МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лінійна структура управлінняУ лінійній структурі управління кожний підлеглий має лише одного керівника, від якого він отримує команди за всіма питаннями виробничої або іншо діяльності. Для загальноосвітньої школи властива лінійна структура управління (рис. 2)
Переваги лінійної структури: • чіткість і простота взаємовідносин; • оперативність підготовки та реалізації управлінських рішень; • відсутність паралелізму в роботі; • надійний контроль. Недоліки: • обмеження ініціативи виконавців; • значний обсяг інформації, яка передається від одного рівня до іншого; • керівник повинен бути універсальним спеціалістом, здатним виконувати багато функцій, які вимагають спеціальних знань. Функціональну структуруназивають традиційною, або класичною, тому що це перша структура, яка була вивчена і розроблена. Створення функціональної структури вимагає групування персоналу за завданнями, які вони виконують (рис. 3).
Рис. 3. Функціональна структура управління Переваги функціональної структури: • стимулює ділову та професійну спеціалізацію; • чіткість диференціації функцій окремих підрозділів, яка б виключала дублювання, паралелізм, збіг видів управлінської діяльності; • відповідність професійно-кваліфікаційних характеристик працівників завданням управління; • чутливість до нових явищ та здатність до оперативної перебудови. Недоліки: • підрозділи можуть бути більш зацікавленими в реалізації цілей та завдань своїх підрозділів, ніж спільних цілей усієї організації; • ланцюг команд від керівника до безпосереднього виконавця стає досить довгим; • ускладнюється координація управлінського впливу в результаті отримання виконавцями вказівок від кількох функціональних органів; • зменшується оперативність роботи органів управління. Щоб усунути недоліки лінійного та функціонального управління було розроблено лінійно-функціональну структуру управління Переваги лінійно-функціональної структури: • дозволяє організувати управління за лінійною схемою (керівник вищого рііня — керівник нижчого рівня — виконавець); • функціональні підрозділи надають методичну допомогу, готують інформація виконують різні управлінські завдання для відповідних лінійних керівників Недоліки: • синтез лінійного та функціонального управління може затягувати строки пі; готовки управлінських рішень; • інформаційне перевантаження керівників вищих рівнів управління; • захоплення функціональних ланок прямими вказівками та розпорядженнями збільшення їх кількості, що призводить до переобтяження виконавців. В умовах швидких змін добре зарекомендували себе дивізіональні структури.Дивізіональні організації структури розроблені в інтересах великих організа цій, для яких функціональні структури вже не є ефективними (рис. 5). Рис. 6. Адаптивна структура управління
Недоліками цієї структури є: • виникнення проблем через накладання вертикальних та горизонтальних повноважень, що руйнує принцип єдиноначальності; • зростання інформаційних зв'язків між працівниками підрозділів. Розробляються організаційні структури управління зверху донизу. Послідовність дій така. 1. Здійснюється розподіл організації по горизонталі на широкі блоки, які відповідають найважливішим напрямкам діяльності організації, стратегії. 2. Встановлюється співвідношення повноважень різних посад. При цьому керівництво встановлює мету команд, а якщо необхідно — здійснює подальший поділ на дрібніші організаційні підрозділи, щоб більш ефективно використовувати спеціалізацію та запобігти перевантаженню керівництва. 3. Визначаються посадові обов'язки як структурність певних завдань і функцій та доручається їх виконання конкретним особам. Оскільки організаційні структури визначаються планами, то суттєві зміни в планах потребують змін і в структурі. Вимоги зовнішнього середовища та ці, організації є такими факторами, від яких значною мірою залежить організації структура. Як приклад наведемо організаційні структури управління загальноосвітньої навчального закладу — ЗОШ № 100м. Харкова (рис. 7 на с35) та закладу нової типу — гімназії № 47 м. Харкова (рис. 8 на с36). Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|