Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лінійна структура управління

У лінійній структурі управління кожний підлеглий має лише одного керівника, від якого він отримує команди за всіма питаннями виробничої або іншо діяльності.

Для загальноосвітньої школи властива лінійна структура управління (рис. 2)

 

 

    Директор ) ШКОЛИ    
       
       
Заступник директора з початкового навчання     Заступник директора з навчально-виховної роботи
        г
Учителі     Учителі
               

Переваги лінійної структури:

• чіткість і простота взаємовідносин;

• оперативність підготовки та реалізації управлінських рішень;

• відсутність паралелізму в роботі;

• надійний контроль. Недоліки:

• обмеження ініціативи виконавців;

• значний обсяг інформації, яка передається від одного рівня до іншого;

• керівник повинен бути універсальним спеціалістом, здатним виконувати бага­то функцій, які вимагають спеціальних знань.

Функціональну структуруназивають традиційною, або класичною, тому що це перша структура, яка була вивчена і розроблена. Створення функціональної струк­тури вимагає групування персоналу за завданнями, які вони виконують (рис. 3).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Заступник директора з науково-методичної роботи  
   
               
               
  Кафедра     Кафедра  
                і г        
    Методичне об'єднання    
      F    
    Учителі 4------------  
  ------------------------г    
               
                           

Рис. 3. Функціональна структура управління

Переваги функціональної структури:

• стимулює ділову та професійну спеціалізацію;

• чіткість диференціації функцій окремих підрозділів, яка б виключала дублю­вання, паралелізм, збіг видів управлінської діяльності;

• відповідність професійно-кваліфікаційних характеристик працівників завдан­ням управління;

• чутливість до нових явищ та здатність до оперативної перебудови. Недоліки:

• підрозділи можуть бути більш зацікавленими в реалізації цілей та завдань своїх підрозділів, ніж спільних цілей усієї організації;

• ланцюг команд від керівника до безпосереднього виконавця стає досить довгим;

• ускладнюється координація управлінського впливу в результаті отримання ви­конавцями вказівок від кількох функціональних органів;

• зменшується оперативність роботи органів управління.

Щоб усунути недоліки лінійного та функціонального управління було розроблено лінійно-функціональну структуру управління

Переваги лінійно-функціональної структури:

• дозволяє організувати управління за лінійною схемою (керівник вищого рііня — керівник нижчого рівня — виконавець);

• функціональні підрозділи надають методичну допомогу, готують інформація виконують різні управлінські завдання для відповідних лінійних керівників Недоліки:

• синтез лінійного та функціонального управління може затягувати строки пі; готовки управлінських рішень;

• інформаційне перевантаження керівників вищих рівнів управління;

• захоплення функціональних ланок прямими вказівками та розпорядженнями збільшення їх кількості, що призводить до переобтяження виконавців.

В умовах швидких змін добре зарекомендували себе дивізіональні структури.Дивізіональні організації структури розроблені в інтересах великих організа цій, для яких функціональні структури вже не є ефективними (рис. 5).

Рис. 6. Адаптивна структура управління

 

Недоліками цієї структури є:

• виникнення проблем через накладання вертикальних та горизонтальних пов­новажень, що руйнує принцип єдиноначальності;

• зростання інформаційних зв'язків між працівниками підрозділів. Розробляються організаційні структури управління зверху донизу. Послідов­ність дій така.

1. Здійснюється розподіл організації по горизонталі на широкі блоки, які від­повідають найважливішим напрямкам діяльності організації, стратегії.

2. Встановлюється співвідношення повноважень різних посад. При цьому керів­ництво встановлює мету команд, а якщо необхідно — здійснює подальший поділ на дрібніші організаційні підрозділи, щоб більш ефективно використовувати спе­ціалізацію та запобігти перевантаженню керівництва.

3. Визначаються посадові обов'язки як структурність певних завдань і функ­цій та доручається їх виконання конкретним особам.

Оскільки організаційні структури визначаються планами, то суттєві зміни в планах потребують змін і в структурі. Вимоги зовнішнього середовища та ці, організації є такими факторами, від яких значною мірою залежить організації структура.

Як приклад наведемо організаційні структури управління загальноосвітньої навчального закладу — ЗОШ № 100м. Харкова (рис. 7 на с35) та закладу нової типу — гімназії № 47 м. Харкова (рис. 8 на с36).


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. Oracle Управління преміальними
  6. VІ. План та організаційна структура заняття
  7. А. Видання прав актів управління
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  10. Адаптивні організаційні структури управління.
  11. Адміністративне право і державне управління.
  12. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.




Переглядів: 2168

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Компоненти організаційної структури | Організаційно-педагогічні методи управлінської діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.