МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Обов’язки і права платників податків
Основи правового статусу платника закріплюються основними законами, що регулюють систему оподаткування. Нормативні ж акти, що визначають механізм справляння окремих податків і зборів, деталізують особливості виконання й встановлюють конкретний перелік правта обов'язків. Основним документом, що встановлює найважливіші обов'язки і права платників податків, визначає момент їхнього виникнення і припинення, є Податковий Кодекс України та Закон України «Про систему оподаткування». Необхідно звернути увагу на порядок розгляду цих категорій: спочатку – обов’язки, а потім права. Пояснюється це самою природою зобов'язання зі сплати податків і зборів, що визначається владними, імперативними розпорядженнями з боку держави по відношенню до платника. Саме тому платник податків реалізує насамперед свої обов'язки. Згідно із статтею 16 Податкового Кодексу платник податків зобов’язаний: ü стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; ü вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; ü подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; ü сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених законодавством; ü подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов’язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов’язково зазначається конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків та підстава для їх надання; ü подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв’язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб’єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку); ü подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством; ü давати пояснення з питань оподаткування у випадках, передбачених законами, виконувати законні вимоги контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оподаткування та митної справи і підписувати акти (довідки) про проведення перевірки; ü не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов’язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи; ü повідомляти контролюючим органам за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов’язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації); ü повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи- підприємця; ü забезпечувати збереження документів, пов’язаних з виконанням податкового обов’язку, протягом строків, установлених цим Кодексом; ü допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов’язані з утриманням об’єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадках, встановлених Податковим Кодексом. Згідно із статтею 17 Податкового Кодексу платник податку має право: ü безоплатно отримувати в органах державної податкової служби та митних органів, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов’язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю; ü представляти свої інтереси в контролюючих органах самостійно, через податкового агента або уповноваженого представника; ü обирати самостійно, якщо інше не встановлено Податковим Кодексом, метод ведення обліку доходів і витрат; ü користуватись податковими пільгами за наявності підстав у порядку, встановленому Податковим Кодексом; ü одержувати відстрочення, розстрочення сплати податків або податковий кредит в порядку і на умовах, встановлених Податковим Кодексом; ü бути присутнім під час проведення перевірок, ознайомлюватися та отримувати акти (довідки) перевірок, проведених контролюючими органами, перед підписанням актів (довідок) про проведення перевірки, у разі наявності зауважень щодо змісту (тексту) складених актів (довідок) підписати їх із застереженням та подати контролюючому органу письмові заперечення в порядку встановленому Податковим Кодексом;». ü оскаржувати в порядку, встановленому Податковим Кодексом, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб), надані контролюючими органами роз’яснення; ü вимагати від контролюючих органів проведення перевірки відомостей та фактів, що можуть свідчити на користь платника податків; ü на нерозголошення контролюючим органом (посадовими особами) відомостей про такого платника, без його письмової згоди, та відомостей, що становлять конфіденційну інформацію, державну, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов’язків; ü на повне відшкодування збитків (шкоди), заподіяних незаконними діями (бездіяльністю) контролюючих органів (їх посадових осіб), у встановленому законом порядку; ü за методикою, затвердженою Міністерством фінансів України, вести облік тимчасових та постійних податкових різниць, та використовувати дані такого обліку для складання декларації з податку на прибуток. Запитання для самоконтролю 1. У чому полягає сутність та значення податкового контролю? 2. Хто є суб’єктом податкового контролю? 3. Що відноситься до об’єкта податкового контролю? 4. Якими методами здійснюється податковий контроль? 5. Які органи мають право здійснювати податковий контроль ? 6. Перечисліть зобов’язання органів Державної податкової служби. 7. Які обов’язки та права платників податків? 8. Якими документами повинні керуватися у своїй діяльності органи Державної податкової служби? Читайте також:
|
||||||||
|