Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Потенційно небезпечні об’єкти України

ВСТУП

Аналіз стану техногенної безпеки в Україні свідчить про зношеність основних виробничих фондів на об'єктах економіки та господарювання, більшість з яких працює на критичній межі технологічної безпеки.

В Україні функціонують 22 563 потенційно небезпечних об'єкти, аварії на 955 із яких можуть призвести до виникнення надзвичайної ситуації державного або регіонального рівня, а також 1093 хімічно-небезпечних об'єкти, які необхідно облаштувати автоматизованими системами раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення у разі їх виникнення.

Найбільшу небезпеку для населення та навколишнього природного середовища становить незадовільний стан гідротехнічних споруд, хвостосховищ і шламонакопичувачів, що містять відходи виробництва.

(слайд 4)

Актуальними є проблеми:

- незадовільного технічного стану та значної зношеності основних фондів водопровідно-каналізаційного господарства,

(слайд 5)

зокрема: незадовільного стану каналізаційних очисних споруд, які не в змозі забезпечити належної очистки стічних вод та утилізації утворених осадів, що загрожує забрудненням навколишнього природного середовища, зокрема водних об'єктів, які у свою чергу негативно впливають на якість питної води, що подається населенню;

- відсутності у багатьох населених пунктах необхідних виробничих потужностей для очищення до нормативних вимог питної води та стічних вод, пов'язані з наданням послуг щодо централізованого водопостачання за графіками.

Однією з найактуальніших проблем в Україні є знешкодження непридатних до застосування та заборонених для використання засобів захисту рослин, що складають особливу групу високотоксичних речовин.

(слайд 6)

У країні залишається не вирішеним питання очищення території від вибухонебезпечних предметів, у тому числі від таких, що залишилися із часів Другої світової війни.

(слайд 7)

Вплив шкідливої дії вод спостерігається на 27 відсотках території держави (165 тис.кв.км), де проживає майже третина населення.

(слайд 8)

Найбільше від повеней та паводків потерпає населення гірських та передгірських районів Карпат, де площа половини освоєних схилів піддається впливу зсувних процесів. На 70 відсотках гірських водозборів у Закарпатській, Івано-Франківській, Львівській та Чернівецькій областях розвиваються селеві явища. Відсутність сучасного цілісного комплексу захисних заходів від небезпечних геологічних, гідрогеологічних, гідрометеорологічних явищ та лісових пожеж призводять до щорічних значних збитків в аграрному, промисловому та соціальному секторах економіки, погіршення екологічного стану навколишнього природного середовища.

На сьогодні лісопатологічна ситуація в лісах України продовжує бути напруженою, особливо у центральних та південних регіонах, і вимагає постійної уваги та оперативних дій щодо недопущення масового ураження насаджень шкідниками та хворобами лісу.

Моніторинг і прогнозування надзвичайних ситуацій здійснюються на рівні регіональних, галузевих або інших самостійних підсистем, не об'єднаних у єдиний інформаційно-аналітичний комплекс. Загальнодержавну систему моніторингу джерел надзвичайних ситуацій та їх прогнозування у державі не створено.

Системи централізованого оповіщення населення усіх рівнів не відповідають сучасним вимогам.

(слайд 9)

Відповідна апаратура, яка введена в експлуатацію у 80-х роках минулого століття, вичерпала свій ресурс і морально застаріла. Унаслідок згортання мережі проводового радіомовлення (з 16,6 млн. основних радіоточок у 1991 році до 3,3 млн. - у 2011 році) значно зменшилися можливості оповіщення.

У країні не створено систему екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером "112".

(слайд 10)

Значної шкоди населенню, навколишньому природному середовищу та об'єктам господарства завдають пожежі.

(слайд 11)

Особливою проблемою залишається ситуація із забезпеченням пожежної безпеки у сільській місцевості, де виникає більше третини загальної кількості пожеж, а їх гасіння ускладнюється значною віддаленістю підрозділів, що забезпечують державну пожежну охорону та низьким рівнем технічної оснащеності протипожежних формувань сільськогосподарських об'єктів.

