозива на 1,5%: ЕS = 1,5% / 1,0% = 1,5 Залежно від абсолютного значення коефіцієнта еластичності розрізняють еластичну й нееластичну пропозицію. Якщо ЕS > 1, пропозиція еластична, якщо ЕS < 1, пропозиція нееластична. На еластичність пропозиції за ціною впливають такі чинники: 1. Час. Коли ціна на продукт зростає, виробники хочуть продати якомога більше його одиниць. Для цього потрібно розширити виробництво, що вимагає певного часу. Отже, з перебігом часу еластичність пропозиції зростає. 2. Вартість розширення виробництва. Якщо фірма виробляє технологічна складний продукт, розширення його виробництва обійдеться дуже дорого. Тому навіть за значного підвищення ціни на цей продукт небагато фірм погодиться на збільшення його виробництва. Еластичність пропозиції такого продукту невисока. 3. Можливості й вартість зберігання продукту. Коли ціна на продукт знижується, перед фірмою постає дилема: продавати продукт за низькими цінами чи вилучити продукцію з ринку на склад. Рішення залежить від того, як довго може зберігатися цей продукт, яка вартість його складування. Якщо фірми мають гарні й недорогі склади і продукт можна довго зберігати, еластичність пропозиції підвищується. 4. Взаємозамінюваність ресурсів у виробництві. Якщо працю, землю чи капітал, що використовують як вихідні фактори, можна швидко перемістити з виробництва одного продукту на виробництво іншого, еластичність пропозиції такого продукту висока.
Читайте також:
|
||||||||||||||
|