Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психологічні моделі сприйняття рекламних текстів

Без знань, психологічних закономірностей сприйняття реклами дизайнер не може обійтись і тому, ви повинні ознайомитися принаймні з основними:

1. Для реклами товарів індивідуальному споживачеві досить двох-трьох аргументів.
2. У три рази краще запам'ятовуються заголовки рекламних текстів, що містять менше шести слів.
3. Шрифтове оформлення повинно відповідати рекламованого товару (шрифт реклами білизни, природно, повинен відрізнятися від шрифту реклами електронної техніки).
4. Шрифт з вензелями або готичний переважніше для реклами антикваріату, товарів історичної та художньої цінності.
5. Рекламне оголошення на кольоровий папері (жовтий, оранжевий фон) більш ефективно впливає на глядача.
6. Слід підібрати оптимальне поєднання кольорів фону та шрифту. Чорні букви на білому тлі - аж ніяк не кращий варіант. Непогано виглядають зелені на білому, червоні на білому.
7. Текст в еліпсі сприймається прихильніше, ніж у квадраті або крузі.
8. Відрізний купон краще виділити пунктирною лінією або перфорацією. Такі купони вирізують набагато частіше, ніж виділені суцільною лінією.
9. Європейці читають зліва направо, тому права сторона запам'ятовується краще (там зупиняється погляд). Верхня частина сторінки, у свою чергу, читається з великою увагою.
10. Реклама об'ємом на сторінку сприймається краще, ніж реклама в півсторінки.
11. Рухома реклама ефективніше статичною.
12. Споживач, розглядаючи рекламу, здатний разом утримати в полі зору не більше п'яти-шести слів, за умови, що вони логічно взаємопов'язані.
13. Рядок газетного або журнального оголошення повинна бути не довше восьми сантиметрів.
14. Початок і кінець рекламного тексту сприймається краще, ніж середина.
15. Повторення - найбільш ефективний засіб впливу реклами (чотири-сім повторів).
16. Уникайте негативних асоціацій (образ валізи, вцілілого після краху літака, аж ніяк не стимулює покупку валіз).

 


Художньо-образна виразність шрифтів
Образність шрифтових форм,яка представляється має різні варіанти.
В одному випадку прочитати шрифтову інформацію дуже важко, тому що вона подається в задекорованій формі Однак замість нормативної інформації глядач отримує образну, що міститься в декоративній графіці шрифту.
Художньо-декоративний варіант шрифтової графіки включає наявність не тільки

       
   
 

 

 

художніх якостей, а й асоціативних. Як правило, шрифтоа графіка має одне смислове значення, але воно може забарвлюватися
новими відтінками, посилюючись графічними засобами.

 
 

 

Комунікативний і шрифтової дизайн напередодні третього тисячоліття.

«Сьогодні типографіка оточує нас - у вивісках, архітектурі, в книгах і журналах, і в телебаченні Коротше, ми зустрічаємо типографіку всюди, де б і коли б ні виникала потреба в графічній передачі ідей та інформації. "
Цю ситуацію можна порівняти з описом у фантастичному оповіданні, в якому герой потрапляв у якесь середовище, де люди жили, харчувалися, і взагалі існували завдяки отриманню та обміну спеціальними частками - інфор. Це дуже нагадує наш час тотальної комп'ютеризації, де завдяки байтам інформації, з шаленою швидкістю передається по локальних, глобальних і іншим мережам, забезпечується життєдіяльність підприємств, організацій, у тому числі і життєво важливих державних служб, а отже, і наша.
Ми поглинаємо величезну кількість інформації через телебачення, підключений до мережі комп'ютер, друковану продукцію, тобто газети, журнали, книги, та й просто перебуваючи на вулиці, споглядаючи вивіски, рекламу, покажчики. Все це у своїй цілісності і сукупності зараз, як правило, називається типографікою.