За останні чотири роки кількість підрозділів, які забезпечують місцеву пожежну охорону, що несуть цілодобове чергування у сільській місцевості, зменшилася на 29 відсотків. На балансі зазначених підрозділів перебуває 1069 одиниць пожежної техніки, яка на 98 відсотків вичерпала свій ресурс.

Рівень забезпечення протипожежною технікою та обладнанням установ природно- заповідного фонду Міністерства екології та природних ресурсів становить лише 17 відсотків від потреби, а наявне обладнання є морально та фізично застарілим, що не дає змоги забезпечити належний протипожежний стан території площею близько 300 тис. гектарів.

Потребує розв'язання також проблема забезпечення протипожежного захисту будинків підвищеної поверховості та висотних будинків. Упродовж тривалого часу не виконуються заходи щодо відновлення працездатності автоматичних систем протипожежного захисту і димовидалення у таких будинках. Понад 37 відсотків пожежних кранів систем внутрішнього протипожежного водопостачання будинків підвищеної поверховості та висотних будинків не укомплектовані необхідним протипожежним інвентарем.

Пожежно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, що забезпечують державну пожежну охорону та обслуговують висотні будинки, не у повному обсязі оснащені спеціальними пожежними автомобілями, які дають змогу виконувати пожежно-рятувальні роботи в таких будинках, 403 населених пункти не забезпечені нормативною кількістю спеціальних пожежних автомобілів, а у 354 населених пунктах такі автомобілі відсутні.

Унаслідок відсутності фінансування заходів, спрямованих на підвищення рівня протипожежного захисту об'єктів та населених пунктів, пожежно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту на 27 відсотків недоукомплектовані спеціальними пожежними автомобілями, а понад 60 відсотків наявної пожежної техніки вичерпали свій ресурс і за термінами використання підлягають списанню.

На даний час діючі енергоблоки атомних електростанцій України відпрацювали у середньому 65,8 відсотка терміну експлуатації, передбаченого вихідними проектами.

(слайд 12)

Подальша експлуатація наявних систем протипожежного захисту енергоблоків атомних електростанцій не може гарантувати їх безпеку.

У країні майже 38 відсотків захисних споруд цивільного захисту не готові до використання за призначенням, а близько 15 відсотків - приватизовані.

(слайд 13)

Рівень матеріально-технічного оснащення сил цивільного захисту не відповідає сучасним вимогам.

(слайд 14)

Понад 80 відсотків одиниць техніки, якою оснащені підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, перебувають в експлуатації більше 20-30 років, морально і фізично застаріли. Відсутня спеціальна техніка для рятування людей на висотних об'єктах та об'єктах підвищеної поверховості.

Застарілий парк авіаційної техніки і відсутність сучасних рятувальних морських суден ускладнюють виконання державою міжнародних зобов'язань щодо проведення авіаційних та морських пошуково-рятувальних операцій у районах відповідальності України за пошук і рятування.

(слайд 15)

Рівень технічного та технологічного оснащення гідрометеорологічних підрозділів не відповідає потребам сьогодення.

(слайд 16)

Основними проблемами діяльності зазначених підрозділів - є низький рівень справджуваності та обмежені можливості щодо завчасного прогнозування таких стихійних гідрометеорологічних явищ, як катастрофічні зливи, шквали, смерчі, швидкоплинні паводки на гірських річках українських Карпат та Криму.

Щороку в Україні кількість травмованих і загиблих людей унаслідок нещасних випадків невиробничого характеру в розрахунку на 100 тисяч населення у три рази більше ніж в інших Європейських країнах.

(слайд 17)

(слайд 18)

 


Читайте також:

  1. А/. Верховна Рада України.
  2. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  3. Аграрні закони України
  4. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  5. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  6. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  7. Адміністрація Президента України
  8. Адреси бібліотек України
  9. Акти Верховної Ради України
  10. Акти Кабінету Міністрів України
  11. Акти Конституційного Суду України в системі національного законодавства.
  12. Акти Конституційного суду України в системі національного законодавства.




Переглядів: 927

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Хімічно небезпечні об’єкти

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.3 сек.