Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості планування діяльності оперативних підрозділів податкової міліції

У системі мір, що визначають наукову, найбільш раціональну організацію діяльності ДПС, важливе місце займають питання планування їхньої роботи. Планування в діяльності оперативних підрозділів ПМ можна розглядати як управлінську діяльність, що складається в узгодженні цілей і задач на майбутній період і виробленні найбільше раціональних шляхів і засобів для їх досягнення з урахуванням особливостей оперативної обстановки на обслуговуємій території або об'єкті, ресурсних можливостей підрозділу, а також ймовірних (прогнозованих) змін оперативної обстановки.

Планування дозволяє планованій діяльності додати цілеспрямований характер; зосередити увагу на найбільш важливих поточних і перспективних проблемах; своєчасно розв'язати найбільш актуальні задачі; визначити шляхи і засоби досягнення поставлених цілей; підвищити ефективність використання сил і засобів; оптимізувати взаємодію; раціоналізувати використання робочого часу; забезпечити ефективний контроль.

Базою планування служать результати інформаційно-аналітичної роботи. Вироблені в її процесі управлінські рішення відбиваються в проектах письмових планів, що у встановленому порядку повинні пройти своє узгодження і затвердження.

Письмові плани являють собою заздалегідь намічену систему організаційних, оперативно-пошукових, профілактичних, слідчих заходів і дій, спрямованих на боротьбу зі злочинністю, у якій вказується послідовність і терміни проведення, а також особи відповідальні за їх виконання.

Після відповідного узгодження і затвердження письмові плани набувають нормативної сили і стають обов'язковими до виконання.

У залежності від рівня оперативного підрозділу ПМ і розв'язуваних ними завдань, відомчими нормативними актами передбачене упорядкування різноманітних видів планів:

1. У Головному управлінні податкової міліції ДПС України:

- план роботи на півріччя, а у вхідних до нього управліннях, відділах - на квартал;

- плани по окремих питаннях оперативно-службової й іншої діяльності - в міру необхідності;

- плани координації ОРЗ ПМ ряду регіонів (по спільних оперативних розробках, розшуку особо небезпечних злочинців, по боротьбі з окремими видами злочинів), проведення спеціальних операцій - у міру необхідності (прикладом таких планів можуть служити спеціальні плани по боротьбі з незаконним обігом підакцизних товарів та легалізації (відмиванню) брудних коштів такі як: „Акцизна марка”, „Підробка”, „Транзит−оптовик”, „Конверт”, „Псевдоекспорт”, „Рулетка”, „Будівництво”, „Завіса”, „Конфіскат”, „Цукор”, „Зерно”, „Метал”, „Кордон”, „Підприємець” і ін.);

- плани індивідуальної виховної роботи керівників із особовим складом у розрізі професійної підготовки - на квартал;

- тематичні плани занять з особовим складом у системі фахового підготування - на рік і плани проведення занять - на квартал;

- особисті плани роботи осіб середнього і старшого командного складу - на місяць, робочий день;

- оперативні плани заходів - при надзвичайних обставинах (скоєння резонансних злочинів тощо).

2. В управліннях податкової міліції ДПС областей, відділах, що є у їх складі:

- плани роботи на півріччя, а в їхніх структурних підрозділах - на квартал;

- плани по окремих питаннях оперативно-службової й іншої діяльності в міру необхідності;

- плани заходів по розкриттю злочинів, що носять міжрегіональний характер або скоєні на декількох територіальних районах, що обслуговується УПМ області - у міру необхідності;

- плани індивідуальної виховної роботи керівників з підлеглими - на квартал;

- тематичні плани занять з особовим складом у системі фахової підготовки - на рік і плани проведення занять - на квартал;

- особисті плани роботи осіб середнього і старшого командного складу - на місяць, робочий день;

- оперативні плани дій - при надзвичайних обставинах.

3. У підрозділах головних, міських і територіальних відділів податкової міліції (ГВПМ, МВПМ, ВПМ):

- план роботи - на квартал;

- календарні плани основних заходів - на місяць;

- плани оперативно-пошукових заходів, що складаються в рамках розкриття конкретних злочинів;

- плани індивідуальної виховної роботи керівників із особовим складом - на квартал;

- тематичні плани занять з особовим складом у системі фахової підготовки - на рік і плани проведення занять - на квартал;

- особисті плани роботи осіб середнього і старшого командного складу - на місяць та робочий день;

- оперативні плани дій - при скоєнні злочинів, віднесених до компетенції ПМ, та розпорядженнях вищестоящого керівного підрозділу (наприклад, розпорядження ГУПМ ДПС України щодо проведення ОРС по викритю резонансконо злочину, скоєного ОЗГ в декількох регіонах України).

Крім того, працівники підрозділів ПМ, займаючись оперативно-пошуковою діяльністю, удають до планування при проведенні окремих складних ОРЗ, при доборі, перевірці і вивченні кандидатів у негласних працівників і організації керівництва ними, а також, у процесі здійснення оперативної перевірки.