Ще в 1929 році лідер руху типографического відновлення Стенлі Морісон дав типографіці наступне визначення: «... мистецтво належного розташування складального матеріалу по конкретному призначенню». Під набірним матеріалом мається на увазі насамперед шрифт. Він - основа інформації. Найчастіше шрифт набуває найхимерніші форми, залежно від середовища, в якому знаходиться. Завдяки цим шрифтовим перерождениям ми отримуємо можливість, орієнтуючись на найрізноманітніший зовнішній вигляд знаків, визначитися в море пропонованої нам інформації, вибрати необхідне і відсіяти другорядне.Звичайно ж, це залежить більшою мірою не від шрифтового дизайнера, який створив шрифт, а від дизайнера, що застосував його за призначенням.
Потрібно сказати, що причини інформаційного буму накопичувалися поступово. Завдяки бурхливому розвитку технологій інформація наростає лавиноподібно, в геометричній прогресії.
Починаючи з революції електронно-обчислювальних технологій 60-х років, людство перейшло в нову стадію розвитку інформаційних технологій і систем комунікації. У цей період виникли й перші шрифти для електронних пристроїв, наприклад, OCR (шрифт систем оптичного розпізнавання) і багато інших, перекладені згодом в цифрову форму і активно використовуються в авангардному дизайні останнього часу. Ці шрифти також послужили основою для експериментів у створенні акцидентної шрифтів останнього десятиліття. Подібними проектами займаються такі команди лідерів альтернативної типографіки, часом переходять вже в розряд класиків, як Emigre, T-26, P-22, House, LettError, дизайнери Невілл Броуді, Баррі Дек, Джонатан Барнбрук та ін Цікаво, що один з перших шрифтів , що принесли популярність Emigre, був спроектований в 1984 р. для першого персонального комп'ютера Apple Macintosh (іл.1-7).
З середини 70-х, з появою електронних систем моделювання, створення графічних, в тому числі і об'ємно (3-D) зображень, електронної верстки друкованих видань, мереж обміну електронною інформацією, стало остаточно ясно, що настала нова інформаційна ера. Першу високопрофесійну програму цифрового проектування шрифтів - Ikarus () - Петер Карів з фірми URW винайшов у 1975 р. Трохи пізніше виникають електронні системи проектування шрифтів фірм Bitstream, Agfa і ін У цей же час Дональд Кнут з університету Стенфорд створив програму Metafont, що дозволяє робити всілякі трансформації знаків. Дана система була заснована на пір'яний принципі, причому можна було регліровать товщину штриха, який базувався на скелетної формі, подібній рукописному дукту.Подібні експерименти проводилися Чаком Бігелоу і Кріс Хомс в рамках програм Каліфорнійського університету. У 80-і роки Карів удосконалив Ikarus, реалізувавши можливість інтерполяції форм. Маючи базові накреслення шрифту, можна було отримати проміжні варіанти. Це дозволяло легко отримувати нові зображення, що відрізняються по насиченості, пропорціям, міняючи за цими параметрами і окремі елементи знаків, наприклад, зарубки. Це значно спрощувало процес проектування, хоча і не виключало правку отриманих накреслень, ступінь якої залежала від форми шрифту. Треба сказати, що зверхрозвиток по накресленням гарнітури (полігарнітури) робилися ще з середини 50-х років. У 1954-57 р. Адріан Фрутігер створює один з перших неогротесків, - Univers, 21 накреслення якого побудовано за придуманою ним системі Якраз подібні системи і підготували ідейну платформу для апроксимації форми букв методами фотонабору, і згодом - електронними системами проектування. Практично відразу ж з'явилися ідеї створення супергарнітур, об'єднуючих кілька гарнітур, наприклад, гротесків, антикв, брускових шрифтів, що мають одну графічну основу, пропорційні і інші морфологічні характеристики
Стів Джобс і Возняк Ден в 1976 р. винаходять перший персональний комп'ютер. З цього моменту багато характеризують наш час як епоху персонального комп'ютера.
У зв'язку з бурхливим розвитком рекламного бізнесу і сфери споживання виникла потреба у великій кількості різноманітних за формою і області застосування шрифтів.Це співпало з черговою технологічною революцією, комп'ютерним бумом.Існує навіть думка, що саме поява персонального комп'ютера привело до краху і перебудови радянської економічної системи. Сталася корінна зміна технологій, як додрукарських, видавничих процесів, так і виробництва набірних шрифтів.

