Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 7. Управлінський контроль.

Тема 6. Мотивація.

Зміст лекції.

1. Визначення і елементи мотивації.

2. Методи і способи мотивації.

3. Характеристика і види змістовних теорій мотивації.

4. Характеристика і види процесуальних теорій мотивації.

 

1. Мотивація– процес спонукання кожного співробітника і всіх членів його колективу до активної діяльності для задоволення своїх потреб і для досягнення мети організації.

Потреби

 

 

Винагороди

· зовнішні винагороди пропонуються працівникові організацією за виконання службових обов'язків:

 

 

· внутрішні винагороди надає сам процес виконання роботи:

 

 

Мотив

 

 

Мотивування

 

2.Методи мотивації:

 

Способи мотивації:

 

Стадії процесу мотивації:

  1. Виникнення фізіологічних, психологічних, соціальних потреб.
  2. Пошук шляхів усунення потреби: задовольнити, заглушити, не зауважувати.
  3. Визначення мети дії – що зробити, чого домогтися, що одержати для того, щоб усунути потребу.
  4. Здійснення дії.
  5. Одержання винагороди за здійснення дії, тобто отримання об'єкту, який може усунути потребу.
  6. Усунення потреби.

 

3. Змістовні теорії мотивації –

 

Теорія мотивації А. Маслоу – «Ієрархія потреб», де об'єктом психології є поведінка особи, в основі якої лежать послідовно п'ять рівнів потреб:

 

 

Теорія Д. МакКлеланда «Мотивація трьох потреб» наголошує на потребах вищих рівнів:

 

 

«Двохфакторна теорія мотивації» Ф. Герцбергаз'явилася у зв'язку зі зростаючою необхідністю з'ясувати вплив матеріальних і нематеріальних факторів на мотивацію особи: перша група зв'язана із самовираженням, її внутрішніми потребами, із навколишнім середовищем; друга група – із характером і сутністю самої роботи.

Двохфакторна модель, що показує задоволеність роботою.

1 група «Фактори» 2 група «Мотиватори»
   
   
   
   
   

 

4. Процесуальні теорії –

 

«Теорія сподівання» В. Врума зосереджується на трьох взаємозалежностях:

 

«Теорія справедливості» С. Адамс зосереджується на суб’єктивній оцінці осіб про співвідношення отриманої ними винагороди за виконання роботи до зусиль пов’язаних із її виконанням і порівнюють співвідношення з тим, що отримали інші робітники. За результатами порівняння виникає відчуття справедливості або несправедливості. Вважаючи несправедливою оцінку своєї праці, особа втрачає мотивацію до активних дій, тому існують можливі реакції на стан нерівності:

 

 

«Комплексна теорія мотивації» Л. Портера і Е. Лоулера – сполучення елементів «Теорії сподівання» і «Теорії справедливості», яка побудована на п'яти перемінних:

 

Зміст лекції.

1. Зміст, визначення і необхідність контролю.

2. Характеристика видів контролю.

3. Процес контролювання.

 

1. Контроль – процес забезпечення досягнення організацією своїх цілей.

Мета контролю

 

Об'єкт контролю

 

Суб'єкт контролю

 

Предмет контролю

 

Вимоги до контролю:

 

Характеристика ефективного контролю:

 

 

2. За призначенням:

· лінійний контроль –

 

· функціональний контроль –

 

· операційний контроль –

 

За часом проведення:

  • попередній контроль –
  • поточний контроль –
  • заключний контроль –

За простором:

  • летучий контроль –

 

  • стаціонарний контроль –

 

За якісними характеристиками:

  • одиничний контроль –

 

  • множиний (багатомірний) контроль –

 

3. Процес контролювання – діяльність об'єднаних у визначену структуру об'єктів контролю, спрямована на гарантію досягнення поставлених цілей керування. При здійсненні процесу контролю оцінок у залежності від цілі і виду контролю враховується:

· зовнішнє середовище –

 

· внутрішнє середовище –

 

 

· середовище непрямого впливу –

 

 

Етапи процесу контролю:

  1. Встановлення бажаного результату – конкретизація і перетворення мети на норми функціонування.
  2. Вимірювання фактичного результату виконання – зіставлення фактичної величини з еталоном.
  3. Оцінка результатів виконання і вироблення альтернативних рішень для застосування корегуючих дій.
  4. Корегуючи дії: ліквідація причин відхилення, пошуки кращого способу пристосування до зовнішніх умов, перегляд стандартів.

 


Читайте також:

  1. Відкритий і прихований контроль.
  2. Етап. Моніторинг, спостереження та контроль.
  3. Маркетинговий контроль.
  4. Об'єктивна необхідність поділу бухгалтерського обліку на фінансовий та управлінський
  5. Основна відповідальність за запобігання та виявлення шахрайства покладається на найвищий управлінський та управлінський персонал підприємства.
  6. Принципи демократіїє надзвичайно важливим питанням для суспільного поступу. Серед них — влада більшості, плюралізм, рівність, поділ влади, виборність, гласність, контроль.
  7. Система організаційно-технічних заходів i засобів щодо попередження електротравм. Нагляд та контроль.
  8. Тема 3. Управління фінансами і фінансовий контроль.
  9. Тема 8. Управлінський контроль
  10. Управлінський облік в інформаційній системі підприємства
  11. Управлінський облік як вихідний елемент системи контролінгу і його завдання




Переглядів: 589

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 5. Організація як функція керування. | Тема 8. Лідерство.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.024 сек.