МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Мас-медіа як ізолятор аудиторії
Трансформація свідомості суспільства відбулася на елементарному (атомарному – у розумінні Демокрита) рівні. Інструментом такої атомаризації є телебачення (як суспільно спрямовані сценарії) і телевізор (як річ, предмет оточення, предмет присутності, антураж і ознака соціального розшарування). Цікава закономірність сучасності випливає з означеної діади: чим престижніший телевізійний прийомник (телевізор як річ, предмет розкошу), тим більш ізольованим у суспільстві є індивід. Нашу думку підтверджують слова Ж. Бодрійяра: телебачення «є гарантією того, що люди не розмовляють один з одним і що, зіткнувшись із безмовним словом, вони виявилися гранично ізольовані один від одного». Як нині, так і майбутньому комунікація як обмін інформацією є і може бути такою при умові безпосереднього відавання і сприймання інформації (незалежно від того, чи є телевізійний передавач/приймач). Ж. Бодрійяр наводить приклад аналізу ситуації травня 1968 року, коли фрнацузькі студенти підняли одинадцятимілйонний страйк проти бюрократичної системи споживацького суспільства і французької форми західного капіталізму. Дослідник наводить приклад функцій масмедіа у подіях 1968 року у Франції, стверджуючи думку про провідну роль зокрема телебачення. Автор повідомляє: «Справжні революційні медіа травня 68-го року – це стіни і слова на них, написи, зроблені за допомогою трафарету і плакатів у руках, сама вулиця, на якій слово береться і обмінюється; тобто все те, що є безпосереднім записом, все те, що давали і віддавали, що говорили і чим відповідали, все, що рухалося і, виявившись в одному місці і в одному часі, ставало взаємним і антагоністичним». Ж. Бодрійяр впевнений у тому, що під час подій травня 1968 року у Франції вулиця стала «формою, альтернативною і підривною по відношенню до всіх мас-медіа, оскільки на відміну від них всіх вона» була носієм повідомлень, що «залишаються без відповіді, що не об'єктивувався, мережею передачі на відстані, а простором, розміченим символічним обміном слова, слова ефемерного і смертного, яке не відбивається на платонічному екрані медіа». Дослідник констатував, що слово може загинути, «якщо його шляхом відтворення перетворити на окремий інститут, якщо за допомогою медіа з нього зробити просте видовище». Не варто, на наш погляд, суперечатися у такому випадку з Ж. Бодрійяром: дійсно, слово в медіа здатне стати соціальним існтитутом у «вустах» влади. Але живим воно буде тільки у випадку, коли воно буде мати відгук, відповідь. Таке положденя речей і є справжєньою комунікацією, а не замінником його завдяки телебаченню. Іншими лсовами, трансформація свідомості суспільства легше здійснюється через масмедіа при підтримці влади. Справжній обмін інформацією не підвладний офіційній владі і засобам медіа, які часто слугують їй в соціальному устрої на ім’я «держава». Так було завжди, так, на жаль, є, і так може бути у випадку, якщо людство не трансформує не тільки власну свідомість, але й власну поведінку, ставлення до оптимальної форми існування суспільства. Підтримуючи теоретичні позиції Ж. Бодрійяра щодо відсутності у сучасних масмедіа справжньої комунікації із суспільством, наполягаємо на думці про те, що така розмежованість суспільства і медіа (зокрема телебачення) тягне до пагубної інмутаційної його трансформації. До речі, ізольованість телеглядачів-сусідів у великому багатоповерховому будинку є чудовою ілюстрацією майже абсолютної влади телебачення. Ж. Бодрійяр вважав, що «взаємність здійснюється через руйнування медіума як такого» і цитував Джеррі Рубіна (амеріканського громадського діяча і підприємеця, діяча антивоєнного руху 1960-х–1970-х, разом з Еббі Хоффманом лідером руху Йіппі) у зв’язку із цим: «Врешті-решт, ми зустрічаємося з нашими сусідами, коли разом з ними споглядаємо, як горить наш будинок». Згадана думка ще раз підтверджує наш висновок про те, що трансформаційні процеси не завжди пов’язані з мутацією суспільства. Часто ми спостерігаємо від такої трансформації суспільства, що хиріє перед телевізором, інмутацію.
Читайте також:
|
||||||||
|