Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лекція 2. Передумови та сутність Болонського процесу

1.Передісторія Болонського процесу: Велика Хартія Університетів, Лісабонська Конвенція, Сорбонська декларація.

2.Болонська декларація як основа Болонського процесу. Зміст Болонської декларації.

3.Саламанкське звернення. Рішення Празького саміту. Берлінська конференція.

1. Кривчик Г.Г. Вища школа і Болонський процес: Конспект лекцій. –Дніпропетровськ: ПДАБА,ДРІДУ НАДУ, 2008 . – 34 с.

2. Пожуєв В.І. Болонський процес і основні тенденції розвитку Європейської освіти // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії. – Запоріжжя, ЗДІА. – Випуск №16. – 2004. – С. 4-22.

3. Степко М.Ф., Клименко Б.В., Товажнянський Л.Л. Болонський процес і навчання впродовж життя. – Х.: 2004. – 112 с

 

Утворення Європейського Союзу і об’єктивна необхідність створення єдиного європейського простору вищої освіти. Попри суперечності, конфлікти й навіть війни, що виникали в Європі, народи цього континенту впродовж усієї історії завжди відчували свою приналежність до єдиної цивілізаційної спільноти. Як відзначав колишній президент ФРН Йозеф Рау, „Мрія про мирну та об’єднану Європу налічує століття”. Проте у практичну площину реалізація зазначеної мрії перейшла у другій половині ХХ ст. У 1957 р. 6 провідних європейських країн ( Велика Британія, Греція, Італія, Люксембург, Франція, ФРН ) створили Європейське Економічне Співтовариство („Спільний ринок”), досвід якого засвідчив можливість і доцільність утворення більш тісного союзу, розширення його функцій. У 1992 р. у Маастріхті (Нідерланди) була підписана угода про утворення Європейського Союзу, до якого невдовзі приєдналася ще низка європейських країн. Нині до ЄС входить 27 країн, в тому числі 3 країни, що раніше входили до СРСР, і 7 країн, що належали до так званого соціалістичного табору. ЄС охоплює до 500 млн. населення, виробляє 27 % світового ВВП, забезпечує 18% світової торгівлі товарами й 24% торгівлі послугами і в економічному плані випередив своїх конкурентів у світі. Разом з тим пріоритет у деяких інших сферах, зокрема, в науці й освіті зберігався за США й, можливо за Росією –спадкоємницею СРСР. У Маастрихтській угоді створення ЄС цілі цієї організації визначені, як: утвердження ЄС на міжнародній арені, розвиток співробітництва в галузі юстиції та внутрішніх справ, сприяння економічному, соціальному, культурному прогресу, збереження і примноження спільного багатства, утворення тісного союзу народів Європи. На виконання Маастрихтської угоди створені керівні органи ЄС ( Європарламент, Єврокомісія та ін.), запроваджена єдина європейська валюта (євро), додатково до національного громадянства додано громадянство ЄС, громадяни ЄС отримали можливість в межах союзу вільно пересуватися, влаштовуватися на роботу і отримувати освіту в будь-якій країні Союзу. Цілком природно, що важливим напрямом розвитку співробітництва європейських країн [1, с. 16].

стало формування єдиного освітнього простору, зокрема єдиного простору вищої освіти на основі спільних принципів, цілей і завдань підготовки фахівців для об’єднаної Європи. Приводом для узгодженням основні позиції провідних європейських країн щодо змісту вищої освіти стало святкування у 1988 р. 900-річчя Болонського університету. Під час урочистостей ректорами вищих навчальних закладів 29 європейських країн прийнятий історичний документ – Велика Хартія Університетів,де були задекларовані 4 базові принципи діяльності європейських вищих навчальних закладів:

1. Університет – це автономний інститут у серці суспільства, що має особливу організацію внаслідок свого положення й історичного надбання. Щоб відповідати потребам суспільства, дослідження і навчання, університети повинні бути незалежними від будь-якої політичної та економічної влади.

2. Процес навчання і досліджень в університетах повинні бути нероздільні, щоб навчання не відставало від суспільних потреб, що змінюються, і прогресу наукових знань.

3. Свобода досліджень і навчання є основним принципом існування університету. І уряди, і університети повинні забезпечувати дотримання цього фундаментального принципу. „ Університети є ідеальним місцем спілкування професорів і студентів, що здатні і прагнуть збагатити свій розум цими знаннями”.

4. Університет є довіреною особою європейських гуманістичних традицій; його постійною турботою є примноження знань. Для втілення свого призначення університет мусить стирати всі географічні й політичні бар’єри, сприяти збагаченню й взаємовпливу культур. Серед засобів реалізації зазначених принципів названі наступні: забезпечення доступності для всіх членів вищої освіти для університетського співтовариства свободи наукових досліджень; здійснення підбору викладачів і регулювання їх статусу таким чином, щоб можна було реалізувати принцип нероздільності досліджень і навчання; захист свобод студентів і створення для них таких умов, щоб вони могли розвивати свою культуру; здійснення взаємного обміну інформацією і

документами, спільних наукових проектів.

Подальші кроки в зазначеному напрямку були зроблені вже після підписання Маастрихтської угоди (1992 р.) про утворення ЄС. У 1997 р під егідою Ради Європи і ЮНЕСКО було розроблена й прийнята Лісабонська конвенція, у якій було висунуте завдання щодо визнання кваліфікації вищої освіти в європейському регіоні й визначення принципів оцінки кваліфікації. У 1998 р. Міністрами освіти чотирьох країн –Великої Британії, Італії, Франції, ФРН – під час зустрічі на святкуванні ювілею Паризького університету була підписана Сорбонська деклараціяпро необхідність „гармонізації архітектури” освіти, тобто подолання суттєвих відмінностей між національними системами освіти[1, с. 17]. „Відкрита Зона європейської освіти, - говорилося в підсумковому документі, – несе багатство позитивних перспектив, звісно ж з повагою до наших розходжень, але потребує, з іншого боку, продовження зусиль для ліквідації бар’єрів і розробки таких рамок для викладання й навчання, що розширили б мобільність і зробили співробітництво більш близьким, ніж будь-коли досі”. Отже, важливим завданням Європейського Союзу й напрямком зміцнення співдружності європейських народів стала підготовка до створення єдиного простору вищої освіти. На цьому етапі ініціаторами й головними учасниками процесу виступили провідні європейські університети. Очевидно, не останню роль у цьому відіграли й чинники, які не прийнято афішувати. Лідери Європи усвідомлюють необхідність підвищення конкурентноздатності своїх країн у змаганні з США і Японією сфері створення і використання надвисоких технологій, зокрема нано-технологій. Звідси й природне бажання політичних і наукових еліт західноєвропейських країн об’єднати зусилля своїх університетів, що сають багатющі наукові традиції.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  6. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  7. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  8. Активний та пасивний типи адаптаційного процесу.
  9. Альтернативні парадигми організаційного процесу
  10. Аналіз процесу і продуктів діяльності.
  11. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  12. Аналіз стану та проблем реалізації Болонського процесу в Україні за ключовими напрямками.




Переглядів: 1259

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Здобутки та труднощі сучасної української вищої освіти, необхідність її реформування | Саламанкське звернення. Рішення Празького саміту. Берлінська конференція

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.