У 1985 році Джон Уорнок і Чарльз Гешко винаходять універсальну мову опису для вивідних електронних пристроїв, що став поліграфічним стандартом - PostScript. В цей же час фірма Apple вводить поняття Desktop Publishing-настільних видавничих систем на базі власних комп'ютерів Macintosh, з можливістю висновку передбачуваного результату на PostScript-принтер. Незабаром, в 1988 р., фірма Adobe розробляє технологію Display PostScript, що дозволила наочно, в графічному середовищі, відразу ж бачити створюваний продукт.
1989-90 р. IBM, Microsoft і Apple випустили новий шрифтової формат TrueType. На відміну від PS (PostScript), особливо його різновиду Type 1, він був відкритим, тобто доступним будь-яким виробникам, без необхідності купувати ліцензію на використання технології для його виготовлення. Крім того, TrueType підтримував систему Unicode, що містить кодову таблицю знаків для набору на великій кількості мов. Замість стандартної кодіровочний таблиці, що включає в себе 256 знаків, шрифт Unicode містить таблицю, здатну мати 1000 і більше знаків. Тобто, перемикаючи клавіатурну розкладку для застосування різних мов, ми маємо можливість брати знаки з одного файлу для набору російською, німецькою, грузинською, грецькою та інших мовах. Це призвело до більш легкої реалізації проектів зверхшрифтів, коли в єдиному графічному стилі проектуються знаки всіх основних мов світу.

