Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Запитання і завдання для самоперевірки

Вигук

Вигуки - це слова, що служать для вираження різних почуттів, не називаючи їх.

Вигуки не належать ні до повнозначних, ні до службових слів, бо вони не називають предметів, ознак чи дій і не виконують службових функцій, а лише виражають почуття.

За значенням вигуки поділяються на емоційні та волевиявлення.

Емоційні вигуки виражають різні почуття і переживання: задоволення, захоплення, радість, схвалення, скорботу, жаль, горе, переляк, незадоволення (ой! ах! жах! фу!). Вигуки волевиявлення виражають заклик до дії, наказ, сигнал, спонукання до мовчання, волевиявлення, згоди (годі! цить! на-на!).

До вигуків відносять також слова, словосполучення і речення, що виражають привітання, подяку, прощання, побачення, пробачення, лайку (Добрий день! Дякую! На добраніч!).

За походженням вигуки поділяються на непохідні (о, ой, ого), похідні, що утворилися з повнозначних частин мови (Лишенько моє! Прощавай!).

Близькими до вигуків є звуконаслідувальні слова, які не виражають почуттів і волевиявлення, а відтворюють звуки живої і неживої природі (гав-гав, хлюп-хлюп).

В офіційно-діловому стилі мови вживаються вигуки, що виражають етикет - вітання, подяку, побажання, вибачення, наприклад: добрий день, спасибі

 

1. З яких частин складається граматика?

2. За якими ознаками визначаються частини мови?

3. Які частини мови називаються повнозначними і чому? Наведіть приклади.

4. Яка частина мови називається іменником?

5. Як визначається рід іменника?

6. Які іменники вживаються тільки у однині?

7. Які іменники вживаються тільки у множині?

8. Назвіть особливості відмінювання іменників І відміни.

9. Назвіть особливості відмінювання іменників ІІ відміни.

10. Назвіть особливості відмінювання іменників ІІІ відміни.

11. Назвіть особливості відмінювання іменників ІV відміни.

12. Які іменники не відмінюються?

13. Яка частина мови називається прикметником?

14. Які прикметники називаються якісними?

15. Які прикметники називаються відносними?

16. Які ступені порівняння ви знаєте? Як вони творяться?

17. Як прикметники змінюються за відмінками?

18. Яка частина мови називається числівником?

19. Як відмінюються числівники?

20. Як числівники пов'язуються з іменниками?

21. Яка частина мови називається займенником?

22. Назвіть розряди займенників за значенням.

23. Як групуються займенники за особливостями відмінювання?

24. Яка частина мови називається дієсловом?

25. Що таке інфінітив?

26. Назвіть види дієслів.

27. Які способи дієслів Ви знаєте?

28. Які часи дієслів Ви знаєте?

29. Як розрізняються дієслова І і ІІ дієвідмін?

30. Які дієслова належать до перехідних і які до неперехідних?

31. Дайте характеристику граматичної категорії стану дієслів.

32. Дайте характеристику дієприкметнику.

33. Дайте характеристику дієприслівнику.

34. Яка частина мови називається прислівником? Які особливості мають прислівники?

35. Назвіть службові частини мови.

36. Що називається прийменником?

37. Які прийменники Ви знаєте за походженням, за будовою?

38. Що називається сполучником?

39. Які сполучники Ви знаєте за будовою, за походженням, за значенням, за синтаксичною роллю в реченні?

40. Що називається часткою?

41. Які частки Ви знаєте за значенням?

42. Що виражають вигуки? Чому вигуки не належать ні до повнозначних, ні до службових частин мови?

 


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аудит, його мета та завдання
  9. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  10. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  11. Безпека життєдіяльності людини – найважливіше завдання людської цивілізації
  12. Бесіда за запитаннями.




Переглядів: 660

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОСОБЛИВОСТІ ВЖИВАННЯ СЛУЖБОВИХ ЧАСТИН МОВИ У ДІЛОВОМУ МОВЛЕННІ | Словосполучення, сполучення слів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.