МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Особливості фактичного та ілюстративного матеріалу.1. Псалтир та особливості його фактичного матеріалу і редагування. 2. Основні тексти, які виділяються у ритуалах. 3. Види текстів у ритуальній літературі. 4. Особливості ілюстрацій у ритуальних релігійних виданнях.
Більшість російських видань Біблії ігнорує структуру Псалтиря. При цьому славослів'я-благословення, завершальні кожну з книг, механічно об'єднуються з попереднім псалмом. Очевидно, що подібна практика є хибною. Кожна з п'яти книг Псалтиря, безсумнівно, має свої індивідуальні особливості. І аналіз цих особливостей дозволяє краще зрозуміти історію збирання та редагування релігійних поетичних текстів. Які основні аргументи на користь того, що Псалтир в його нинішньому вигляді являє собою компіляцію з декількох збірок давньоєврейської літургійної поезії? Перш за все про це свідчить повторення одних і тих же псалмів в різних книгах - цілком і фрагментарно. Друга книга завершується словами: "Закінчилися молитви Давида, сина Єссеєвого". Однак у третій та п'ятій книгах також знаходимо псалми з надписати "Давида". У різних книгах з різною частотою зустрічаються різні імена Божі. У першій, четвертій і п'ятій частіше зустрічається слово "Господь" ("Адонай"). У другій і третій - "Бог" ("Елохім"). Правда, ця особливість може бути пояснена редакторською роботою. Таке пояснення здається особливо правдоподібним, якщо порівняти тексти практично ідентичних тринадцятого і п'ятдесят четвертого псалмів, які опинилися в різних книгах. Слово "Господь" в тексті п'ятдесят четвертого псалма заміщається словом "Бог". По-видимому, редактор другої і третьої книг всіляко уникав вживання імені Божого. Але існують і стилістичні відмінності між книгами. Деякі поетичні форма практично не зустрічаються в псалмах першої книги, зате вельми часті у другій. Специфічне слово "халлелуйя" ("алілуя"), що Бога хвалили, також з'являється лише в останніх книгах Псалтиря. Можливо, ці псалми входили в особливий збірник гімнів. Точно так само напис "начальнику хору" (керівнику), можливо, відноситься до збірника гімнів з такою назвою. Певне стилістична єдність притаманне коротким "пісням сходжень", які слідують вона за іншою. У сучасній богословській літературі класифікаціям псалмів воістину немає числа. Найбільш чітко виділяються такі типи псалмів, як вже згадувані "вчительські", дидактичні вірші, інакше звані "псалмами премудрості"; "царські" або "месіанські" псалми, серед яких виділяються "псалми воцаріння". Слід згадати також "псалми-скарги і прохання" (колективні або індивідуальні), «псалми-подяки і псалми-хваління" (також колективні та індивідуальні). Для розуміння змісту псалма необхідно відповісти на наступні питання:
(1) Що виражається в псалмі:тужіння, подяка, вихваляння або повчання? (2) Від чийого імені написаний псалом, чи говорить в ньому окрема людина або спільнота ("Я" або "МИ")? (3) Чи говорить окрема людина від свого імені, або це представник народу - цар, священик пророк? (4) Чи немає у тексті псалма ознак того, що він представляє собою "діалог" священика і парафії ("Я" - і "МИ")?
Деякі дослідження присвячені, переважно, типології псалмів в залежності від вмісту, проте в багатьох псалмах поєднуються різні елементи. Більш того, в цій мозаїці є певна логіка. Якщо не розуміти її, то деякі з псалмів можуть здатися комбінацією різнорідних текстів.
Читайте також:
|
||||||||
|