МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття науки.Наука – це сфера людської діяльності, функція якого полягає у виробленні та теоретичній систематизації об’єктивних знань про дійсність. Цілі, що стоять перед наукою: ü точне відображення дійсності; ü пояснення процесів, що відбуваються в ній; ü прогнозування, тобто передбачення можливих явищ; ü нагромадження і теоретична обробка усіх знань про людину і світ. Для науки характерна орієнтація на отримання узагальненого, логічно оформленого знання. На відміну від інших форм пізнання, наукове засноване на діалектичній єдності емпіричного і теоретичного пізнання. Отримане дослідним шляхом знання систематизується, аналітично опрацьовується і набуває форми теорії. Тому наука є системно – раціоналізованим знанням. За її допомогою створюється не хаотична картина світу, а цілісна модель, в якій усе знання про світ вибудовується в певну систему. Наука зорієнтована на принципи раціонального пізнання, це «мислення у поняттях» . Наукове пізнання ґрунтується на обов’язковій практичній перевірці знання на істинність і хибність. Розвиток науки характеризується певними тенденціями: спадкоємністю, орієнтацією на постійне нагромадження знань, удосконалення методів пізнання. Найбільш загально об’єкти дослідження науки поділяють на ; ü Природничі( вивчення природи ); ü Суспільні або гуманітарні( вивчення соціального й духовного життя) ; ü Технічні.
9. Особливості наукового світогляду. Філософія і наука. Основні функції філософії. Філософія як теоретична форма світогляду. Існують такі трактування співвідношення філософії і науки : 1. Філософія – це наука про найбільш загальні закони природи, суспільства, пізнання, або філософія – це наука про методи і форми пізнання, тобто методологія науки. 2. Філософія – це не наука. Це світогляд. 3. Філософія – це і наука, і світогляд, тобто філософія виконує в культурі. духовному життя суспільства функції світогляду. Філософія виконує такі функції : 1. Наукова, і в ширшому розумінні, пізнавальна. 2. Методологічна. У філософії розробляється методологія наукового пізнання, визначаються категорії істинності та хибності знання. 3. Світоглядна. Це одна із головних функцій. Полягає не лише в тому, що у філософських вчення пропонуються відповіді на питання про сенс життя людини, цілі та цінності її буття;а й в тому, що філософія не обмежується в пізнанні світу створенням його точної копії, а осмислює дійсність та буття людини через цінності(політичні, моральні, естетичні ). Науковий світогляд – це також системно-раціоналізований світогляд. Проте науковий світогляд неможливий без філософського знання. Сама по собі наука не може бути світоглядом. Науковий світогляд є базою для формування переконань. відповідаючи за своєю природою теоретичному рівню світогляду, науковий світогляд може бути названим світорозумінням. Науковий світогляд – не антипод філософського, і філософськи осмислене знання. Це філософська концепція, що ґрунтується на науковому пізнанні світу та людини. Філософія – це теоретична форма світогляду або системно раціоналізований світогляд. Будь – яка філософська концепція завжди виражає певні світоглядні настанови. Філософія є теоретичною формою світогляду. Вона виконує функції світогляду в його теоретичній формі тому, що все аксиологічне знання (наприклад, етика, естетика ) – предмет філософського дослідження. Читайте також:
|
||||||||
|