Послідовність планованих заходів визначається виходячи з конкретної ситуації (факту перевірки). Але існують і загальні правила послідовності планування заходів, що, не претендуючи на свою винятковість, також можуть знайти застосування. У першу чергу повинні здійснюватися такі заходи, пізнє проведення яких повязане із неможливістю одержання фактичних даних, що дозволяють уже на початку перевірки зібрати додаткову інформацію для поглиблення (конкретизації) версій; результати яких можуть бути використані для перевірки відразу декількох версій; результати котрих необхідні для вирішення питання про доцільність подальшого відпрацьовування версії; у результаті яких будуть отримані вихідні дані для здійснення подальших заходів; у яких будуть задіяні інші підрозділи ДПС (буде потрібно багато часу для одержання результату); спрямовані на запобігання нових злочинів тощо.

Плануючи конкретні заходи, оперативний працівник має чітко визначити ціль, заходи і засоби її досягнення, час їх здійснення, підібрати безпесереднього виконавця, що повинно знайти своє відображення у сформульованому проекті письмового плану.

Для того, щоб план став дійсно організуючим засобом і сприяв успішному вирішенню задач оперативної перевірки, плановані заходи (план) повинні відповідати ряду вимог:

- обгрунтованість планування - полягає в тому, що сама розумова діяльність по розробці плану і сам план повинні знаходитись в суворій відповідності з наявними матеріалами та грунтуватися на відомих фактичних даних;

- індивідуальність планування - визначається побудовою на конкретних обставинах щодо перевіряємих подій. Крім того, індивідуальність виявляється й у задачах рішень, шляхах їх здійснення, порядку використання сил і засобів оперативним підрозділіом податкової міліції, переліку заходів, термінів та послідовності їх проведення;

- динамічність планування - повинна забезпечити використання інформації про осіб, факти і обставини скоєного злочину, отриманої оперативним співробітником в процесі виконання раніше запланованих заходів та змін оперативної обстановки щодо планування подальших дій;

- реальність плану - повинен передбачати реально здійснювані задачі; містити в собі заходи і тактику їх здійснення, що забезпечують досягнення поставленої цілі;

- ясність плану - забезпечується його конкретністю та логічністю; ясними повинні бути цілі заходів, викладених у плані і засоби їх досягнення; у плані не повинно бути формулювань, що припускають неоднозначне тлумачення; у разі потреби, план може доповнюватись графічними додатками (схемами, графіками, таблицями тощо);

- оптимальність і ефективність плану - зобов'язують оперативного працівника планувати заходи, виконання яких веде до досягнення цілей оперативної перевірки з найменшими витратами сил, засобів і часу;

- законність - для досягнення цілей оперативної перевірки у плануванні доцільно використовувати лише соціально припустимі (не суперечні вимогам законів і відомчих нормативних актів) заходи і тактику їх здійснення.

Структура проекту письмового плану має відповідати певним вимогам. План повиннен мати реквізити, вступну частину й основну (перелік планованих заходів). На правій верхній частині першого аркуша вказується обмежувальний гриф використання і номер примірника, посада, звання, прізвище особи, що буде затверджувати проект даного плану, а також дата його затвердження. Нижче, у центрі листа, зазначається найменування самого документа “ПЛАН” і вказівка по якій справі (факту) оперативної перевірки він складений. Наприклад: “План оперативно-розшукових заходів щодо оперативної справи “ТУТАТХАМОН” (плану обовязково надається реєстраційний номер).

Потім викладається вступна частина, де, у залежності від виду плану, описується стисле утримання матеріалів, обєктів перевірки, оперативної розробки, реалізації зібраних даних, указується ціль планованих заходів, при необхідності викладаються версії.

У основній частині викладаються плановані оперативно-розшукові заходи, що ведуть до досягнення цілей перевірки, указуються їх виконавці і терміни виконання.

План, із вказівкою дати, підписує особа (виконавець), що його склала. Нижче його пдпису вказується посада, звання, прізвище особи, з якою даний план узгоджується.

Проект письмового плану та матеріали, які являються підставою для проведення перевірки, оперативний робітник, що його склав, доповідає відповідній посадовій особі для узгодження (як правило ним виступає безпосередній керівник). У процесі узгодження, перелік заходів, послідовність і тактика здійснення можуть змінюватися і доповнюватися.

Після узгодження план доповідається для затвердження керівнику підрозділу податкової міліції (на рівні районного ВПМ – начальнику відділу ПМ або його заступнику по оперативній роботі; на рівні області - начальнику УПМ або його 1 заступнику,на рівні ГУПМ ДПС України – начальнику ГУПМ або його 1 заступнику), після підпису якого план стає обов'язковим до виконання.

 



Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  5. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  6. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  7. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  8. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  9. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  10. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  11. Автоматизація метрологічної діяльності
  12. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.




Переглядів: 1187

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система та структура податкової міліції. Компетенція оперативних підрозділів податкової міліції у боротьбі зі злочинами у сфері оподаткування. | Загальні засади попередження злочинів у сфері оподаткування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.