Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Синергетичні прогнози на майбутнє

 

Залишаться звичні форми комунікації. Серед звичних форм комунікації наживо будуть частотними діалог між пацієнтом і лікарем у лікарні; полілог викладача на семінарському занятті або на колоквіумі; утаємничена сповідь вірянина перед священнослужителем; вигуки мітингуючих на майдані під час промови політичного лідера; заклики командира до солдатів перед боєм тощо. Суспільство завдяки комунікації (обміну інформацією) буде прогресивно/регресивно трансформуватися у свої свідомості й далі. З’являться такі форми комунікації, як:

дистанційний обмін думками без кібернетичних гаджетів (посил думки комунікатора – відповідь комуніканта незалежно від бажання) на рівні хвильових коливань фізичного простору і біологічній здатності комуніканта давати дозвіл на «вилучення» з його мозку потрібної комунікаторові інформації (етика та її усталені століттями норми перестануть бути «ситом», «фільтром» чи «кордоном» для такого забору інформації);

доступність інформації для комунікатора на біологічному рівні стане нормою для всіх новонароджених;

соціальні норми і санкції будуть змінені на користь блага всього суспільства, а не купки «просунутої» еліти (не плутати наведене положення з настановами утопічноих ідей Роберта Овена та Анрі Сен-Сімона, П’єра Прудона чи Сент-Амана Базара);

соціальний контроль за діями влади відпаде як атавізм, оскільки влада не взмозі буде приховувати власні некорисні для суспільства думки, судження, позиції, наміри;

держава як суспільний устрій перестане існувати, оскільки постійні трансформації суспільства за багато століть потягнуть за собою критичну масу невдоволень і за принципом синергетики відбудеться об’єднання, злиття, поява складного конгломерату факторів, які у своїй мозаїчності сформують різні «візерунки» уявлень про соціальне і природне;

– тому контролююча функція держави як форми соціального устрою зникне;

– слід зважити на те, що трансформація свідомості суспільства буде формуватися як продукт взаємодії стабільних, адаптивних та еволюційних систем;

інмутаційне руйнування держави як соціального устрою діалектично потягне за собою «збій» системи існування речей у природі (на енергетичному рівні, наприклад, за положенями пасіонарної теорії Миколи Гумільова) та на розумовому і космічному рівнях (наприклад, за положеннями теорії ноосфери Володимира Вернадського та теорії СтівенаХокінга);

взаємодія інмутованих природних, космічних і ментальних систем призведе до коливань у загальній системі Універсуму (мікросистемі планет і простору наколо згаданої системи), що потягне об’єктивну необхідність трансформації на природному і суспільному рівнях; іншими словами, відбудеться тимчасове узгодження між природою, космосом і ментальністю людей; результатом такого казуального збігу обставин стане народження нової соціальної формації, принципи і базис якої ще невідомий, неописаний у жодному монографічному дослідженні;

інсування такого казуального породження буде тимчасовим, оскільки все у природі і космосі є змінним, таким, що постійно трансформується (чи то в інмутаційному, чи то в мутацінйому або абмутаційному вимірах);

трансформація суспільства (як і трансформація Універсуму) є його атрибутом;

траснформація суспільства – це не продукт суми різних тенденцій, а суть утворення нової системи нової організації;

передбачити принципи і тенденції розвитку нової організцації неможливо, оскільки така організація є казуальною (реальною для конкретного випадку);

нова форма організації Універсуму буде відкритою для прийняття і трансформації нової інформації, а, отже, й зміни самодоцільного самоорганізованого соціального устрою;

– як Універсум, так і породжена ним трансформація свідомості, а, отже, і трансформація суспільства не здатні сприймати нову інформацію Універсуму в урівноваженому стані; отже, або суспільство, або природа, або Універсум «повинні» дійти стану неврівноваженості, розбалансування; саме у такому стані Універсум здатний найктивніше сприймати трансформаційні тенденції, найактивніше змінюватися; причому такі зміни підлягатимуть самоорганізації системи, що перебуває у стані трансформації;

рівновага не притамана діалектичній системі Універсуму, отже, не притамана й діалектичній системі природи і, як результат, системі суспільства;

трансформація свідомості суспільства відбуватиметься завдяки біфуркації (зміні якісної поведінки динамічної системи за малої зміни її параметрів), яка «здатна» дислокуватися в атракційні системи (виникнення при сприйманні нової інформації ефекту прийняття, притягування однієї інформації до однієї у взаємодії, коли не тільки узгоджуються дії, а й встановлюються позитивні взаємини), при цьому атракційна система сама не будє атракційною;

трансформації свідомості суспільства як процесу зміни стану буде передувати ентропія («міра невизначеності випадкової величини», або «відхилення у поведінці значної частини людей; форма соціальної патології, яка обумовлює світогляд, менталітет, ідеологему поведінки і державотворення»);

– згадане відхилення від норми буде мати свої межі, перетинання яких потягне за собою руйнування або припинення існування як суспільства і природи, так і сегменту Універсуму;

сегмент Універсуму атрибутуватиметься тенденцією до поновлення зруйнованих функцій; суспільний устрій у новій якості буде поновлено;

трансформація суспільства (як природи і Універсуму) завжди відбуватиметсья на периферії системи;

трансформація суспільства не реальна у стані максимальної активності ентропії, тому нова суспільна організація стане реальною під час немамксмального збудження ентропії;

зменшення рівня активності ентропії потягне за собою устаткування нової соціальної системи (також системи природи й локального сегменту Універсиуму);

нова соціальна організація застигатиме, закриватиметься щодо можливих змін по мірі зменшення ентропії і флуктуацій системи;

задля початку нових змін (трансформацій) суспільства будуть потрібні нові флуктуації;

будь-які флуктуації у суспільній системі потребуватимуть опору щодо старого соціального устрою;

– акумуляція флуктуацій у соціальному устрої потягне руйнацію старої соціальної системи і відповідну руйнацію свідомості суспільства; іншими словами, акумуляція флукутацій є причиною трансформації свідомості суспільства.

Ми перелічили прогресивно/регресивні форми трансформації свідомості суспільства у майбутньому з позицій синергетики. Трансформація свідомості пов’язується нами з комунікацією як реальним обміном інформацією.

 


Читайте також:

  1. Діалектичний метод дозволяє визначити і відобразити реальний історичний шлях розвитку держави і права в минуле, сьогодення і майбутнє.
  2. МАЙБУТНЄ ЕRP-СИСТЕМ
  3. Майбутнє етики соціальної роботи в Україні
  4. Майбутнє Нори не таке вже й безхмарне
  5. Майбутнє як філософська проблема. Поняття футурології.
  6. Майбутнє як філософська проблема. Сучасна футурологія про моделі майбутнього.
  7. Погляд на майбутнє соціальної політики у країнах Східної Європи та колишнього СРСР
  8. Прогнози зростання комп’ютерної техніки.
  9. Роль Екстранету у діяльності сучасних компаній. Основне призначення Екстранету при виконанні бізнес-операцій. Майбутнє Інтранету та Екстранету.
  10. Тема 6. Методы анализа и прогнозирования развития среды организации
  11. Унікальність, прогнози та досягнення фінансового розвитку Європейського Союзу




Переглядів: 578

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Телебачення як комунікація? | Мас-медіа як ізолятор аудиторії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.