Як розвиток ідеї багатомовного шрифту, виникла система OpenType, заснована на тих же принципах, але здатна бути реалізованої як у форматі TrueType, так і PostScript. У 1997 р. Adobe і Microsoft оголосили OpenType відкритим і опублікували документацію нового шрифтового формату.Головні переваги OpenType полягали в багатомовної підтримки і платформ.Це означає можливість використовувати набраний на якомусь мові текст на принципово різних за внутрішньою структурою комп'ютерних системах, наприклад Macintosh, PC, Unix. Apple заявила про підтримку формату, починаючи з MacOC 9. Перший подібний проект, замовлений фірмою Microsoft відомому шрифтовому дизайнеру Джону Хадсону, називався Сільвайн (Sylfaen). Його кирилична версія була премійована на міжнародному шрифтовому конкурсі «Кирилиця'99»). Крім усього іншого, є можливість використання альтернативних варіантів шрифту, тобто капітелі, мінускульним цифр, додаткових лігатур, знаків з розчерками і т.д.Замість створення додаткового комплекту, відповідного стандартного 256-знакового кодування, можна просто доповнити існуючу таблицю. Особливо це важливо для багатьох писемностей, що мають велику кількість знаків чи необхідність застосування альтернативних букв, як, наприклад, в арабській.
Розвиток цифрових, комп'ютерних технологій, досконалість способів друку підготувало виникнення не тільки зверхрозвитихх по накресленням гарнітур, але і технологій інтерполяції форми на льоту, в момент підготовки видання.Фірми Adobe і Apple випустили шрифтові формати MM (MultipleMaster) і GX.Перший являє собою розвиток формату PostScript, другий - TrueType. Ідея полягає в тому, що в шрифтовий файл вшиті кілька базових накреслень.Завдяки цьому, користуючись спеціальним модулем, в програмах, що працюють зі шрифтом, можна було отримувати інтерпольовані накреслення найтонших градацій за жирністю, шириною або за величиною зарубок. На жаль, як з за відносної складності застосування, так і складності виготовлення ці проекти не отримали широкого застосування. GX як шрифтової формат припинив своє застосування, ММ і зараз активно пропагується фірмою Adobe. А провідні шрифтові дизайнери фірми - Керол Твомблі і Роберт Слімбах зробили декілька шрифтів безпосередньо для застосування в цьому шрифтовому форматі. Шрифти Lithos, Adobe Garamond, Myriad, Adobe Jenson та інші стали зразком симбіозу новітніх технологій і високого художнього рівня в проектуванні шрифту Наш час - час еклектики, змішання самих різних історичних стилів з чистими ідеями в галузі форми (форма заради форми), при цьому використання можливостей новітніх технологій. Яскравий приклад цього - шрифти вже згадуваних тут фірм, що спеціалізуються на шрифтах для авангардних видань. У нас також цілий ряд дизайнерів спеціалізується на подібних проектах. Це Юрій та Іларіон Гордон, Валерій Голиженков, Олександр Тарбеев, Тагір Сафаєв та інші Різноманітність і плюралізм у виборі форми для шрифтових експериментів викликані і різноманіттям інформаційних засобів, де необхідно його застосовувати. Це шрифти, які цілеспрямовано робляться для застосування на телебаченні, на екрані монітора, у зовнішній рекламі, у найрізноманітнішої друкованої продукції та багато інших. Метью Картер - один з провідних дизайнерів шрифта сучасності - спроектував шрифти для застосування в графічних середовищах комп'ютерів на замовлення фірми Microsoft. Це шрифти Вердана (Verdana), Георгій (Georgia), тахом (Tahoma). Кириличні версії перших двох були удостоєні дипломів на конкурсі «Кирилиця'99». На сьогоднішній день це одні з кращих кириличних шрифтів, спроектованих західним дизайнером. Технологічні особливості вже готового шрифта полягали в наступному. Вже готові малюнки шрифтів були відтворені на моніторі з низьким дозволом, потім контур малюнка коректувався, погодившись з розташуванням пікселів екрану. В результаті вийшов добре читається на моніторі шрифт, що зберіг, наскільки це було можливо, гідності малюнка
Озираючись на те, що що відбувається в світі сучасної типографіки, звернемося до думки класика. Відомий видавець, теоретик і творець набірних шрифтів, Конрад Фрідріх Бауер, у своїй статті «Про писемності майбутнього» висловлюється на ці теми так: «... Чи зможе людський консерватизм протистояти натиску вдосконалюється техніки в такій сфері, як писемність? Ставлячи це питання, ми можемо, мабуть, згадати, що згідно з висновками Карла Густава Юнга душу сучасної людини формує не тільки його сьогохвилинне оточення, але і досвід тисячоліть. Фінікійської-грецькі римські букви і індійсько-арабські цифри стали по волі долі елементом нашого повсякденного буття, буття європейців. І я вважаю, що ми поступимо правильно, якщо збережемо ці знаки і в майбутньому - з любов'ю і старанністю ... »

 

 


Читайте також:

  1. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  2. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  3. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  4. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.
  5. Аналітичний підбір математичної моделі.
  6. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  7. Анотування і реферування наукових текстів
  8. Базові (головні, стратегічні) психологічні проблеми управління.
  9. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  10. Біологічні і психологічні теорії.
  11. Вибір підходу до процесу соціальної роботи зале­жить від теоретичної моделі, якої дотримуються соці­альні працівники, обраної стратегії втручання і методу соціальної роботи.
  12. Види світогляду: міфологічний, релігійний та філософський (натуралістична, об’єктивно-ідеалістична, субєктивно-ідеалістичні і матеріалістичні моделі).




Переглядів: 1334

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІГ мініатюри – піктограми, іконки, вказівники | Порядок визначення доходів та їх склад

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.037 сек.